Biztos gondolkoznak ezen a multik is, hogy merre tovább, mit is csináljanak a márkáikkal. És egyáltalán, miért kerül ennyivel többe egy márkás termék, miközben valószínűleg ugyanarról a gépsorról jön le ez is, az is.
Mit kell megfizetni egy márkában?
- A rá fordított reklámkiadásokat, játékokat, rendezvényeket.
- Azt az összeget, amit a márka tulajdonosa kifizet a különböző kereskedelmi láncoknak azért, hogy belistázzák, kitegyék a polcra, esetleg kitegyék a polcvégre, bekerüljön az akciós újságba, stb. A láncok az új áruházaik feltöltését is a márkatulajdonos cégekkel finanszíroztatják meg, és velük fizettetik meg az áru polcokra való feltöltésének költségeit is.
- A márkatulajdonos cégek top menedzsmentjének összes költségét - legtöbbször budai lakásokat, utazási és költözési költségeket, céges autókat stb. Előfordulhat, hogy egy kisebb gyár összes munkásának bére, az irodaszerek és hasonlók költsége kevesebb, mint a hazánkban ideiglenesen tartózkodó külföldiek költségei.
- A márkatulajdonos cégek marketinges és értékesítési embereinek bérét, a nemzetközi reklámügynökségek globálisan kialkudott jutalékait cserébe a kreatív fejlesztésekért.