Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

Itt tarthatsz jópofinak minket

Hirdetés

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Saját márkás cuccok a Lidl-ben és a márkák viselkedése

2008.01.19. 22:02 PikPok

Tegnapelőtt feladtuk a márkahűség utolsó bástyáját is: a Lidl-ben vettünk lidlis kakaóport. Megkóstoltuk, és ízlett. Végiggondoltam, az elmúlt években hány márkától váltam meg... Nem kevéstől. És egyet se bántam meg. Sőt, én is úgy vagyok vele, mint a német fogyasztók: minek adnék érte annyi pénzt, amikor 30%-kal olcsóbban is megkapom, nem rosszabb minőségben - sőt, sokszor még jobbat kapok.
Biztos gondolkoznak ezen a multik is, hogy merre tovább, mit is csináljanak a márkáikkal. És egyáltalán, miért kerül ennyivel többe egy márkás termék, miközben valószínűleg ugyanarról a gépsorról jön le ez is, az is.
Mit kell megfizetni egy márkában?
  1. A rá fordított reklámkiadásokat, játékokat, rendezvényeket.
  2. Azt az összeget, amit a márka tulajdonosa kifizet a különböző kereskedelmi láncoknak azért, hogy belistázzák, kitegyék a polcra, esetleg kitegyék a polcvégre, bekerüljön az akciós újságba, stb. A láncok az új áruházaik feltöltését is a márkatulajdonos cégekkel finanszíroztatják meg, és velük fizettetik meg az áru polcokra való feltöltésének költségeit is.
  3. A márkatulajdonos cégek top menedzsmentjének összes költségét - legtöbbször budai lakásokat, utazási és költözési költségeket, céges autókat stb. Előfordulhat, hogy egy kisebb gyár összes munkásának bére, az irodaszerek és hasonlók költsége kevesebb, mint a hazánkban ideiglenesen tartózkodó külföldiek költségei.
  4. A márkatulajdonos cégek marketinges és értékesítési embereinek bérét, a nemzetközi reklámügynökségek globálisan kialkudott jutalékait cserébe a kreatív fejlesztésekért.
Ha ezeket szépen összeszedjük, nyomban érthetővé válik az árkülönbség. És érthetővé válok én is, amikor a hosszú évek alatt egyébként jól bevált cuccokra azt mondom: "Mostmár elég!" és megváltoztatom szokásaimat. De vajon mi lesz erre a márkák válasza?

Szólj hozzá!

Címkék: saját kereskedelem márka márkatulajdonos

A bejegyzés trackback címe:

http://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr12303778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére