A várakozásokat messze felülmúló számban jelentek meg az újságírók a Gruppo COIN olasz kiskereskedelmi lánc első magyarországi üzletének megnyitó sajtótájékoztatóján 2009. szeptember 3-án délelőtt a budapesti Dorottya utca 6. szám alatt felújított Dorottya Palotában. Az óriási érdeklődés csak részben szólt az üzletnek, a sajtómunkásokat a díszvendégként megjelent Paris Hilton vonzotta.
A vendégeket a (...) PR-cég e-mailben invitálta az eseményre. A meghívottaktól előzetes regisztrációt kértek. A jeles nap az évszakhoz képest különlegesen forró hangulattal köszöntötte az érkezőket, akik a Pollack Mihály tervei alapján készült egykori "Wurm ház", ma Dorottya Palota csodálatosan felújított kovácsoltvas kapuja előtt voltak kénytelenek várakozni a bebocsátásra - közben pedig átérezték Paris Hilton rajongóinak sorsát a várakozásban. [ezt itt kihúznák a jóváhagyáskor, és kijavítanák erre: "főkapuján jutottak be az épületbe."]
A COIN 1.250 négyzetméteren luxuskörülményeket teremt a vásárlásra, amelyet nemcsak az ott forgalmazott márkák (Chanel, Dior, Givenchy, Salvatore Ferragamo) bemutatásának módja, de az épület műemlék jellegű belsőépítészeti elemei is támogatnak. A bejárattal szemben a COIN hatalmas logója fogadta a belépőket, a sajtótájékoztató speaker-asztala emögött foglalt helyet. Az újságírók és a kamerák számára biztosított helyek igencsak szűkösnek bizonyultak a megjelentek számához képest.
A vendégeket Gatto Puzzolone [na jó, nem keresem ki a sajtóanyagból, hogy ki volt az, de az ügyvezető volt] köszöntötte, majd rövid bemutatkozás után átadta a szót Giovanni Gatto-nak. A cégbemutatás részeként az újságírók egy filmet is láthattak, amely bemutatta az olasz cég legfontosabb zászlóshajóját, a milánói áruházat is. "A magyarok számára egy nagy olasz üzlet hangulatát nyújtjuk elérhető áron." - körvonalazta üzleti terveik lényegét Gatto.
A COIN hazájában innovatív módon tevékenykedik a kiskereskedők piacán: 1986-ban elsőként vezették be a hűségkártyát (ma 400 ezer felett van a kártyabirtokosok száma), üzleteikben in-store media eszközök működnek, a boltok kialakítása pedig rendkívül tudatosan történik, ahol a legapróbb design elemeknek is jelentősége van, így a felhasznált tapétáknak, a gondolák anyagának és a belső világításnak. Az olasz kiskereskedelem 98 százalékos ismertséggel bíró tagjának 81 üzletében - amelyek leginkább a városok történelmi központjaiban találhatók - tudatosan használják a 320 kirakatot, mindig egyedi és figyelemfelkeltő dekorációval bírva rá az arra járókat a betérésre. A belső világítás színei is meghatározottak: a fekete és a "forró pink" adják meg az elegáns, egyben forróvérű olaszos hangulatot.
A sajtótájékoztató legizgalmasabb momentumaként testőrei gyűrűjében vonult be a terembe a világ egyik leghíresebb örökösnője, Paris Hilton, hogy beszéljen a COIN-ban forgalmazott Paris Hilton kollekció megalkotásának folyamatáról a tervezővel közösen.
"A világ a lábunk előtt hever. Paris csivavájának sziluettje sok darabon látható. Egy ikon, 'nagyon cuki', ahogy Paris mondaná. A vásárlók nagyra értékelik és ellenállhatatlanná teszi a kollekciót" - olvasható a sajtóanyagban.
[Nos hát, ebben ennyi volt. A fenti szövegben keretbe írtam azt, ami számomra igazán lényeges rész. Lehetett volna több is, ha a sajtótájékoztatón elhangzottakat mindenki megértheti, legalább angolból. Mindesetre borzasztóan elgondolkodtató, hogy ez a Párizs megér-e még több misét a COIN-nak... Ugyanis a szervezetlenségi következtetést róluk fogják levonni, az ő márkanevük kerül összefüggésbe egy teljesen átlagos szöszivel, és nem biztos, hogy a legjobb csengéssel. Ugyanis akárhogy is nézzük, az újságíró nem okvetlenül rajongó, aki hajlandó 25 percet ácsorogni a rekkenő hőségben, és taposni mások sarkát, hogy valamit lásson. ]