Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Mi az a tvitter? Hogyan tvitterezzek?

2010.01.13. 16:35 PikPok

Induljunk az alapoktól: mi az a tvitter?

A tvitter, avagy helyesen írva Twitter azt jelenti "csiripelés". A Twitter egy olyan internetes eszköz, amellyel kb. sms hosszúságú üzeneteket nyomhatunk ki a világhálóra, hasonlatosképpen az ég madaraihoz, akik csiripelnek orrba-szájba, és nem érdekli őket, hányan hallják.

[Nem tudok ellenállni a kísértésnek, hogy ne írjam ide: angolul a "to twit", ami a twitter kvázi igei alakja, a következőket jelenti a SZTAKI szerint: bosszant, kigúnyol, kötődik, piszkál, szekál. Ó, ha ezt előbb tudtam volna, minden világosabb lett volna...:))]

[Az ég madarai azért csipognak, hogy territóriumukat védelmezzék. Nincs ez másként a tvitterező jónéppel sem, hallatni akarják a hangjukat, "enyém, enyém", "itt vagyok, itt vagyok", avagy még Konrad Lorenz híres vadludas üzeneteként "én itt vagyok, te hol vagy?" - de ez utóbbit csak azok a kislibák mondják, akiknek a tojáshéj még a fenekükön van.]

Hogyan regisztráljak a Twitteren? Na innen tovább már a honlapunkon folytatom... Twitter egyszerűen (szó lesz még arról az oldalon, hogy milyen tanácsokat adnak a külföldi bloggerek, és van ott néhány link is tvitterológiailag)

11 komment

Címkék: twitter sikermarketing.hu tvitter

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr481656014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belconboy 2010.01.14. 10:16:13

Ezt meg én nem tudtam megállni! :)

A twitter az nem a to twit igéhez kötődik, hanem a to twitter igéhez, ami a SZTAKI-ban a következő módon van:

to twitter: csicsereg; csiripel;

De amúgy jó a cikk, meg a másik weblapodon lévő dolgok! :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.14. 12:02:18

Először is köszi, örülök, hogy tetszik.:))) Ígérem, gyűjtök még tvitteres cuccokat és tanulságokat, mert ha másra nem volt jó ez az egész, csak arra, hogy jobban utánaolvassak, hogyan is kéne ezt csinálni, már akkor megérte.

A to twit - to twitter kérdésben lehet, hogy neked van igazad.:)) Mindenesetre van egy brit anyanyelvű nyelvész barátom, meg fogom kérdezni őt is, hogy szerinte melyik igéből jött, és van-e összefüggés a két ige között. Lehet, hogy csak annyi, mint a "nyel" meg a "nyal" között, vagyis nem ugyanaz, de bizonyos esetekben közel van.:)))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.14. 12:08:28

Ja, nem vagyok most 100%-os hatékonyságú, mert épp átszokom Operára, miután a Tűzrókám 2 nap alatt 15-ször omlott össze két installálás után is.
Például ez is a magyar Twitter egyik érdekessége, hogy becsipogtam, hogy "segítség! összeomlott a Firefoxom!", követnek vagy 100-an, de senki nem írt vissza, hogy ne aggódjak, most van valami globális gebasz a Firefox-szal, mert másnak is omladozik...
Korábban egyszer interjúalanyt kerestem - egy egyszerű magyar vállalkozót - egy cikkhez (ingyen PR lett volna), és SENKI nem jelentkezett. Sőt, akit megkerestem, mert úgy gondoltam, ő tökéletes alany lenne, nem akart élni a megszólalás lehetőségével.
Akkor most miről is beszélünk, mint online PR meg közösségi web?????

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2010.01.14. 14:01:26

Kb. Eddig négyszer estem neki twitter regisztrációnak, de maga a twitterezés eléggé káosznak tűnt.
Most, hogy az iGoogle-be is ott a widget, egész barátságosnak tűnik.
Kösz a leírást, bár nem maga regisztrációs folyamat volt húzós, hanem kellett egy végső seggberúgás, hogy beleszokjak. :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.14. 16:49:11

@Szántó Gábor: hát, ha ez a seggberúgás abba az irányba ment, hogy elkezdd használni, akkor eléggé irányt tévesztett.:))) Kivéve persze ha külföldieket akarsz elkezdeni követni.:)))
Fogadd meg a tanácsom: csak kevés, de minőségi embert kövess, és keveset, de minőségit csiripelj! Én már így is túlzásokba estem 82 csirippel tudja fene hány hónap alatt.:))) Aztán nézd meg, már 128-an követnek. Imádom őket, csak tudnám mire számítanak...:)))

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2010.01.18. 09:39:54

Alapvetően mi szükség van a twitterre? Miért jó sms hosszúságú csipogást olvasni? Egyre több módon lehet kommunikálni az interneten, miközben a mai fiatalok elfelejtenek a szájukkal kommunikálni, beszélni, beszélgetni. Kollégám fia hazamegy és belövi a gépet, hogy msnezzen, ircezzen icqzzon, stb. Az osztálytársaival!!! Ez egyre betegebb!

belconboy 2010.01.21. 08:44:13

@JagelloZ:

Elején én sem voltam tisztában, hogy mi értelme ennek, de mostmár kezdem a Twitter értelmét látni. Egyszerűen csak kapcsolatépítésre szolgál. Minden gátlás nélkül nyugodtan be jelölheted azt, aki érdekel téged, vagy akit értékesnek találsz akár üzleti, akár emberi szempontból és az is bejelölhet/bejelöl, aki téged érdekesnek talál. Szerintem nem a csirip(tweets) a lényeg, hanem az csak abban segítség, hogy kicsit jobban megismerj valakit, hogy értékes-e számodra, de igazából az a kincs, hogy majd el tudsz a számodra értékes emberekkel személyes üzenetben is beszélgetni és szerintem ez az egész igazi lényege(persze ezt már nem a twitteren). Tehát ha egy szóval kellene jellemezi a twittert, hogy mire jó, akkor azt mondanám, hogy kapcsolatépítésre. :)

2010.01.23. 23:09:18

@belconboy: @JagelloZ: @PikPok: rengeteg ismerősöm nem érti, hogy mi értelme ennek az egésznek. én sem értettem. ahogy a napoknak egy "cikkem" után kiderült 20-ból 19 -en abszolút hülyeségnek tartják. szerintem eleinte mindannyiunknak rá kellett éreznie. kit kövessünk, kit ne, mire használjuk mire ne. de szereztem már nagyon hasznos információkat innen, amire alapesetben biztos hogy soha nem kerestem volna rá, meg persze sok olyan infót is kapok, amire semmi szükségem - de hát ez van. persze kellett 1 hónap hogy kitapasztaljam.

a twitter egyrészt egy folyékony hiradó, másrészt remek társalgási felület, néha olyan mint egy felturbózott fórum:) harmadrészt pedig tényleg kiváló kapcsolatépítésre, vagy érdekes, értékkel bíró emberek megismerésére.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.24. 09:47:23

@safranyn: szerintem a magyar Twitterrel kapcsolatban az az óriási kérdés, hogy ki milyen céllal ül le a gép elé. Akinek van munkája, vagy az idejét nagyon jól kell beosztania, annak ez merő időpocsékolás, ami a magyar twitteren megy. Hogy létezhet az, hogy elfoglalt és hozzáértő szakmai twitterezők ostobaságokat pötyörésszenek be (pl. épp mit csinál, hova megy stb.)? Hát úgy, hogy nincs meló, próbálják pörgetni az üzletet és fontos embernek látszani.

Mikor regisztráltam a twitterre, egyszer-kétszer én is beírtam, hogy épp mit csinálok, meg reagáltam egy-két ember dolgaira, de nekem erre nincs időm, hogy hogyvankázást folytassak egy olyan felületen, ahol 3 részletben kell elküldenem a mondandómat (direkt üzenetben), amit egy mailben sokkal szabatosabban megtennék. Kapcsolatfelvételnek jó, de én azt gondolom, hogy aki csetelt már életében, az hamar rájön, hogy ezek a kapcsolatok se mások, mint a csetes kapcsolatok. Illékonyak, felejthetők - tisztelet a kivételnek.

Én mindig megnézem, hogy aki engem követ, az mit csinál, miket csipog, érdemes-e követni. Nagyon kevés olyan csiripre emlékszem, ami nyomot hagyott bennem. És nem vagyok annyira elvakult, hogy azt gondoljam, az én csiripem nyomot hagy másokban.

Az utóbbi hetekben naponta keletkezik új követőm 3-4. Ebből gondolhatnád, hogy hű, de jó, mekkora forgalmat generál ez a honlapunknak, mert aki úgy dönt, hogy követ, hogy érdekli, amit mondok, az az alapján dönt, hogy megnézi, ki vagyok és merre van hazám. De nem! Egyértelmű, hogy az egész egy virtuális skalpvadászatra megy ki, és attól vagyok én értékes onlájn ember, minél többen követnek. Hogy miért, azt ők maguk sem tudják, de követnek. (Itt kérek elnézést azoktól, akik nem ez alapján döntöttek, hanem tényleg kíváncsiak. Ők vannak kevesebben.)

Látok egy olyan jelenséget is, hogy "követlek, mert el akarok adni neked". Olvastam olyan konferenciáról, ahol a "kapcsolatépítés" arról szólt, hogy mindenki az első mondat után előkapta a névjegyét és a szórólapját, és a másik kezébe nyomta. Lássuk tisztán, hogy ez nem kapcsolatépítés. Ez porszívóügynökösködés. És jelen pillanatban a magyar twitter is virtuális porszívóügynökök hálózata. A hálózatban egy-két ügynökségnél üldögélő, unatkozó, magát borzasztó okos embernek képzelő felfuvalkodott hólyag is megjelenik, akiknek a leghalványabb elképzelésük sincs arról a közegről - a megélni próbáló kényszervállalkozók mindennapi dolgairól - , akiket ők könnyű kézzel a pennájukra tűznek.

Tisztelet a kivételnek (nem győzöm hangsúlyozni, hogy ilyen is akad), de a túlnyomó többségről kedves olvasóm, Dexter szavai jutnak eszembe: "egymás farkát nyaló majmok". A néhány kivétel miatt esetleg megéri fent lenni, de erősre kell állítani a szűrőt...

2010.01.24. 11:15:52

@PikPok: persze, nem mindenkinek ugyanarra való.

Pl én is kaptam már lecseszést azért, beírtam, hogy mindjárt ebédelek... de hát engem nemcsak olyanok követnek akiknek "érdekes" lehetek, hanem az offline ismerőseim is (de furcsa ezt így leírni) akiket meg valóban érdekel, hogy mi történik velem...

Igazából meglennék Twitter nélkül, ki tudnám tölteni az űrt..., de ha már vagyok igyekszem használni - a háttérben fut és néha ránézek.

De attól nekem is herótom van, amikor a mélyen tisztelt urak ezerrel csak a termékeiket, szolgáltatásaikat nyomják. ebből is látszik mennyi forgalmuk lehet.

belconboy 2010.01.25. 10:03:48

@PikPok:

Ez tök jó! :) Ez külön cikkben is megjelenhetett volna! DE!!! Mindamellett, hogy egyetértek vele mégis azt kell mondanom, hogy ennek nem kellene így lenni. Nagyon fontos és hasznos eszköz lehetne a twitter, ha nem lennének a "nagyokosok", akik arra bíztatnák a felhasználókat, hogy folyamatosan csiripeljenek... Így mindenkiben van egy kényszer, hogy mindegy, hogy mit, mindegy, hogy hogyan, de legyen egy újabb csiripem és bevallom én is csináltam már így, de sajnos így épül fel a magyar twitter társadalom és addig nem változik, még a nagy blogolók, akiket annyian követnek nem módosítják az elveiket, amiket a rengeteg követőjüknek közölnek a twitterről. De mindenképpen úgy látom és úgy gondolom, hogy egy jó üzleti kapcsolatépítő hely lehetne a twitter, ha normálisan használnák a magyar twitterezők, mert így tényleg nem lesz hatékony eszköz a twitter, ahogy ma működik...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása