Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

A boltok evolúciója az Üllői úton

2011.05.10. 16:17 PikPok

Itt nálunk a kerületben legtöbbször még a fű se nő. Nem könnyű a vállalkozások helyzete sem, boltot nyitni meg leginkább szimpla öngyilkosság. Nagyon nehezen lehet csak megkapaszkodni a helyi piacon, de nem lehetetlen, sokszor írtam már olyanokról, akiknek sikerült (és azt is írtam, hogy miért, mivel).

Éppen ezért nem kis érdeklődéssel figyeltem egy új szereplő megjelenését, aki egy vendéglátóipari egység nyitásába vágott. Csakis azért figyeltem fel rá, mert a cégtáblán egészen Rejtő-szerű név jelent meg:

FEKETE PARADICSOM

Hát igen, nálunk ezt azért úgy lehet elképzelni, hogy a zongoránál Pepita Ofélia, az úri közönség meg mulat (azért késeléssel talán nem végződnek a mulatozások, de ki tudja...). Szóval vártam, hogy mi fog történni a Fekete Paradicsommal, de legnagyobb bánatomra semmi más nem történik, csak az, ami a boltok sima és kiszámítható evolúciója: lassan araszolnak a csőd felé.

Miből áll a bolti evolúció?

  1. Kikerül az új cégtábla, esetleg egy icipici átfestés, de egyébként semmi. A cégtábla is legtöbbször az otthoni Word-ből kerül ki, design-nak és profi grafikának nyoma sincs. De hát jó lesz az úgyis ide a vidékre!
  2. Néhány hét esetleg hónap múlva jönnek a hatalmas betűkkel mázolt feliratok, amelyek tájékoztatnak arról, hogy ott mit is tekintenek legfontosabbnak. A Fekete Paradicsom esetében ez pl. a ZENEGÉP, míg egy nem túl távoli turkáló esetében ez az ÚJ ÁRU EKKOR ÉS EKKOR felirat. (Momentán a Paradicsom ebben a fázisban leledzik, a turkáló viszont már átlépett a következőbe:)
  3. Megjelennek az árengedmény feliratok. A turkáló már látványosan levitte kilós árait (tapasztalt turibúvár pedig ennyiért már be se megy, mert tudja, hogy ilyen áron csak géprongyot kap), a Paradicsom esetében ez talán majd a "happy hours"-nak nevezett találmány lesz, amikor is bizonyos időintervallumon ócsóér lehet kajálni vagy valamit extrém olcsón fognak adni.
  4. És a végállapot: megjelenik a kirakatban az "Üzlet kiadó", vagy valami ennek megfelelő üzenet.

Nem kevés ilyet láttam az utóbbi években, és most persze azt kéne megmondanom, mi az, amivel ebből a szükségszerű ördögi körből ki lehet kerülni. Én három sarkalatos pontot emelnék ki:

a) A bolt design-jának, image-ének, grafikájának megalkotása, nem otthoni házi stupekben, hanem hozzáértőre bízva. Sokan már szívják a fogukat, hogy "jó, jó, de erre nincs pénze a magyar vállalkozónak, aki kényszerből kezd kereskedni". Én meg erre azt mondom, hogy sajnos ez egy üzleti törvényszerűség, hogy pénzt csak pénzzel lehet csinálni. Aki nem tud arra áldozni, hogy az indulásnál profi képet sugalljon magáról, manapság csak arra számíthat, hogy végig fog menni a fent leírt folyamaton, és akkor meg sokkal jobban járt volna, ha a vállalkozásra szánt kis pénzecskéjét tőkegarantált befektetési jegybe fekteti, és otthon bámulja a plafont.

Tessék tudomásul venni, hogy elmúltak azok az idők, amikor tök mindegy volt, hogy egy boltnak milyen az arculata, hiánygazdaság volt, örültünk, hogy tudtunk venni valamit.

b) A türelem rózsát terem. Azt látom, hogy aki vállalkozást indít, nincs tisztában azzal, hogy egy vállalkozás vagy bolt bevezetése minimum 1 év. Akinek erre nincs pénze... stb, stb, lásd fent.

c) Kemény munka és szakmai hozzáértés. Sajnos a rendszerváltással jött egy olyan időszak, amikor csak az számított, hogy valaki jókor legyen jó helyen, az nem, hogy konkrétan mennyire ért ahhoz, amire vállalkozik vagy amiért a fizetését felveszi. De a helyzet az, hogy egy bolt esetében ezt a vevő megérzi, és legközelebb ez is belejátszik abba, hogy hova megy vásárolni.

 

Végezetül: nem akarok én pálcát törni szegény Fekete Paradicsom felett, még kevésbé akarom a hírét rontani, főleg mert hogy be se tettem oda a lábam. De épp itt is van a probléma. Míg néhány száz méterrel odébb lévő konkurenciájához bárkivel betérek egy kávéra, teára, forró csokira, ide biztosan nem mennék be. Ha ezen sikerülne változtatni, talán nem megy végig az evolúció...

Szólj hozzá!

Címkék: bolt vendéglátás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr822893331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása