Mi kell a jó PR cikkhez? Hogyan tudjuk elérni, hogy cégünk bekerüljön a sajtóba?
2007.08.28. 18:08 PikPok
1. Minél nagyobb a cég, annál nehezebben lehet eljutni egyáltalán a felelős emberig (aki az én esetemben semmi esetre sem a cég a PR-osa, vagy ügyvezetője). Tehát nem a legfelsőbb körökre van szükségem, csak olyan középszintre. A legtöbb cégnél ha elérem a célszeméllyel egy hierarchia szinten lévőt, az SEMMI ESETRE se nyúl bele egy ilyenbe, mert azzal dolgozni kéne, így megadja a kollégája nevét, hogy próbálkozzak annál - akár napokba telhet, mire elérem, ha meg nem, hát kisnyúl.
2. Minél nagyobb a cég, annál hevesebb a "juj, vidd innen, ez nem az én munkám" reakció, illetve annál magasabb a "tojok rá, mit érdekel engem, hogy van-e PR-ja a cégnek, amelyik egy hónapban alsó hangon 400-500 ezret vág hozzám, plusz mobil, plusz kocsi".
3. Minél nagyobb a cég, annál idiótább utasítást adnak annak a szerencsétlennek, aki felveszi a központi telefont. Egyszer volt egy beszélgetésem egy recepcióssal, attól a nem kis cégtől, akik bevezették a mass marketing fogalmát (és akkor a marketingesek már tudják, kire gondolok). A Beszélgetés:
-Szeretnék beszélni valakivel a marketing osztályról X ügyben.
-Csak akkor kapcsolhatom, ha megmondja a nevét.
-Nem tudom a neveket. Ha tudnám, nem telefonálnék, hanem mailt írnék.
-Akkor nem kapcsolhatom.
-És a nevet nem árulja el?
-Nem mondhatom meg. Írjon mailt a PR menedzserünknek.
-Neki már írtam háromszor, semmi válasz, nekem viszont le kell adnom az anyagot. Még egyszer nem fogok írni az illetőnek, tök felesleges.
-Akkor nem tudok segíteni.
-És ha mondok olyan neveket, akik az én listám szerint valamikor Önöknél dolgoztak?
-Én azokat nem tudom, úgyhogy sajnos nem tudok segíteni.
Na, ez azért szép, nem? És ennél a cégnél tutira napokat ülnek felette, hogy "key focus is the consumer" és hasonló bullshit bingó.
4. Minél inkább megvan a technikai feltétele egy cégnél annak, hogy minőségi anyagokat hozzanak össze (pl. normál fényképezőgép, amivel 1 megás képeket lehet csinálni), annál nagyobb a valószínűsége, hogy egy gagyi mobillal fotózott képet küldenek át, hogy akkor ez legyen akkora az újságban, mint egy masztodon.
5. Minél nagyobb a cég, annál kevésbé tudnak MAGYAR nyelven fogalmazni a marketingesei. Kedvenc szavam (és egy multi kedvenc szava) mostanában az "aktiváció". Hát ja. Múltkor a Hónaljmirigy műsorban a "gyerekek" a táblára felírták, hogy Ó, IÓ, CIÓ, ÁCIÓ, FELLÁCIÓ. Biztos az aktiváció is hasonlít...
Végül: ha az ember anyagot kér egy ilyen cégtől, akkor még a megválaszolatlan maileket is el kell mentenie, mert mire kijön az újság, ez a cég lesz legjobban felháborodva, hogy ők miért nem kerültek be a körkép-jellegű cikkbe, és még nekem kell írásos bizonyítékot felvonultatnom, hogy de, igenis, meg lettek kérdezve. Nyilván az a két fejes, akiknek elmentek a mailek 4-szer, most kérdőre von mindenkit, de persze leginkább a kis szemét újságírót...
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.