Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Mi kell a jó PR cikkhez? Hogyan tudjuk elérni, hogy cégünk bekerüljön a sajtóba?

2007.08.28. 18:08 PikPok

A könyvesboltok tele vannak olyan marketinges szakkönyvekkel, amelyek arról szólnak, hogy milyen a marketing nélküli marketing, meg hogy a hagyományos médiának lassan leáldozik, és már csak a PR-ral lehet valamire jutni, meg hogy a cégről az információt a vevőig burkolt módon lehet csak eljuttatni, mert a direkt reklám mindenkinél kiveri a biztosítékot. Ehhez képest mi a helyzet a magyar piacon? Miután írogatok a nyomtatott sajtóban, ami nem a Blikk és nem a Hot magazin, elég sűrűn kerülök kapcsolatba cégekkel. A következőket tapasztalom:
1. Minél nagyobb a cég, annál nehezebben lehet eljutni egyáltalán a felelős emberig (aki az én esetemben semmi esetre sem a cég a PR-osa, vagy ügyvezetője). Tehát nem a legfelsőbb körökre van szükségem, csak olyan középszintre. A legtöbb cégnél ha elérem a célszeméllyel egy hierarchia szinten lévőt, az SEMMI ESETRE se nyúl bele egy ilyenbe, mert azzal dolgozni kéne, így megadja a kollégája nevét, hogy próbálkozzak annál - akár napokba telhet, mire elérem, ha meg nem, hát kisnyúl.

2. Minél nagyobb a cég, annál hevesebb a "juj, vidd innen, ez nem az én munkám" reakció, illetve annál magasabb a "tojok rá, mit érdekel engem, hogy van-e PR-ja a cégnek, amelyik egy hónapban alsó hangon 400-500 ezret vág hozzám, plusz mobil, plusz kocsi".

3. Minél nagyobb a cég, annál idiótább utasítást adnak annak a szerencsétlennek, aki felveszi a központi telefont. Egyszer volt egy beszélgetésem egy recepcióssal, attól a nem kis cégtől, akik bevezették a mass marketing fogalmát (és akkor a marketingesek már tudják, kire gondolok). A Beszélgetés:
-Szeretnék beszélni valakivel a marketing osztályról X ügyben.
-Csak akkor kapcsolhatom, ha megmondja a nevét.
-Nem tudom a neveket. Ha tudnám, nem telefonálnék, hanem mailt írnék.
-Akkor nem kapcsolhatom.
-És a nevet nem árulja el?
-Nem mondhatom meg. Írjon mailt a PR menedzserünknek.
-Neki már írtam háromszor, semmi válasz, nekem viszont le kell adnom az anyagot. Még egyszer nem fogok írni az illetőnek, tök felesleges.
-Akkor nem tudok segíteni.
-És ha mondok olyan neveket, akik az én listám szerint valamikor Önöknél dolgoztak?
-Én azokat nem tudom, úgyhogy sajnos nem tudok segíteni.

Na, ez azért szép, nem? És ennél a cégnél tutira napokat ülnek felette, hogy "key focus is the consumer" és hasonló bullshit bingó.

4. Minél inkább megvan a technikai feltétele egy cégnél annak, hogy minőségi anyagokat hozzanak össze (pl. normál fényképezőgép, amivel 1 megás képeket lehet csinálni), annál nagyobb a valószínűsége, hogy egy gagyi mobillal fotózott képet küldenek át, hogy akkor ez legyen akkora az újságban, mint egy masztodon.

5. Minél nagyobb a cég, annál kevésbé tudnak MAGYAR nyelven fogalmazni a marketingesei. Kedvenc szavam (és egy multi kedvenc szava) mostanában az "aktiváció". Hát ja. Múltkor a Hónaljmirigy műsorban a "gyerekek" a táblára felírták, hogy Ó, IÓ, CIÓ, ÁCIÓ, FELLÁCIÓ. Biztos az aktiváció is hasonlít...

Végül: ha az ember anyagot kér egy ilyen cégtől, akkor még a megválaszolatlan maileket is el kell mentenie, mert mire kijön az újság, ez a cég lesz legjobban felháborodva, hogy ők miért nem kerültek be a körkép-jellegű cikkbe, és még nekem kell írásos bizonyítékot felvonultatnom, hogy de, igenis, meg lettek kérdezve. Nyilván az a két fejes, akiknek elmentek a mailek 4-szer, most kérdőre von mindenkit, de persze leginkább a kis szemét újságírót...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr67151394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére