Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Webáruház - keresőoptimalizálás nélkül, programozási hibákkal

2007.10.17. 15:27 PikPok

Tévedés ne essék: a bölcsek köve senkinek nincs a zsebében. Aki azt állítja, hogy mindent tud a keresőmarketing témakörében az más aljasságra is képes. Viszont az internet egy nagy és szabad világ, rengeteg olyan oldal van (túlnyomórészt külföldiek angolul), ahol egy oldal objektíven tesztelhető, hogy hány programozási hiba van benne, milyen szinten valósul meg a keresőoptimalizált szöveg stb, stb. Csak beírom a honlap címét, és már kiköpi, hogy milyen sűrűséggel fordulnak elő benne az egyes szavak, mit állított be a programozó kulcsszónak, és hasonló nyalánkságok. Naponta szoktunk tesztelgetni oldalakat, néha csak úgy hobbiból.
A minap szöget ütött a fejembe, miért van az, hogy egy táskákat forgalmazó webáruház óriásplakáton hirdeti a webcímét. Fel is surrantam az oldalra, ahol egy ismert tévés személyiség képe fogadott, majd a Rólunk menüpontban megtudtam, hogy ő az egyik tulajdonos. Kattintgattam ide-oda az oldalon, nézegettem a 70 ezer Ft körüli cipőket, amit a kóbor apácák megtévesztésére árulnak a táska-webáruházban. Fel-felvillant a felső csíkon egy szöveg, ami elnézésemet kérte, hogy lassan töltődik le az oldal, de hát túl sokan szörfölünk az áruházban. Megnéztem: 42-en voltunk. (Mert hát ezt is meg lehet nézni a honlap készítőjének jóvoltából.)
Aztán futtattam rajta egy pár elemzőt, és igazából meg se lepett az, amit láttam. Az oldal a leglágyszívűbb elemző szerint is mindössze 35%-ban keresőbarát. Így már világos, miért kell súlyos összegekért óriásplakáton hirdetni: a robotok nem találják meg az oldalt.
Nyilván az ismert tévés személyiségnek futi. De akinek nem futi? Ha csak simán el akarok adni valamit egy honlapról (szolgáltatást vagy terméket) már akkor is elsődleges, hogy megtalálható legyek, de ha egy WEBÁRUHÁZAT akarok csinálni, akkor miért olyan misztikus, hogy valaki utánaolvasson az optimalizálásnak, szabványosságnak, a keresők működésének?
Ha már így lelepleztem Fábry-rajongásunkat, csak idézni tudnám a Mestert. Ez a dolog olyan, mint amikor a zöldséges nem árazza le a sötétbarnára rohadt banánt. Kérdés: miben reménykedik? Vagyis: miben reménykedik az a webáruház, aki fő keresőszavaira nincs benne az első 300-400 találatban? Számos internetről szóló előadáson elhangzik, hogy igazából csak a webáruház és a közösségi weboldal az igazán dögös, egy prosztó cégbemutató honlapot a szomszéd 15 éves kissrác is meg tud csinálni. De ezek az előadók (tisztelet a kivételnek, akivel még nem találkoztam) nem éreznek felelősséget, amikor egy szót se szólnak arról, hogy a nem megtalálható honlap annyit ér, mint a szekrény mögé csúszott szórólap? Független előadók felelőssége lenne felhívni rá a vállalkozók figyelmét, hogy egy honlap megrendelésekor mire ügyeljenek.
Mert most jön a titok: egy olyan oldal is tud első lenni, amelyiket nem néznek naponta több ezren....

3 komment

Címkék: keresőoptimalizálás weboldal webáruház optimalizált honlapszabvány

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr65199210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pol 2007.11.08. 03:15:15

Azért az elérhetőségről sem szabad megfeletkezni. Akinek többet rossz az oldala, mint jó az akár meg is szüntethetné.
Sajna ez még a legnagyobbakat is érinti:
www.netdiag.hu/bongeszo.htm

kacsesz · http://www.chekweb.hu 2009.05.17. 22:08:44

az a program érdekelne, az az elemezgetős,
ennél az esetnél egyébként a tipikusan lehuzzuk az okos tv-s személyiséget esete foroghat fenn, (úgy se ért hozzá, meg haver megbízik bennünk)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.05.18. 07:48:26

@kacsesz: ne haragudj, de nem én leszek az, aki elárulja neked annak a programnak a nevét, azét az elemezgetősét.:))) Konkurensek vagyunk, vagy nem?
De annyit azért elárulok neked, hogy a te főoldalad a leglágyszivűbb elemzővel 57%-ban keresőbarát...

Én úgy gondolom, az ismert tévés személyiség nem azért lett lehúzva, mert tévés személyiség. Hanem azért, mert egyszerűen alkalmatlan a weboldala arra, amire kitalálták. Ennyi.
Vissza a lap tetejére