Végre egy kreatív marketing ötlet - péksütemény egy 5-ösért
2007.10.18. 09:41 PikPok
A történet arról szól, hogy ennek a vállalkozásnak van 20 mintaboltja az országban. Egy hónapos akciót hirdettek, amelyben ingyen kap péksüteményt az a gyerek, aki aznap 5-öst kapott az iskolában, és az ellenőrző könyvét bemutatja a boltban az eladónak. Nyilván ki van számolva az egésznek a költsége, és a pék elmondása szerint ugyanott van, mintha 5% engedményt adott volna mindenből, mégis hatékonyabb a reklám. Ugyanis a gyerekek az iskolában már trükköznek: könyörögnek a tanárnak, hogy 4-es helyett inkább 5-öst adjon, vagy ha aznap már kaptak egy 5-öst, akkor azt kérik, hogy másnapi dátummal írják majd be nekik.
Az ötlet onnan jött, hogy a péknek van 4 gyereke, akik naponta örvendeztetik meg szüleiket a jó jegyekkel. A pék pedig ezt az örömet szerette volna kiterjeszteni másokra is. Ha most elkezdem a marketinges szakzsargont nyomni, akkor ez itt a tökéletes társadalmi felelősségvállalás, a magától és jól alakuló PR kampány, ami országos sztorivá vált. Ilyenre vágyik mindenki! Csak hát van egy óriási különbség... A minap foglalkoztam kicsit a csapatépítő tréningekkel, és akkor hallottam, hogy a csapatépítést bizonyos cégek úgy oldják meg, hogy a vezetőség elmegy egy játszótérre, elültet 3 fát, amit persze nyilván lefotóznak, elküldik a sajtóanyagot az újságoknak, és örülnek, hogy eleget tettek a társadalmi felelősségvállalás avagy good citizenship programnak is. Kár, hogy közben a vezetőség tagjai nyilván nyírják egymást, és a faültetést valójában egy kertészeti cég végzi, mert a managereknek nincs idejük gödröt ásni, ők tehát csak a fotózás idejére mennek oda.
Hajrá pékek!
3 komment
Címkék: marketing kampány pr pék felelősségvállalás csapatépítés társadalmi citizenship
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
IJ 2007.10.18. 16:16:26
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2007.10.18. 21:07:19
Budapest hatalmas felvevőpiac a valódi élelmiszerre, így például lisztből és kovászból készült kenyérre, disznóból készült kolbászra és méhek által virágból készített mézre. Várjuk a lipóti pékség kenyerét is!:))