Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Végre egy kreatív marketing ötlet - péksütemény egy 5-ösért

2007.10.18. 09:41 PikPok

Mindig örülök, amikor azt látom, hogy egy magyar vállalkozó csinál valami olyat, amiben van spiritusz, és bejön neki. Ma reggel a Mokkában láttunk egy péket (sajnos a nevét nem tudtam megjegyezni), aki kitalált egy olyan kampányt, ami még tetszik is, nem álságos, nem megjátszós, de ugyanakkor bebizonyítja, hogy be lehet kerülni a tévébe nem művi PR-kampányokkal is. (Legalábbis úgy tűnt, nem az.)
A történet arról szól, hogy ennek a vállalkozásnak van 20 mintaboltja az országban. Egy hónapos akciót hirdettek, amelyben ingyen kap péksüteményt az a gyerek, aki aznap 5-öst kapott az iskolában, és az ellenőrző könyvét bemutatja a boltban az eladónak. Nyilván ki van számolva az egésznek a költsége, és a pék elmondása szerint ugyanott van, mintha 5% engedményt adott volna mindenből, mégis hatékonyabb a reklám. Ugyanis a gyerekek az iskolában már trükköznek: könyörögnek a tanárnak, hogy 4-es helyett inkább 5-öst adjon, vagy ha aznap már kaptak egy 5-öst, akkor azt kérik, hogy másnapi dátummal írják majd be nekik.
Az ötlet onnan jött, hogy a péknek van 4 gyereke, akik naponta örvendeztetik meg szüleiket a jó jegyekkel. A pék pedig ezt az örömet szerette volna kiterjeszteni másokra is. Ha most elkezdem a marketinges szakzsargont nyomni, akkor ez itt a tökéletes társadalmi felelősségvállalás, a magától és jól alakuló PR kampány, ami országos sztorivá vált. Ilyenre vágyik mindenki! Csak hát van egy óriási különbség... A minap foglalkoztam kicsit a csapatépítő tréningekkel, és akkor hallottam, hogy a csapatépítést bizonyos cégek úgy oldják meg, hogy a vezetőség elmegy egy játszótérre, elültet 3 fát, amit persze nyilván lefotóznak, elküldik a sajtóanyagot az újságoknak, és örülnek, hogy eleget tettek a társadalmi felelősségvállalás avagy good citizenship programnak is. Kár, hogy közben a vezetőség tagjai nyilván nyírják egymást, és a faültetést valójában egy kertészeti cég végzi, mert a managereknek nincs idejük gödröt ásni, ők tehát csak a fotózás idejére mennek oda.
Hajrá pékek!

3 komment

Címkék: marketing kampány pr pék felelősségvállalás csapatépítés társadalmi citizenship

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr32199925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IJ 2007.10.18. 16:16:26

Személyesen ismerem a hivatkozott \\\\\\\"péket\\\\\\\" a Mokka műsorából. Tényleg jó ötletei vannak és még ember is tudott maradni a vállalkozása mellett! Tóth Péternek hívják és Lipót községben (Szigetközben) van a péksége. A Budapestiek is reménykedhetnek azonban, hogy megismerhetik fantasztikus termékeit, pl: a 3 kilós parasztkenyeret, mert hamarosan ott is nyit üzleteket!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2007.10.18. 21:07:19

Köszönöm a kommentedet, Tóth Pétert üdvözlöm, gratulálok neki az ötlethez és sok sikert a vállalkozásához. Én mindig örülök, ha ilyet látok!:))
Budapest hatalmas felvevőpiac a valódi élelmiszerre, így például lisztből és kovászból készült kenyérre, disznóból készült kolbászra és méhek által virágból készített mézre. Várjuk a lipóti pékség kenyerét is!:))
Vissza a lap tetejére