Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Szlogenek vagy csak jó bemondások? Muszáj nekünk szlogen?

2007.10.24. 20:36 PikPok

Talán az egyik legismertebb marketinges szakkifejezés a "SZLOGEN". Az átkosban "jelmondat" volt még. (Nekem a kedvencem az volt, hogy "Tetteink beszélnek!" Ezt sokszor emlegettem is, amikor ellenkező neműek elkezdtek süketelni erről-arról...:))) A szlogen valójában az angolszász kultúrkörből származott át, ott írásmódja a "slogan", jelentése pedig "harci kiáltás". Lelki szemeimmel látom, pontosabban lelki füleimmel hallom (mint Malacka), amint hosszú hajú, szoknyás illetők indulnak harcba, és bőszen ordítanak. Kicsit így van ez a piacgazdaságban is, és nem csak a gazdaságban. A politikai szlogenek (lám, ebben a szókapcsolatban már szinte érezzük is, hogy nem mondanak igazat...) a legismertebb megjelenései ennek a marketing eszköznek. Kérdés azonban, hogy a szlogen nem-e csak egy jó bemondás, ami aztán elenyészik az idővel.
Tapasztalataim szerint a szlogen az az üzenet, ami a legnehezebben ragad meg az emberek fejében. Egy zene, kép vagy hang sokkal hamarabb, és sokkal tovább is emlékszünk rá. Valószínűleg sejtik ezt a reklámfilmek készítői is, mert nem minden film végén mondják el a szlogent, bár ki van írva. Múltkor csináltam egy kis vicces feladatot: összegyűjtöttem egy pár szlogent, aztán feldobtam a kérdést, hogy ha csak a szlogent látjuk, tudjuk-e, melyik márkáról beszélünk. Háááát....
Mi ennek az oka? Egészen egyszerűen az, hogy a szlogen java része lapos, semmit sem jelent, semmi blikkfang nincs benne. Sokkal egyszerűbb még egy frappáns reklámszöveget vagy mondatot is megírni, mint egy olyan szlogent találni, ami ütős, nem erőltetett, és emlékeznek is rá. De épp ezért nem kell minden áron szlogen!
És hogy mi indított erre a blogbejegyzésre... Találtunk egy szlogent egy cég honlapján: "A legjobb weboldás". (ez itt az olvasó reakciójának helye)

7 komment

Címkék: szlogen szlogenek slogan

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr28206441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matilete 2008.03.14. 12:49:33

Szia,

nem tudom mennyire foglalkoztál behatóan a reklámszlogenekkel (akár politikai is lehet), de a bejegyzésed alapjánt azt mondanám, hogy semennyit. Hogy a szlogen régen jelmondat volt, az fatális tévedés, ajánlom Móricz-Téglássy páros könyvét olvasásra... emellett a származását illetően is tévedsz. (és nem a legismertebb marketing-kifejezés, sőt!)
Hogy nehezen ragad meg az emberek fejében szintén tévedés, erről kutatási adatok is vannak, de ha kéred, akár a sajátomat is továbbítom.
A helyesírási hibák (ám ráfoghatod a frappánsságodra) felháborítóak, főleg ha szakmai dologról írsz.
Nem sorolom tovább, bár lennének még észrevételeim, csak javasolhatom, hogy ha legközelebb szakmai dologban véleményt mondasz, akkor olvass egy kicsit utána, hogy az ilyen és ehhez hasonló tévedéseket elkerüld!

Köszönöm!

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.03.14. 18:28:22

Kedves Matilete!

Nagyon köszönöm kritikai észrevételeidet.
Sajnos nem olvastam Móricz-Téglássy páros könyvét, én ezt a magyarázatot a "harci kiáltás"-ra a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing szakán tanultam. Te hol?
Ne nyissunk vitát a helyesírásról és az elgépeléseidről sem.
Szerinted a "talán az egyik legismertebb" az azt jelenti, hogy "a legismertebb"? Szerintem nem. A szlogen SZERINTEM az előző rendszerben "jelmondat" névre hallgatott. SZERINTEM. Mert tudod a blog az egy személyes műfaj.

Ha ennyire dühít téged a szakmai hozzá nem értés ezen a blogon, akkor javaslom, hogy indítsd el a sajátodat, és ne ezen töltsd olvasgatással az időt. Ezek itt úgyis csak "izék"...

Üdv,

PikPok

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.03.14. 19:07:38

Rákerestem Móricz-Téglássy nevére.
libri.hu/hu/book/penz_gazdasag_uzlet/kommunikacio/kreativ_tervezes_a_reklamban

Mikor kiadták, épp 10 éves volt az oklevelem. Ennyit változnak az idők, hogy melyik szónak mi az eredete...

Matilete 2008.03.14. 20:18:29

Szia,
rendben, legyen. Elfogadom az indokod. De ezt a cikket nem akkor írtad amikor diplomáztál, hanem tavaly, így az ismeretfrissítés hiányát ezzel már nem indokolhatod :)
Válaszodra válaszolnék, de csak annyit, hogy nem óhajtok saját blogot indítani, ha időmilliomos lennék akkor se tennék ilyet...
Egyébként ha a szakmai kritikát nem fogadod jól, akkor minek a "szólj hozzá!" részleg errefele? Ha szívesebben látnál olyan hozzászólást, hogy : király vagy és milyen jó a dumád, akkor ezt jelezd valahol, legközelebb alkalmazkodom :)

Üdv, Matilete

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.03.14. 20:49:00

Kedves Matilete!

Gondolod, hogy amikor írtam a blogot, akkor nem kerestem rá a "slogan" kifejezésre? Hát pedig de. Forrásaim egyike sem említ más eredetet, innentől kezdve a szlogen szó etimológiai elemzését bízzuk a fent említett - számomra egyébként ismeretlen - szerzőkre, illetve az én tanáraimra, továbbá a külföldi forrásokra.
Természetesen abban igazad van, hogy a szakirodalom követése fontos (nem tudom, te mikor végeztél és munka mellett - már ha dolgozol - hány éve követed a szakirodalmat), mindazonáltal a "Kreatív tervezés a reklámban" nem az a téma, ami engem kiemelten érdekel. Esetleg eszmét cserélhetünk más szakkönyvekről is, amiket én az elmúlt 1 évben olvastam. Olvastad például a Célzott online reklám című könyvet? Vagy Jakob Nielsentől a Prioritizing Web Usability címűt? Te miket olvastál?

Sajnálom, hogy nem akarsz blogot indítani, nyilván sokan lennének kíváncsiak a tudásodra és örömmel olvasnák frappáns szakmai fejtegetéseidet.

A szakmai kritikát teljesen jól fogadom, ha ez nem abban a stílusban születik, amiben te indítottál támadást. Megtehettem volna, hogy kimoderállak, én ellenben egy komplett bejegyzést szántam a jelenségnek, és meglehetősen nagy publicitást biztosítottam a nickednek. Ha már a nevednek nem tudtam.

Mint említettem, szíved joga jelezni, hogy szar a dumám és nem tudok helyesen írni. Ezt majd az olvasók eldöntik, hogy igazat adnak-e neked vagy sem. De arra a logikátlanságra engedd meg, hogy rávilágítsak, hogy ha ez téged ennyire zavar, akkor van ott jobb oldalon egy kis szerkezet, amivel a másodperc törtrésze alatt egy másik blogon találhatod magad - nemhogy azt nézd, hogy a kommentedre válaszoltam-e...

Végezetül még egy megjegyzés: ez a blog úgy indult el a blogok ezrei között, hogy mára kialakult egy folyamatosan növekvő olvasótábora. Pontosan tudom, mi érdekli őket, milyen bejegyzések sikeresek, mikor találom el épp azt a témát, ami őket ott és akkor érdekli. Ha már a marketingnél tartunk vagy reklám világában járunk, neked erről van-e személyes tapasztalatod?

Üdvözlettel,

Mara (PikPok)

Kis Tibor 2008.09.16. 14:43:23

Helló mindenkinek szerintem ez az oldal ...pocsék
tudtok valamit egyáltalán a marketingről?????
Tanultátok valaha? Gondoljátok végig?
Tiszta száraz és unalmas!!!!!!!!!!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.09.16. 16:57:33

Kis Tibor: köszönjük az értékes hozzászólást, megfogadjuk a tanácsodat és igyekszünk tanulni valamit a marketingről. Neked pedig további jó szórakozást kívánunk más marketinges blogokon!
Vissza a lap tetejére