Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Mézgáék megint, de itt van még a Kistehén és L'ecsó is

2007.11.15. 11:11 PikPok

Olvasom egy hírlevélben, hogy megrendezik nálunk is az első licencing konferenciát. A brand licencing egyszerűen fogalmazva arról szól, hogyan lehet rajzfilmkarakterek és egyéb figurák jogait eladni, termékeket, szolgáltatásokat forgalmazni azok nevével, design-jával stb. Erre Brand Licencing vásárok is vannak külföldön, ahol a figurák monumentális Homer Simpson-ként sétálgatnak és árulják magukat a termékgyártóknak.
Néhány hónapja írtam erről egy cikket, amiben a hazai sztárok (Mekk Elek, Mézga család, Kockásfülü Nyúl, Vízipók) sorsát firtattam ügynökségeknél és különböző tipikus felhasználóknál. Igazság szerint a történet kibogozhatatlan, ugyanis ezeknek a karaktereknek egy részét a Pannónia Filmstúdió megvette az alkotóktól, de zavaros a szerződés (pláne mostanról visszafelé nézve, hiszen nyilván eszükbe sem jutott annak idején más felhasználást, mint a filmet és a könyvet szabályozni). Szóval megint csak oda jutunk, hogy bár szenzációsan népszerű figuráink vannak, a reklámügynökségek és termékgyártók se mernek igazán belemenni a használatukba, hiszen ki tudja, lenne-e belőle per és annak mi lenne a vége. Mi fogyasztók pedig kénytelenek vagyunk könnyben úszó levesestányér szemű, ordító japán figurákkal beérni. (Nem akarok kirekesztő lenni, de tessék megnézni, milyen fél fejnyi méretű szemük van a japán rajzfilmhősöknek - szegények, biztos kompenzálnak.)
Walt Disney-ék erre a teljes iparágra épültek rá, kőkemény stratégiájuk van, amivel az egyes figurákat különböző célcsoportokra építik rá, és a kis hableány, Tarzan és L'ecsó mint termékek szerepelnek a portfólióban, akiknek van termékéletgörbéjük. (Amúgy nekünk L'ecsó a kedvencünk.)
A cikk kapcsán beszéltem a Kistehén alkotójával is, mivel hogy rettenetes nagy Kistehén-rajongó vagyok. Megalkották, sikeres lett, de nem igazán akarták eladni a figura jogait. Eladták egy papíripari cégnek, akik füzetekre tették rá, de a plüssfigurák már engedély nélkül kerültek ki a piacra.
És erről megint csak Mézga Aladár tehet! Rosszul lettünk szocializálva! Ezért lehet megcsinálni azt is, hogy emberek úgy dolgoznak, hogy nincsenek kifizetve, csak reménykednek, és vannak olyan cégek, akik sportot űznek belőle, hogy eleve nem fizetik ki a nekik elvégzett munkát. És nem is kis cégek...

Szólj hozzá!

Címkék: disney walt lecsó mézga licencing rajzfilmhősök

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr26229780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére