Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Mit láttunk a postán? Reklámhegyek - de minek?

2007.12.09. 11:09 PikPok

Sajnos sűrűn kell postára mennünk. Szerintem ezzel más is így van, mert hol egy levélfeladás, hol egy csekkbefizetés - szóval tiszta móka és kacagás az élet.
Álldigáltunk a sorban a helyi postahivatalban, ahol 1-1 ablak van a levélfeladáshoz és a befizetéshez. A Magyar Posta mindent elkövet, hogy minket fogyasztókat magához édesgessen még mielőtt a monopóliumának vége szakad. Ezt teszi olyanformán, hogy minden létező szolgáltatást kínál már a bankkártyás fizetéstől a mobiltelefonkártya feltöltésig. Ezért aztán mi csak állunk sorban türelmesen - telefonkártyát ugyan sok más helyen is fel lehetne tölteni, csekket csak a postán tudok befizetni, tehát bizonyos szempontból ki vagyok szolgáltatva, várnom kell. És ahogy azt valamelyik szent mondta, amit nem tudunk megváltoztatni, abba csak belenyugodni érdemes. (Na ez a szent tuti nem járt csekkeket feladni ide a kispostára...)
Időnket számolgatással töltöttük: megszámoltuk, hányféle üzenetet próbál a Magyar Posta eljuttatni a számunkra. Beleszámoltuk a reklámüzeneteket és a postai közleményeket is, amik a két ablaknál ki voltak ragasztva, lógatva, tűzve. Az egyiknél  35, a másiknál 38 dolgot számoltunk össze. Wobblerek, plakátok (ezek amúgy lábtul kihelyezve, nyilván a babakocsiban ülőknek), kaparós sorsjegyek és a Szerencsejáték ZRt összes játéka, Fundamenta, biztosítás, és minden más, mi szem-szájnak ingere. Ez csakis és kizárólag a két ablak felületét jelentette, nem számoltuk össze az "ügyféltérben" a szórólaptartó display-eket, a plafonról belógatott fémkeretes plakátokat és a vitrint sem, amiben plüssmackók várnak a sorsukra. Ha ezeket hozzáadnánk, szerintem bőven elértük volna a 120-150 féle eszközt is.
Egy ilyen kis postán, ahol összesen 1-1 ablaknál tudja az ember elintézni azt, amit egyébként máshol nem tud, nem lenne célravezetőbb az alapszolgáltatásra koncentrálni? A másik pedig az, hogy miben bízik a vezetőség? 35 reklámüzenetből mennyi jut el az amúgy már kellően türelmetlen és zaklatott vevő agyáig? És ha eljut, meg meri kockáztatni, hogy még 3-4 féle szolgáltatást igénybevegyen? Vagy inkább nem vállalja, hogy a mögötte állók főbe lövik...
Költői a kérdés: ha egyszer megszűnik a Magyar Posta monopóliuma, mennyi időbe fog telni az embereknek átszokni a másik szolgáltatóhoz?

3 komment

Címkék: magyar posta reklámüzenet

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr41257670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2007.12.17. 11:28:45

Neked csak várakozni és nézegetni kellett :)

Nekem egyszer egy hosszabb várakozás után az ügyintéző hölgy azzal kezdett nyomulni, hogy akarok-e nemtudommilyen biztosítást kötni a Postán, ott, akkor, nála.

Mögöttem meg kilométeres sor...

Mondtam, hogy nem akarok és ha már ezer éve várakoztatnak, legalább ne rabolják marhasággal az időmet. Mire a hölgy majdnem sírva panaszolta, hogy nekik ki van adva, hogy minden ügyfélnek ajánlani kell pluszban ezt-megazt-meg-amazt.

Pedig ők is látják, hogy mindenki morcoskodik miatta... :)

postaKürt · http://postakurt-blog.hu 2008.02.19. 20:13:40

Üdvözlök mindenkit! Engedjétek meg, hogy néhány mondatban reagáljak. Nemcsak, hogy "ki van adva" minden postai dolgozónak, hogy ajánlani kell a különböző biztosítási és egyéb termékeket, de a legszigorúbban számon kérik minden dolgozón a negyedévekre meghatározott terv esetleges elmaradását. És az a legkevesebb, ha az elmaradás miatt megvonják akár az egész éves(!!!) jutalmat, vagy fizetéscsökkentés és egyéb módon büntetik meg a dolgozókat, de az a pszichikai terror, amit naponta át kell élni mindenkinek, sokkal rosszabb. Szóval, amikorra odakerül egy dolgozó, hogy veletek, ügyfelekkel találkozik, olyan stresszben van, hogy hihetetlen. Ez természetesen nem magyarázat olyan megnyilvánulásokra, amely csupán bunkóságból fakad, mert akadtam már össze én is sok bunkó postással a 13 év alatt, amióta a postán vagyok. Ráadásul a Magyar Posta most már sorozatosnak mondható jogsértéseket követ el, ezek egy része a munkajog kategóriájába tartozik, és a Kézbesítők Szakszervezetének 2 évvel ezelőtti megalakulása előtt nem volt semmilyen erő a postán belül, amely ez ellen fellépett volna. Mi elkezdtünk egy harcot, amely nemcsak ezen jogsértések ellen folyik. A postavezetés jelenlegi magatartásának és döntéseinek köszönhető az a káosz, amit ügyfelekként tapasztalhattok a postákon. Valóban a szolgáltatás színvonala egyre lejjebb süllyed, és ezzel egy cseppet sem törődnek. A Magyar Posta számára ma csak az a dolgozó és az a teljesítmény számít, amely a különböző termékek értékesítéséről szól. SEMMI MÁS!!! Ráadásul egy mai napig tagadott, de szerintem közelgő privatizáció miatt építik le teljesen a hagyományos postai szolgáltatásokat, és az ezen területek szakmai színvonalát. És az ebből adódó konfliktusok természetesen köztetek, ügyfelek, és köztünk, postások között zajlik le, pedig a ti és a mi elégedetlenségünk és kiszolgáltatottságunk egyetlen okozója kizárólag a jelenlegi postavezetés. Jelenleg is több munkaügyi per van folyamatban, amelyet szakszervezetünk ügyvivői indítottak az őket ért törvénytelenségek miatt, mert a Magyar Posta vezetése mindent elkövet, hogy a szakszervezetünket ellehetetlenítse. Ugyanis mi vagyunk az egyetlenek, akik rámutatunk és megoldást követelünk a postavezetéstől az általatok is tapasztalt és megélt problémákra. Köszönöm, hogy időt szántatok rám.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.02.19. 21:20:44

Kedves postaKürt!

Nagypapám a posta vezérigazgatójának parádés kocsisa volt, amikor még az elit megjelenést a lovaskocsi jelentette, aztán lett postás, és mind a mai napig őrizzük a szakszervezeti tagkönyvét. Szóval én még családilag őrzöm azt a hagyományt, hogy a posta egy elit hely. Csak azt tudom mondani, hogy részvétem, ez itt már rég nem arról szól, hogy a postás munkának (úgyis mint levélfeladás és kézbesítés) becsülete lenne. Sajnos. Na de mi a fenét is várunk, amikor a Posta egyik elit rendezvényén az államtitkár (aki azóta már talán nem is az) annyit tudott szakmailag elmondani, hogy gyerekkorában a kedvenc könyve a Postának mennie kell c. könyv volt. (Nekem is megvolt, de speciel én a Világ és az Emberből szerettem legjobban a mamutgyilkolászós ősember történetét.)
Szerintem bízzatok a monopólium végében és ugorjatok át majd a konkurenciához. Hátha annak kellenek valódi postások.

PikPok
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása