Mit láttunk a postán? Reklámhegyek - de minek?
2007.12.09. 11:09 PikPok
Álldigáltunk a sorban a helyi postahivatalban, ahol 1-1 ablak van a levélfeladáshoz és a befizetéshez. A Magyar Posta mindent elkövet, hogy minket fogyasztókat magához édesgessen még mielőtt a monopóliumának vége szakad. Ezt teszi olyanformán, hogy minden létező szolgáltatást kínál már a bankkártyás fizetéstől a mobiltelefonkártya feltöltésig. Ezért aztán mi csak állunk sorban türelmesen - telefonkártyát ugyan sok más helyen is fel lehetne tölteni, csekket csak a postán tudok befizetni, tehát bizonyos szempontból ki vagyok szolgáltatva, várnom kell. És ahogy azt valamelyik szent mondta, amit nem tudunk megváltoztatni, abba csak belenyugodni érdemes. (Na ez a szent tuti nem járt csekkeket feladni ide a kispostára...)
Időnket számolgatással töltöttük: megszámoltuk, hányféle üzenetet próbál a Magyar Posta eljuttatni a számunkra. Beleszámoltuk a reklámüzeneteket és a postai közleményeket is, amik a két ablaknál ki voltak ragasztva, lógatva, tűzve. Az egyiknél 35, a másiknál 38 dolgot számoltunk össze. Wobblerek, plakátok (ezek amúgy lábtul kihelyezve, nyilván a babakocsiban ülőknek), kaparós sorsjegyek és a Szerencsejáték ZRt összes játéka, Fundamenta, biztosítás, és minden más, mi szem-szájnak ingere. Ez csakis és kizárólag a két ablak felületét jelentette, nem számoltuk össze az "ügyféltérben" a szórólaptartó display-eket, a plafonról belógatott fémkeretes plakátokat és a vitrint sem, amiben plüssmackók várnak a sorsukra. Ha ezeket hozzáadnánk, szerintem bőven elértük volna a 120-150 féle eszközt is.
Egy ilyen kis postán, ahol összesen 1-1 ablaknál tudja az ember elintézni azt, amit egyébként máshol nem tud, nem lenne célravezetőbb az alapszolgáltatásra koncentrálni? A másik pedig az, hogy miben bízik a vezetőség? 35 reklámüzenetből mennyi jut el az amúgy már kellően türelmetlen és zaklatott vevő agyáig? És ha eljut, meg meri kockáztatni, hogy még 3-4 féle szolgáltatást igénybevegyen? Vagy inkább nem vállalja, hogy a mögötte állók főbe lövik...
Költői a kérdés: ha egyszer megszűnik a Magyar Posta monopóliuma, mennyi időbe fog telni az embereknek átszokni a másik szolgáltatóhoz?
3 komment
Címkék: magyar posta reklámüzenet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mária 2007.12.17. 11:28:45
Nekem egyszer egy hosszabb várakozás után az ügyintéző hölgy azzal kezdett nyomulni, hogy akarok-e nemtudommilyen biztosítást kötni a Postán, ott, akkor, nála.
Mögöttem meg kilométeres sor...
Mondtam, hogy nem akarok és ha már ezer éve várakoztatnak, legalább ne rabolják marhasággal az időmet. Mire a hölgy majdnem sírva panaszolta, hogy nekik ki van adva, hogy minden ügyfélnek ajánlani kell pluszban ezt-megazt-meg-amazt.
Pedig ők is látják, hogy mindenki morcoskodik miatta... :)
postaKürt · http://postakurt-blog.hu 2008.02.19. 20:13:40
PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.02.19. 21:20:44
Nagypapám a posta vezérigazgatójának parádés kocsisa volt, amikor még az elit megjelenést a lovaskocsi jelentette, aztán lett postás, és mind a mai napig őrizzük a szakszervezeti tagkönyvét. Szóval én még családilag őrzöm azt a hagyományt, hogy a posta egy elit hely. Csak azt tudom mondani, hogy részvétem, ez itt már rég nem arról szól, hogy a postás munkának (úgyis mint levélfeladás és kézbesítés) becsülete lenne. Sajnos. Na de mi a fenét is várunk, amikor a Posta egyik elit rendezvényén az államtitkár (aki azóta már talán nem is az) annyit tudott szakmailag elmondani, hogy gyerekkorában a kedvenc könyve a Postának mennie kell c. könyv volt. (Nekem is megvolt, de speciel én a Világ és az Emberből szerettem legjobban a mamutgyilkolászós ősember történetét.)
Szerintem bízzatok a monopólium végében és ugorjatok át majd a konkurenciához. Hátha annak kellenek valódi postások.
PikPok