Ma éppen egy rettenetes blogra bukkantam, írója a vállalkozók vállalkozási kedvét próbálja blogbejegyzéseivel tuningolni, választ próbál adni arra a kérdésre, hogy "milyen vállalkozásba kezdjek?". Szerintem temetkezésibe, mert:
- Az elkövetkező években tuti kereslet lesz rá.
- Aki megrendeli, ritkán kér árajánlatot több helyről.
- Sokan előre spórolnak rá.
- Az, hogy ez a blog ebben a gyűjteményben (http://blog.hu) jól szerepel, az legkevésbé a blogíró érdeme. Ettől ez még nem optimalizálás.
- Sok embert frusztrál, akik a marketingben tevékenykednek, hogy nekik nincs marketinges diplomájuk, és ezt abban élik ki, hogy felhívják rá a figyelmet, hogy nem a marketinges papírtól függ, hogy ki mit tud a piacon. Ezt én is így gondolom. És mivel apró gyermekkorom óta az agysebészet a titkos vágyam, holnap nekiállok agyat műteni. Már tudom is, kivel kezdem.
- Megnéztem az illető saját weboldalát, amit nagy kampánnyal zengett be a blogon. Háát, a "szép weboldal" minősítést nem igazán érdemelné ki (grafikai elemei úgy vannak egymás mellé hajigálva, mintha egy csapatépítő tréning asszociációs feladatai alatt képződött volna), de ízléseken nem szoktunk vitatkozni, úgyhogy ugorjunk tovább a szigorú tényekre:
- Az oldal a fő üzenetére nincs az első 100 találatban.
- A domain névre is mindössze a 15. helyen található.
- Alapvető keresőoptimalizációs beállítások nincsenek az oldalon.
- Az oldal nem szabványos, programozási hibákat tartalmaz.
- Mivel sablonnal készült, helyenként értelmetlen angol üzenetek jelennek meg, webergonómiailag pedig Jakob Nielsen sikítva dobná el az egeret, ha meglátná. Vagyis a használhatóság fő ajánlásait megsérti az oldal.
Nekem még nincs elég, ezért nem tudok mindent megcsinálni a Drupal-lal...