Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

T-Káosz, ügyfélkezelés és előfizetés-tanácsadás

2007.12.18. 10:35 PikPok

Pár hónapja zajlik családilag egy kis "ügyünk" ezzel a T-Káosszal. Miután magentára színezték a fél világot, és meggyőztek róla, hogy milyen egyszerű életünk is lesz, most hogy egy kézben lesz minden, sikerült úgy belebonyolódni a dolgokba, mint macska a házicérnába.

De kicsit előbbről indulok. Nem tudom, emlékszünk-e a magenta kislabdás reklámra, amikor akár telefonáltunk, akár neteztünk, számíthattunk rá, hogy a T-Izé pontokat szimbolizáló kislabdákkal fog minket hajigálni a lakásunkban. Na, akkor - mint notórius pontgyűjtő - csatlakoztam is a rendszerhez, és annak rendje-módja szerint igényeltem kártyát, majd regisztráltam a honlapon. Ezek után sikerült 2 db plasztikkártyát kapnom, különböző regisztrációs számokkal. Egy ideig foglalkoztatott a gondolat, hogy ki kéne tisztázni, hogy melyik számon írják jóvá a pontjaimat, és mit tudok csinálni ezekkel a pontokkal, de elég gyorsan feladtam, amikor a honlapon valami ügyfélkódot kértek tőlem, ami nem volt azonos a kártyaszámmal. Itt feladtam, ugyanis amellett, hogy a T-Online (leánykori nevén Axelero, még leánykoribb nevén Matávnet) úgy változtatgatta az ügyfélkódokat, mint más a zokniját, és az algoritmus kibogozása valahogy úgy ment, hogy a számlákon szereplő tizenakárhány számjegy első számjegyét és utolsó 8 számjegyét is levágva a maradék 4 vagy 5 számjegyet kellett bepötyögnöm, nem vállaltam az újabb tortúrát, amelyben majd permutálnom és deriválnom kellett volna az ügyfélszámot az újabb kódfejtéshez. (Ha Dan Brown T-Online/T-Com és egyéb T ügyfél lett volna, a diliházban végződik a Da Vinci-kód az író saját élményei alapján...)

Szóval a szituáció a következő: egy adott helyrajzi számon adott két lakás, mindkettőben egy-egy telefonvonal, plusz az egyiken egy internet előfizetés. Abból a lakásból, ahol a net is van, elköltözik a tulajdonos, a másik tulajdonosnak viszont szüksége van internetre. A képlet egyszerű: megszűntetni a telefonvonalat és átvinni az internetet - ha már egy hűséges ügyfél van a képben, aki lelkiismeretesen fizet hónapok óta. Hiszen családban marad a tisztességes fizetési morál.

Na most ez T-Káoszéknál nem így működik. Anyagilag sosem az jár jól, aki megbízhatóan és éveken át fizet. Ugyanis egy kőkorszakban kötött internet szerződés havi díja még akár a 10 ezret is elérheti, míg az utcáról beszédülő új ügyfél után már 3000-ért is hozzávágják, csak vigye.

Jelen esettanulmányunkat bonyolítja az új ajánlat: vegyél még T-Home-ot is, hogy nyugodtan ordíthasd te is: "apa, kezdőőőőődiiiiik!". Nem szeretnék mindenféle részletekbe belemenni, hogy min milyen tarifacsomagok vannak/voltak, csak egy apró adalék: kiderült, hogy a megszüntetendő vonalon Favorit díjcsomag hűségnyilatkozat élt, ami meghosszabbítása volt egy korábbi Favorit előfizetésnek, és telefonon történt a megkeresés, megegyezés. Utána viszont a T-Com elfelejtett szerződést küldeni, így lényegében érvénytelen a hűségnyilatkozat, vagyis bármikor lemondható lett volna, nem kellett volna kérvényt írni hozzá, hogy tekintsenek el tőle...

Mindezt a káoszt akár telefonon is ki lehetne bogozni, ha az agyonautomatizált menürendszer miatt az ember nem úgy vágná le a telefont minden egyes T-Izé hívás után, hogy közben szóismétlés nélkül 5 percig káromkodik. Jól működik a "tűzfal". Nem ártana megnézni, mekkora a kiugrási ráta...

Történetünknek még közel sincs vége. Ahogy azonban sikerült az első lemondásokat eszközölni, izzani kezdtek a vonalak, amelyben a T-Izé arról érdeklődött, mi áll a lemondás hátterében. Ezúton is üzenjük, hogy családi okok, de ha úgy jobban tetszik, akkor a következők:
  • Bepalizzátok az ügyfeleket telefonos ajánlatokkal.
  • Nem látjátok át a saját rendszereteket, egy koponyával kezelni a T-Com, T-Online, T-Home és Matávkábel tarifacsomagokat és szerződési feltételeket számotokra megugorhatatlan akadály - bár az ügyféltől elvárnátok, hogy az ÁSZF minden pontját álmából felköltve is köpje.
  • Baromira nem becsülitek meg a rendszeresen fizető ügyfeleket, az ügyfélmegtartás számotokra arról szól, hogy miután lemondja, felhívjátok akár péntek este 7-kor is, amikor már egy buliban van, akár mobilon is...
Úgy érzem, elérkezett a pillanat, amikor egy új szakma üsse fel a fejét: a tarifacsomag szakértő és előfizetés-bróker. Munkadíja pedig az az összeg lenne, amit 1 hónap alatt a tarifaváltással meg lehet spórolni.

Szólj hozzá!

Címkék: t online t com ügyfélkezelés pontgyűjtés hűségnyilatkozat

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr72267937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére