Karácsonyi kiköltekezés és két ünnep közti igavonás valamint a Kihívó katasztrófája
2007.12.29. 11:36 PikPok
Indiában azóta vannak problémák, amióta van tévé, játszák a debil amerikai sorozatokat és az indiai fiatalok meglátták, hogy hogyan is lehet még élni azon kívül, ahogy ők éltek eddig, és azon kívül is, hogy akinek egy saját matraca van a családban, az már boldog lehet, mert egy 10 személyes hálószobában az is nagy különlegesség.
Nálunk ugyanez a helyzet. Mindenki beszél róla, hogy nem jó ez a fogyasztói társadalom, rosszat hoz ez nekünk, de aztán a karácsony előtti tuszkolódásban mégiscsak belevág egy Provident gyorskölcsönbe. Miért? Miért nem tudnak megállni az emberek, és megelégedni azzal, ami van? Miért lehet tarolni az olyan üzleti ajánlatokkal, hogy "meggazdagszol passzív jövedelemből"? Miért ugranak bele élemedett korú nyugdíjasok egy Baumag-történetbe? Az ember azt hinné, ők azért már láttak egyet s mást. És akkor a fiatalabbak persze tömegesen ragasztották az autóikra az Il Ferro matricáit - mára mindet levakarták, mert a hatalmas matrica szimbólumává vált a "palimadár vagyok" tulajdonságnak. Igazából a probléma gyökere egyetlen szó: "kapzsiság". Remélem, sokan látták karácsonykor Dickens Karácsonyi énekét. (Na nem agyonkomolykodva, csak mondjuk a Muppet Show változatot.) Ezek szerint tehát a jelenség nem új, csak itt és most nekünk új...
A lazulásban kicsit több időnk jutott tévézésre (nem LCD!), és volt egy hihetetlenül tanulságos film a Challenger katasztrófájáról. Mint tudjuk, az amcsiknak minden "challenge", és ezt a marhaságot már mi is átvettük, és pl. minden playboy nyuszinak "kihívás" pucéron fotózkodni vagy elmondani 4 bővített mondatot. Szerintem semmi sem véletlen, így az sem, hogy pont egy "Kihívó" nevű űrrepülő pottyant le. De hogy hogyan, az külön érdekes. Az a cég, aki a szigetelést csinálta, küzdött a NASA-nál egy X milliós beszállítói státuszért, ez volt kvázi a próbamunkájuk. Az egyik mérnök hónapokig küzdött, hogy ha hideg van, halasszák el a startot, mert kockázatos, nem fog működni a szigetelés. A start előtti este egy konferenciabeszélgetés zajlott a cég és a NASA között, amelynek a lényege az volt, hogy "eddig is ezzel a hibával repültünk, miért ne sikerülne most is", és végül az a mérnök nagyon le lett szavazva. A személyzet korábban már fel is hívta a családját, hogy szerintük nem lesz repülés. Aztán lett. Az eredményt ismerjük. Az a mérnök, aki pedig szembeszállt a főnökeivel és a NASA-val, pakolt, és otthagyta a munkahelyét. A vizsgálat nem talált személyi felelőst. Ugye milyen izgalmas történet? Hát kérem, ezt a világlátást vesszük mi át multinacionális cég szinten... És akkor csodálkozunk, hogy mondjuk a marketingben nincs magyar kreativitás...
Szólj hozzá!
Címkék: il ferro multinacionális kreativitás challenger gyorskölcsön dickens baumag
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.