Hogyan lettem kétszer nagyon lóvá téve? - eladási módszerek rafinált marketingesek ellen
2008.03.15. 09:21 PikPok
1. eset - adatbázis építés szakmai közönség soraiból
Körülmények: 2005-ben és 2006-ban is egyik előadója voltam a Magyar Reklámszövetség reklámkonferenciáinak. Akkoriban meghívott előadó is voltam a Külkeren, és a visszajelzésekből ítélve talán nem is volt annyira rossz, amit csináltam. (Mostanság is csinálom.) Az interneten bóklászva egy konferenciaszervező cégre bukkantam, akiknek a weboldalán volt egy izgalmas menüpont: "Jelentkezzen hozzánk előadónak!" Több se kellett, jelentkeztem, beírtam, hogy én milyen ügyes és okos vagyok, hol tartottam már előadásokat, stb. Talán még a végzettséget és minden egyebet is ki kellett tölteni, de a megkeresés reményében nem gyanakodtam.
Aztán elkezdtek jönni az ajánlatok. Először csak mailben, aztán postán is. Szakmai konferenciát ajánlanak, részletesen leírva, kik lesznek az előadók. De valahogy mindig minden konferencián csak ugyanazokat az embereket látom ugyanazokkal a témákkal. És még ez a cég se akarja bővíteni előadói körét..:)))
2. eset - trénerek és tanácsadók tréninget és tanácsadást kínálnak trénereknek és tanácsadóknak
2006-ban kifejlesztettünk tréningeket, amik felkerültek a honlapra is. Egy szép napon jött egy telefon egy tréner cégtől, hogy szeretnének találkozni velem, hogy megbeszéljük, hogyan tudnánk együttműködni. Könnyek szöktek a szemembe, hogy lám, lám, milyen jól el van ismerve a Nagy Tudás, hát hiába, az internet ereje és a megbecsültség... Elmentem a megbeszélésre, amit az asztal másik oldalán ülő tanácsadó egy kisebb fajta FBI vallatásnak is beillő beszélgetéssel kezdett. Egyre gyanúsabb volt a dolog, majd mikor kibújt a szög a zsákból, hogy itt az együttműködés nem arról szól, hogy én legyek "bedolgozó" náluk, hanem vegyek náluk igénybe tanácsadásokat és tréningeket, akkor az órámra néztem, hogy sajnos mennem kell. Azzal váltunk el, hogy átgondolom a dolgot. Átgondoltam, majd írtam egy mailt, hogy oké, vágjunk bele, igénybe veszem a tréningjeiket és a tanácsadást, aztán majd a kimutathatóan annak következtében elért forgalomnövekedésnek 20%-át megkapják. Én így képzelem el az együttműködést.
Nem vagyok benne biztos, hogy annyira tutin működik a tréning, mert azóta nem jelentkeztek. Talán nem bíznak benne, hogy a forgalomnövekedés 20%-a akkora nagy pénz lehet. Kár.
Mindkét módszer zseniális. Hatékonyságát tekintve már kihívásokkal küszködik, mert megesküdtem, hogy ettől a két cégtől soha, semmilyen körülmények között még egy doboz gyufát SE... És privát körülmények között mindenkinek el is mondom a nevüket is.
1 komment
Címkék: marketing tanácsadás konferencia adatbázis dm tréningek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mária 2008.03.17. 07:17:46
Ennyit a bizonyos iskolákhoz tartozó "rafinált" marketingesekről...