Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Hogyan lettem kétszer nagyon lóvá téve? - eladási módszerek rafinált marketingesek ellen

2008.03.15. 09:21 PikPok

Tudom, nem szép dolog, de én is bele szoktam esni a hiúság bűnébe. Különösen akkor, amikor egyrészt szakmai hiúságról van szó, másrészt amikor a körülmények még ráadásul úgy is alakulnak. Kétszer sikerült velem imígyen a bolondját járatni, le is írom most a történetet. Egyúttal talán egy külön marketing kategóriát is létrehozok belőle, aminek még valami hangzatos nevet kitalálok, egyelőre használjuk rá a "szakmai közönség elérése hiúságukra alapozva".

1. eset - adatbázis építés szakmai közönség soraiból

Körülmények: 2005-ben és 2006-ban is egyik előadója voltam a Magyar Reklámszövetség reklámkonferenciáinak. Akkoriban meghívott előadó is voltam a Külkeren, és a visszajelzésekből ítélve talán nem is volt annyira rossz, amit csináltam. (Mostanság is csinálom.) Az interneten bóklászva egy konferenciaszervező cégre bukkantam, akiknek a weboldalán volt egy izgalmas menüpont: "Jelentkezzen hozzánk előadónak!" Több se kellett, jelentkeztem, beírtam, hogy én milyen ügyes és okos vagyok, hol tartottam már előadásokat, stb. Talán még a végzettséget és minden egyebet is ki kellett tölteni, de a megkeresés reményében nem gyanakodtam.
Aztán elkezdtek jönni az ajánlatok. Először csak mailben, aztán postán is. Szakmai konferenciát ajánlanak, részletesen leírva, kik lesznek az előadók. De valahogy mindig minden konferencián csak ugyanazokat az embereket látom ugyanazokkal a témákkal. És még ez a cég se akarja bővíteni előadói körét..:)))

2. eset - trénerek és tanácsadók tréninget és tanácsadást kínálnak trénereknek és tanácsadóknak

2006-ban kifejlesztettünk tréningeket, amik felkerültek a honlapra is. Egy szép napon jött egy telefon egy tréner cégtől, hogy szeretnének találkozni velem, hogy megbeszéljük, hogyan tudnánk együttműködni. Könnyek szöktek a szemembe, hogy lám, lám, milyen jól el van ismerve a Nagy Tudás, hát hiába, az internet ereje és a megbecsültség... Elmentem a megbeszélésre, amit az asztal másik oldalán ülő tanácsadó egy kisebb fajta FBI vallatásnak is beillő beszélgetéssel kezdett. Egyre gyanúsabb volt a dolog, majd mikor kibújt a szög a zsákból, hogy itt az együttműködés nem arról szól, hogy én legyek "bedolgozó" náluk, hanem vegyek náluk igénybe tanácsadásokat és tréningeket, akkor az órámra néztem, hogy sajnos mennem kell. Azzal váltunk el, hogy átgondolom a dolgot. Átgondoltam, majd írtam egy mailt, hogy oké, vágjunk bele, igénybe veszem a tréningjeiket és a tanácsadást, aztán majd a kimutathatóan annak következtében elért forgalomnövekedésnek 20%-át megkapják. Én így képzelem el az együttműködést.
Nem vagyok benne biztos, hogy annyira tutin működik a tréning, mert azóta nem jelentkeztek. Talán nem bíznak benne, hogy a forgalomnövekedés 20%-a akkora nagy pénz lehet. Kár.

Mindkét módszer zseniális. Hatékonyságát tekintve már kihívásokkal küszködik, mert megesküdtem, hogy ettől a két cégtől soha, semmilyen körülmények között még egy doboz gyufát SE... És privát körülmények között mindenkinek el is mondom a nevüket is.

1 komment

Címkék: marketing tanácsadás konferencia adatbázis dm tréningek

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr22381754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2008.03.17. 07:17:46

Tegnap óta nyerítve röhögök azon, hogy az egyik ilyen nagyarcú magabiztos nem jelszavazta le a statisztikáját én meg szembesültem nála az AdWords kampánya utáni meztelen valósággal :)))

Ennyit a bizonyos iskolákhoz tartozó "rafinált" marketingesekről...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása