marketingizek.blog.hu/2008/02/15/reklam_a_digit_poster_nek_ingyen_es_bermentve
Most leírom azt, ami abból a cikkből kimaradt, vagyis hogy miért nem éri meg digitális posztert alkalmazni az eladáshelyen.
Nyugaton a digitális eladáshelyi média már többedik generációját éli. Az első változatban tévéket szereltek fel, amelyeken a tévécsatornákban használt filmeket vetítették, persze hang nélkül, hiszen a folyamatos hangos műsor a vevőket is bosszantotta. Aztán tesztelték a fogyasztókat, és rájöttek, hogy a tátogós filmek zene és zajok nélkül érdektelen. Akkor elkezdtek a reklámügynökségek képregényekből vett buborékokat rátenni a filmekre, amelyekbe beleírták miket mondtak a szereplők. De még ez se érte el a kívánt hatást. Akkor elkezdték tesztelni, hány másodpercig figyelnek oda az emberek, és rájöttek, hogy valahol itt van az eb sírhantja - egész konkrétan ugyanis odafigyelnek a képernyőre egy időre, de amint észreveszik, hogy azon reklámtartalom fut, már nem is érdekli őket.
Itthon is futottak több nagyáruházban tesztek, amelyekben egy mozgásérzékelő kapcsolta be a hangszórót, amely elordította a tévéből ismert reklámszövegeket. Jómagam láttam, amint egy ilyen fülsértően ordító hangszóró mellett úgy sétált el a potenciális vevő, mintha csak a szú percegett volna a fában. Kedves barátom, a Nesquik nyuszi pedig a gyerekek testmagasságában kiabált. Az eszköz eltűnt, utóéletéről nem tudok, eladáshelyen nem látom.
Ausztriában egy szupermarketben beszélő bevásárlókocsikat kellett 1 hét után lelőni, mert annyira panaszkodtak a vevők.
A digitális plakát média egyik használója a Magyar Posta volt. Hogy most is használják-e, azt nem tudom, mert ritkán járok a nagypostán. De gondolom, senkiben nem is merül fel a kérdés, miért pont a Magyar Postának sikerült eladni egy ilyen haszontalan, nem kiforrott marketing eszközt. És gondolom az se újdonság, ha azt mondom, sokaknak fel se tűnt a káoszban...
Egy külföldi marketinges blogon olvastam az alábbi sorokat (nyersfordítás alább):
Akkor még egyszer, ismételjétek utánunk (nagyon lassan, hangsúlyozva): "A fogyasztók azért mennek az élelmiszerboltba, hogy kénytelen-kelletlen elvégezzenek egy feladatot. A fogyasztók nem azért mennek az élelmiszerboltba, hogy tévét nézzenek. Ha tévét akarnának nézni, a nappaliba vagy a hálószobába mennének." Igen, ez ennyire egyszerű.
Marketingesek, ha azt akarjátok, hogy a fogyasztók jókat gondoljanak a márkáitokról, hagyjátok abba a kiskereskedelmi terükbe való behatolást mindenféle nem-akart képpel vagy zajjal. És kiskereskedők, ha a naív marketingesek megkeresnek benneteket a TV ötletével, a saját márkátok és vevőitek érdekében egyszerűen mondjatok nemet.