Gondoltam, folytatom a tegnap megkezdett sort, és a világhálón is megörökítek további jó KKV-s marketing példákat.
Van olyan, hogy az ember úgy csatlakozik egy csapathoz külsős marketingesként, hogy ELEVE nem csinálják rosszul a dolgokat, mindössze egy kis megerősítés, és minimális korrekció szükséges, továbbá egyszerűen szólva az, hogy az ember elmagyarázza dióhéjban a szakmát. Így esett ez immár 4 éve köztem és a Szójavit között, akiket azóta is példaként ráncigálok elő, és dícséretét zengem Pirochné Simon Zsuzsa ügyvezetőnek, aki jókor, jó helyen, jó(zan) paraszti ésszel csinált meg olyan marketing lépéseket, amik a Szójavitből egy ismert márkát teremtettek. Természetesen köt az üzleti titoktartás, úgyhogy itt csak egy-két dolgot szeretnék dokumentálni történetükből.
A csapathoz tartozik Lombos Márton, aki nem gyenge írói/költői vénával rendelkezik. Egyszeri és megismételhetetlen. Ő írta a Szójavit szlogenjét is, ami messze magasan a legjobb KKV-s szlogen, amit az elmúlt években hallottam: "Szójavit - Egy könnyed lépés a változás küszöbén". (A témában kevéssé érdekeltek számára: a Szójavit egy szója tartalmú táplálékkiegészítő, amely természetes módon segít a klimax tüneteivel küzdő hölgyeknek.)
A költői véna kihasználására minden ünnepen - különösképpen nőnapon - sor kerül, amikor a Szójavit apró ajándékot küld kiemelt partnereinek. Egyik évben egy kis varrókészletet küldtek, ami mellett a következő vers volt:
A varródoboz egyik legnagyobb erénye,
Hogy azt bizony többnyire a Nő veszi kézbe.
Ezt persze nem a semmittevés mondatja Velem...
És elhihetik Nekem: nem is a Fegyelem.
Emlékszem, dolgaim megvarratlanul
Hevertek kupacban. Azt hiszem alul,
A legalján, egy nadrág zsebében...
Csak a számát írtam fel, a nevét nem...
Ezt a fecnit keresve jöttem rá arra
-A nadrágok lyukas zsebében matatva -:
A Nő egyik erénye, hogy a problémát úgy veszi kézbe,
Mintha megoldásukhoz csak egy varródoboz kéne.
Lombos Márton
Hát ezek ők! www.szojavit.hu