Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Hisztérikus Huba - üzleti esettanulmány: eladás nagy cégeknek

2008.10.11. 08:02 PikPok

Szeretném bemutatni a blogolvasóknak Hisztérikus Hubát, aki Okos Tojáshoz hasonlóan saját gyűjtés. Belőle nincs olyan sok, bár már annyiszor írták a kedves kommentezők, hogy ismerik a mi gyűjteményünkből származó állatkákat, hogy nincs kizárva, őt is felismeri valaki.

Hisztérikus Huba nem kicsit túlpörgetett vállalkozó, aki 5 évvel ezelőtt kitalált valamit, amit egy limitált körben próbál eladni. Hozzáteszem, nagy cégek alkalmazottai a célcsoport, ami két dolgot jelent: 1. az alkalmazott nem a saját pénzét költi, ha megrendeli a portékát, 2. a döntéshozót, aki végül pénzt áldoz a cég nevében arra a valamire, naponta 15 ajánlattal találják meg, miközben néha arra nincs ideje, hogy a munkájának a felét elvégezze.

Teljesen nyilvánvaló, hogy ezt a csoportot más módon kell megközelíteni, épp a fenti körülmények miatt. Hisztérikus Huba azt a módszert választotta, hogy hajszálra ugyanazt az üzenetet juttatja el minden alkalommal egy-két monumentális méretű pdf-be "sűrítve" roppant kreatív módon - hiszen Huba legfőbb erényének irtózatos mennyiségű kreativitását tartja. Az 5 év alatt - bár a célcsoport egyes személyei cserélődtek, a nagy cégeknél általános fluktuáció miatt - erőszakos és sokszor szinte hisztérikus nyomulásával eljutott oda, hogy több cégtől a vezető pozícióban lévő emberkék már többször megkérték, hogy NE küldjön nekik több mailt, ne hívja őket, nem kell a cucc. Ezt úgy mesélte nekem, hogy "De persze én nem hagyom őket békén, mert legutóbb is így sikerült eladni!"

Pár hónappal ezelőtt egy nálánál sokkal erősebb cég, sokkal erősebb presztízzsel, összehasonlíthatatlanul nagyobb adatbázissal belecsapott a lecsóba: elkezdte ugyanazt árulni, amit ő. Külön weboldallal, e-DM kampánnyal, sajtóhirdetéssel. Hab a tortán, hogy kiderült, a konkurens fellépés mögött állnak olyanok, akik korábban részt vettek Hisztérikus Huba történetében, kvázi lehetett volna őket árulónak is nevezni, ha a portéka le lenne védve, mint ahogy nincs. Hisztérikus Huba erre úgy reagált, hogy írt egy mailt ennek a mamutnak, hogy hogy képzelik ők ezt, mi az, hogy ugyanazzal a portékával belépnek arra a piacra, ahol ő már évek óta tevékenykedik. Mondtam neki, hogy nem kéne, de megtette... Gondolom, a mamutnál dolgozók kinyomtatták a mailjét, és azóta is borús időben, zaklatottabb hétfőkön ezzel mulattatják magukat.

Mikor ez történt, javasoltuk Hubának, hogy csinálunk egy weboldalt, jól beoptimalizáljuk, és akkor legalább a neten ő lesz a nyerő. Hubánknak ez első megközelítésben tetszett, mindössze két dolgot nem fogadott meg: 1. hogyan kell egy weboldal grafikáját megcsinálni ahhoz, hogy az ergonómikus legyen, magyarán használható a látogatók számára, 2. hogyan kell megírni a webszöveget, hogy az optimalizálható legyen. Ezek után már csak a weboldal programozási része marad, ott meg úgy gondolta, hogyha ő összehoz egy képet, az már úgy kész is. És nem értette, miért akarunk mi még pénzt is kérni mindezért. Aztán talált egy céget, aki a sánta poloskát elhajtja Miskolcig 2 fillérért [szia MacTom!:))))], hogy majd ők megcsinálják neki a weboldalt. De valahogy máig sincs weboldal... Szerintem el vannak foglalva a poloskahajtással.

Blogolvasóim joggal kérdezhetik, mi az, amin üzleti és eladási szempontból Hisztérikus Huba változtatott? Egyszerűbb azt végigvenni, min nem:

  • Azoknak az embereknek a díjazásán, akik ebben az üzletben részt vettek. Tudomásom szerint 5 éve ugyanannyi pénzt látnak az emberek ebből a dologból.
  • A portékán. Volt egy pont, amikor a fogyasztói visszajelzések egyértelműen mutatták az utat, hogy merre kéne menni, ha előbbre akar lépni. A probléma azonban ott volt, hogy akkor bizonyos embereket a szaktudásuk miatt jobban be kéne vonni, kiszolgáltatottabb lenne nekik, és persze nagyságrendekkel többet kéne fizetni nekik. Így minden maradt a régiben. Azok az emberek azóta külön megcsinálták ezt a dolgot, hiszen ők érzékelték a keresletet, és ráröppentek a lehetőségre.
  • Agresszív nyomulásán. A helyzet egyre rosszabb lett, hiszen a konkrét személyek, akiket arról kellett volna meggyőzni, hogy csakis és kizárólag az ő portékája kell nekik, más - hitelesebbnek tűnő, nagy nevű - konkurensek megkeresték az ajánlattal.
  • Az üzenetén. Ha valakit egy cégtől bombázok, akkor kénytelen vagyok más és más aspektusban beállítani ugyanazt a lényeget. Ha pl. kertitörpét akarok eladni neki, akkor egyszer célszerű a kertitörpék fejlődéstörténetéről szóló izgalmas részletekkel megkeresnem, máskor a figyelmébe kéne ajánlani egy weboldalt, ahol a kertitörpe feng shui szerinti kertberendezési szempontjait találja meg, stb. A "De igenis vegyél tőlem kertitörpét!" üzenet hisztérikus ismételgetése csak olaj a tűzre.

Imádok jövendölni, főleg akkor, ha cégek, és emberek reakciói, kapcsolatai (nem párkapcsolatai, hanem simán emberi kapcsolatai) állnak a középpontban. Hisztérikus Huba, aki egyébként egy olyan ember, hogy soha egy mondatodat nem hallgatja végig, soha arra nem kíváncsi, hogy neked mik a tapasztalataid, de hisztérikusan próbálja rád kényszeríteni a saját ötleteit, elfuserált értékesítési stratégiáját és megközelítését, véleményem szerint előbb-utóbb belefullad a saját hisztérikus és kapkodó fafejűségébe. Aki butaságból vagy írigységből, kapzsiságból nem látja meg, hogy a piac átlépett a portékája és az eladási stratégiája felett, az egyre hisztérikusabban fog kapkodni, az árat egyre lejjebb kénytelen vinni, és 2 másodperc alatt azzal találja magát szemben, hogy újabb konkurensek fognak belépni a piacra, mert ha máshol nem is, de a potenciális célcsoport fejében le fogják őt nyomni egy hatékonyabb marketingkommunikációs stratégiával.

És miért gondolom én azt, hogy ezek éppen mi leszünk?!?....:)))))))))))))))))

5 komment

Címkék: marketing stratégia eladás nagyvállalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr35708091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.11. 11:58:00

Én csak azt nem értem, hogy hogyan tdnak az efféle emberek/cégek mégis iszonyatosan hosszú ideig fenmaradni, eladni, létezni????
(ja..... a poloska hajtós szöveg még mindig a kedvencem, tegnap előadtam egy tréningn és elsütöttem, nagy sikere volt. :)))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.10.11. 12:25:26

Szerintem a vonzás elve alapján. Egy darabig bevonzzák az életükbe azokat az embereket, akiknek pont egy ilyen hisztérikus jószágra van szükségük.
Ami a fentiekből kimaradt, az az, hogy emberi oldalról milyen a fickó - pedig az se lenne piskóta, azt leírni. Csak hát az nem ennek a blognak a témája.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.10.12. 06:39:01

Szellemi terméről van szó?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.10.12. 09:31:37

Mit kerteljek?!... Igen. De akár nem szellemi is lehetne.

Mária 2008.10.13. 13:31:04

MacTom: egy lehetséges megoldás az, hogy más forrásból van pénze, amit a rögeszméje életben tartására fordít, ahelyett, hogy kezdene vele valami értelmesebb dologba...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása