Félve csapok én itt most bele a lecsóba, mert olyan szakmai témát említek, amivel én már az ősidőkben, vagyis 95-ben pályakezdőként is foglalkoztam, de aki nem a nagy láncoknál dolgozik, az sose hallott róla, hogy az mi. Ez pedig a kategóriamenedzsment, aminek az a lényege, hogy egy adott termékkategória forgalmát úgy növelje az áruházon belül, hogy jobban rendezi el a termékeket, és olyan eszközöket alkalmaz, amitől a vevő sokkal jobban felfigyel a termékre, termékkategóriára. Vicces módon a kategóriamenedzsmentet alkalmazzák akár a piacon is - mindannyian ismerünk trükkösebben pakoló zöldségeseket - de a legkisebb bolt tulajdonosa is tudja, hogy jól eladni csak teli polcról lehet. Az utolsóként árválkodó cuccot senki sem fogja elvinni.
Hogy-hogynem, pár napja olvasgatok egy angol nyelvű könyvet a keresőoptimalizálásról. Ma ránéztem a letett könyvre, és a hátulján ezt láttam:
Vagyis:
Polci kategória: SZÁMÍTÓGÉP/Internet/Web analítika
Olvasói szint: kezdőtől a haladóig
(Zárójelben jegyzem meg, hogy ha-ha-ha, még hogy kezdő...) De! Ez azért már valami, amikor a könyv elkészítésének pillanatában a könyvkiadó már tudja, melyik polcra akarja rakatni a könyvét, hogy a vevők biztosan megtalálják. És nem elég, hogy tudja, de ezt rá is nyomtatja a könyvre. Zseniális. Erre szoktam azt mondani, hogy ez azért így meg van csinálva, végig van gondolva, itt igyekeznek biztosra menni.
Ha valaki szeretne többet olvasgatni a kategóriamenedzsmentről, itt egy link, ami az egyik (egyébként eladó:))) weboldalunkra mutat át, és én írtam (nem kopiztam):