Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Webszövegírás - miért durcás ennyire PikPok, ha lopják a honlapját

2008.11.11. 15:14 PikPok

Akadtak, akik jóindulatúan próbáltak nyugtatni, hogy nem kell ennyire felkapni a vizet, hát hiszen ha lop egyik-másik szerencsétlen, akkor se tud labdába rúgni a mi honlapunk mellett. Ez igaz. A szellemi hátrányuk kiderül más módon, a honlapjaik pedig a büdös életben nem fognak normális helyen feljönni a Google-ban. De ez messze nem jelenti azt, hogy ezt engedni kéne, ezt el kéne nézni. Megnézhetjük mindannyian, hova jutott ez az ország, ahol a "megélhetési tolvajoknak" elnézték, hogy más kertjéből ezt-azt ellopjanak. Ezek az emberek, akik a honlappal csinálják ugyanezt, ugyanúgy megélhetési bűnözők, amit én gyökereiben fogok elfojtani, nem várom meg, amíg 220-at kell a második vonalbeli kerítésembe vezetni... Ez a dolog erkölcsi része.

Mi újság a webszövegírással?

Először is valamit tisztázni kell: webszöveg nem az, amit valaki a webre felpakol, vagyis nem attól válik valami webszöveggé, mert felkerül a netre. Példának okáért ez a blog sem igazán alkalmazza a webszövegírás szabályait.

A webre teljesen máshogy kell szöveget írni, mintha azt egy újságba, egy blogra, vagy egy barátunknak küldött levélbe írjuk. És nem hipnózisos reklámblablákat kell írni, bár van, aki ezt kedveli... Mikor elkezdtem webszöveget írni, addigra mögöttem volt nagyjából 150-200 marketing és kereskedelmi szaklapokban megjelent cikk. Az első honlap (saját) még rengeteg sebből vérzett - azóta az a honlap teljesen átalakult, szövege (és programozása) a kukában végezte.

Napokat, sőt heteket töltöttem azzal, hogy szörföltem a neten, természetesen angolul olvastam. A külföldi webszövegírók nem fukarkodnak a szavakkal, amikor szakmájukról kell írni... - mert ott az egy külön szakma. Magyarán amit 3 oldalban le lehetett volna írni, azt leírták 10-ben, és én ezt mindet kinyomtattam, végigolvastam, kijegyzeteltem magamnak.

Napokat, sőt, heteket töltöttünk azzal, hogy a sikermarketing.hu-ra gyűjtöttük a kulcsszavakat. (Meg lehet nézni: a domaint márciusban foglaltuk le, és július elsején került fel a honlap. Durván 3 hónapot dolgoztunk az oldalon.) Felállítottuk a honlap logikai vázát (még ma is őrizgetjük azokat a cetliket, amiken a terveink álltak össze), és nekiültem szövegeket írni. Ha nem alkalmaztuk volna a webszövegírás szabályait, nagyjából 1 hét alatt készen lett volna a szöveg. De mivel alkalmaznunk kellett, így az induláskor kilőtt kb. 20-25 oldal szövegét 3 hétig írtam. Csak a főoldal szövegét kétszeri nekifutásra írtam meg, kétszer fél nap alatt.

Mi tart ennyi ideig 15 mondat megfogalmazásán, ha webre ír az ember? Na, ezt nem fogom én most itt ingyen és bérmentve a nyilvánosság elé tárni.:))) Bolond lennék. Nem fogom senkinek se megspórolni azt a pár hetet, amennyit én tanultam a dologban.:))) Ja, és csak egy KICSIT kell tudni hozzá angolul, mert magyarul elég karcsú a hozzáférhető szakirodalom.:)))

[Dupla zárójelben: keresőmarketing tréningünkön tanítjuk és gyakoroltatjuk a webszövegírást. NAGGGGYON szenvednek a résztvevők, mikor egy bekezdést meg kell írniuk. Amikor meg megértik, hogy ezt oldalakon keresztül kéne csinálniuk, akkor pedig olyan képet vágnak, mint akiknek épp most kezdik az élveboncolását.]

10 komment

Címkék: webszöveg webszövegírás webszövegíró

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr63762888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legrosszabb 2008.11.11. 16:45:48

és most akkor ki lopott mit?

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.11. 17:51:36

Komoly!
Én néha 1 órát eltöltök egy pár soros levéllel, hogy annak minden mondata átgondolt és megfelelő legyen, és ne lehessen belekötni.
Tisztelem benned ezt a kitartást!
Olyan lehet ez, mint egy jogi fogalmazás. Ha egy is-t vagy és-t kihagysz, akkor csúszik az egész logikai építmény...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.11. 20:05:38

Nem, ez inkább olyan, mint a Játék a betűkkel. Emlékszik még valaki Egri János műsorára?
Egyébként roppant fárasztó is, mert nagy agymunka.
Na de hát ha már csinálunk valamit, azt csináljuk jól!:)))

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.11.11. 20:33:43

A Ziskolában anak idején gusztustalanul sokat foglalkoztunk a marketing szövegírással. Én szeretem csinálni, mert érdekes, de keserves kinlódás volt az évek során megtanulni, hogy hogyan írjak szöveget az iPod Nano-nak és egy tengeri hal-kereskedőnek a webre. Teljesen meg tudom érteni PikPok indulatát. Egy nagyon egyszerű weboldal megszövegezése is komoly seggelés éjszakánként. És a másét még nehezebb megcsinálni, mert sokkal kevésbé vagyunk vele engedékenyek, mint a sajátunkkal. A sajátunkat naponta piszkálhatjuk, de ha Józsi weboldalát kiadtam a kezemből, akkor az olyan, amilyenre megszültem. (és azért nem kedvelem a korlátlanul és könnyedén adminisztrálható CMS-eket -annak ellenére, hogy én is olyasmit árulok- mert miután összeéjszakáztam egy tök jó szöveget, az ügyfél fogja és átírja nekem....magának)

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.12. 09:44:43

A szövegíráshoz kapcsolódik:

A cmabrigde-i etegyemen kéüszlt eikgy tnuamálny aítllsáa sznreit a szvkaaon bleül nincs jlneestőgée annak mkénit rdeeözndenk el a btűek: eyeüdl az a fntoos, hgoy az eslő és az uolstó betű a hlyéen lygeen; ha a tböbrie a lgnoeyabb özeássivsazsg a jleezmlő, a sövzeg aokkr is tleejs mrtébéekn ovasalthó mraad. A jnleeésg mgáayzrataa az, hgoy az erbemi agy nem eyedgi btüeket, hneam tleejs sazakvat ovals. Íme a bzonytéik. Úhygoyg thseseek mkneit bkébeén hyagni a hleysesáíi fmonisáokgkal.

Kéerk egy piorpstonot, mret bepégletem... JallogeZ :))

Kriszi · http://tavmunkasno.blog.hu 2008.11.12. 10:23:03

JagelloZ,
kísérletképpen tedd ezt föl egy site főoldalára, aztán nézd meg az eredményt :)

ftk 2008.11.13. 14:45:25

A látogatási, gugli és egyéb statisztikákat (nem mintha én ehhez értenék, csak van egy olyan sejtésem, hogy ÁLTALÁBAN nem ilyen betűsorokra keresnek az emberek).

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.14. 23:33:14

ó hát nem is azért gépeltem be mert ez olyan jó a google szempontjából...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása