Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Alfa Interprint Kft. - szemezgettem az oldalukon, megtaláltam az írásaimat...

2008.11.20. 11:39 PikPok

Hát, úgy látszik, ez innentől kezdve egy örök téma lesz, hogy azon cégeknek az oldalán, akik valamennyit már leloptak az oldalunkról, tovább kell szemezgetni, mert a Copyscape NEM TALÁL MEG MINDENT!

Ma valahogy belebotlottam más anyagainkba is, úgyhogy - mivel közben észrevették a korábbi lebukást, azt a szöveget már leszedték, most újabb linkeket kell ide felhelyeznem, hogy a kedves Blogolvasók lássák, itt egy pici barkácsolás esete is fennforog, de alapvetően a nem saját kútfő a dolog.

Az eredeti: www.sikermarketing.hu/logo.html

A barkácsolt és magukévá tett tartalom itt: digitalis-nyomda.com/cikk/81/logo.html

Ezúton üzenem, hogy nem írok senkinek semmilyen e-mailt, egyszerűen a saját blogunk nyilvánosságát használom fel arra, hogy bemutassam, így megy ez az üzleti életben... Sz@rt se ér a Google rámutató link bullshitja...

 

ÉS A TÖBBIEK...

A többiek még nem igazán léptek az ügyben, hogy eltávolítsák a másolt tartalmakat az oldalaikról, de valami azért már feltűnhetett nekik...

  • Volt rákeresésünk "netriport blog" keresőszóra - esetleg feltételezhetjük, hogy hallottak róla regélni, hogy valami blogon írtak róluk.
  • A wellnesskinalat.hu is gyanít valamit, de tenni nem sokat tett. Mindenesetre webstatisztikájából kiderül, hogy számított nekik az a néhány klikkelés, ami innen érkezett - örülök, hogy segíthettem rajtuk, ha már ilyen pocsék a látogatottságuk. Webstatisztikájuk nyitott könyv a számomra, és ha hamarosan nem kerül le az írásom, a blogolvasókat is beavatom ezekbe a rejtelmekbe. Hátha jobban tudják értelmezni a webstatisztikai adatokat, mint a honlap tulajdonosa...

25 komment

Címkék: blog honlap

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6779232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.11.20. 13:26:32

Magyar Szabadalmi Hivatal: Önkéntes műnyilvántartás, ill. szerzői jogvédelem, javaslom ezeket neked.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.20. 13:48:48

Az igen bántó, hogy kopipészt átmásolják tőled az anyagot. De ez a szerzői jog azért csak arra vonatkozhat, amit az ember magától talál ki, kutat fel, stb. Ha ezeket PikPok találta ki, akkor okés. De ha Ő is tanulta az egyetemen, vagy olvasta egy-két könyvben, akkor nem védheti le szerzői joggal. vagy egyáltalán hogy van ez a szerzői jog? készülök én is egy blogot indítani és mitagadás könyvekből és újságokból fogok utánaolvasni témáknak és nem kopipészt, de a saját véleményemmel kiegészítve majdnem ugyanazt fogom leírni. nem szóról szóra, de közel ugyanaz lesz.. Akkor hol az igazság és mi a teendő?
Megértem PikPok-ot is és igazat adok neki, de akkor is dühítené, ha átfogalmazták volna és a lényeg megmarad.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.20. 15:19:47

ChrisDry: a szerzői jog onnantól kezdve él egy írásműre, ahogy azt nyilvánossá teszik, vagyis jelen esetben megjelenik a neten.

JagelloZ: konkrétan a logó esetében tudom, hogy pl. a logó típusait ebben a formában, ezekkel a szavakkal nem lehet megtalálni a marketing szakirodalomban, ugyanis mi sem tanultuk. Ennyire mélyen nem mennek bele a témába a tankönyvek legjobb tudomásom szerint. Külföldi szakirodalomból hozzáférhetőek.
Ellenben kicsit sok lenne a véletlenből, ha a példák és bizonyos mondatok, szófordulatok is éppen úgy pattannának ki a buksiból. Így például a Skála logó S betűje jelen írásban.
Ezen túl pedig nem szégyen az, ha valaki belátja, nem saját kútfőből gazdálkodott. Egy szavam nem lenne, ha oda lenne írva alá, hogy "Forrás: sikermarketing.hu". Ilyen egyszerűen meg lehet ezt oldani.
Nemrégiben csináltunk egy weboldalt, aminek a webszövegéhez kerestem anyagot a neten, és a témámhoz annyira illett egy írás, és annyira frappáns volt, hogy szó szerint átvettem, megjelölve külön a szerzőt és linkként feltéve az oldalt, ahol találtam. Senkinek nem volt belőle problémája.
Ha nem szó szerint veszek át valamit, hanem a lényegét, akkor pedig azt írom oda, hogy "Felhasznált irodalom", sőt, ha könyvről van szó, akkor pl. ajánlhatom is a könyvet. Lásd a következő oldalunk:
www.sikermarketing.hu/uvegtigris_modern_marketing.html

Készül most egy weboldalunk, ami a témában ezerszer járatosabb emberek írásait vonultatja fel. Az uram sorban írt ezeknek a szerzőknek, hogy feltenné a szöveget egy weboldalra, megengedik-e. Mindegyik visszaírt, hogy megengedi. Linkkel együtt fognak felkerülni.

Mi nem leszünk kevesebbek attól, ha azt mondjuk, hogy erről-arról a témáról más sokkal többet tud, és ki is mondjuk, ha valaki többet tud. Más miért érzi így? Vagy miért érzi úgy, hogy ha valakitől szó szerint másol, akkor oda kell írnia alá a nevét, mint szerzőt?

Igazából megjelent már több mint 200 cikkem nyomtatásban. Sosem fogok a nyomára akadni, hogy ki, mikor, hova másolta be. De azokkal az volt a helyzet, hogy azt egy lap megrendelte tőlem, én ki lettem fizetve, és kész. De amikor a saját honlapunk szövegét másolja le valaki, akkor az más. Persze, az is nyilvánvaló, hogy azért nem akarja odatenni a linket, nehogy kiderüljön, hogy nem ő volt ennyire okos, és ezzel ő is ügyfelet veszítene...
A blog írásai ennyire nem kívánnak nagy munkát, ellenben a stílus miatt van egy kapcsolatépítő erejük. Ha ezt valaki kopipészttel átveszi, és a saját blogján sajátjaként teszi fel, majd ehhez még mellé leírja, hogy ő aztán mekkora jó fej, akkor az azért piszkálja a csőrömet.
Úgyhogy én azt javaslom, hogy ha blogolni kezdesz, és máshonnan szedsz össze anyagokat, nyugodtan írd le, hogy itt és itt olvastad, és akkor először összefoglalnád a lényeget, amit az a szerző gondolt, majd hozzátennéd a te véleményedet. Én is ezt csinálom itt a blogon. Mária is a Marketing Szabóságban mindig megemlíti, hogy azt a példát, amit ő elemzett, ki ajánlotta a figyelmébe. Ettől még senki nem fogja őt kevesebbnek tartani.

WKing 2008.11.20. 20:47:00

Sziasztok!

Elnézést szeretnék kérni a sikermarketing.hu -tól
az Alfa Interprint nevében.
A weboldalt mi készítettük ugyan, és a tartalom kialakításában is segítettük. A tartalom egy része adott volt, feltöltésnél nem néztük át a Copyscape -el a cikkeket. Csak betördeltük és feltettük kérés szerint.

A probléma inkább a netes tudatlanságnak, és az ismeretek hiányának tudható be, mint szándékos lopásnak.
Sajnos mint weboldalkészítő látom, a legtöbb cég, és kkv alapvetően, alapszinten sincs tisztában semmivel. Így mindennek bedőlnek, ami jónak tűnik. Anélkül hogy azt átgondolnák alaposan.

Természetesen a cikk lekerült, az oldalról és ezek után a többit is áttaszigáljuk alaposan.

Én is azon az állásponton vagyok, hogy a szerzőktől hivatalosan elkért, színvonalas tartalom, hivatkozással tökéletes minden weboldalnak periférikus tartalomfejlesztéséhez.
És ha ez nincs túlzásba víve, akkor a Google sem büntet, és SEO szempontból is jó.

Üdvözlettel
WKing

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.21. 08:16:16

Kedves WKing!

Én csak azt sajnálom, hogy ilyen agyamenten kellett ezt csinálnia az Alfa Interprintnek. Mibe került volna rátenni egy hivatkozást az oldalra?
Mint ahogy korábban is mondtam, mi NEM foglalkozunk digitális nyomtatással, de előfordul, hogy az ügyfeleinknek szüksége van ilyen szolgáltatásra. Ezek után, hogy erre így kellett rájönnöm, elég világos, hogy az Alfa Interprint lesz az utolsó, akikhez irányítjuk az ügyfeleket, mert semmi sem garantálja, hogy aki ilyenre képes, az más téren viszont 100%-os... Több mint rövidlátó gondolkodás volt ezt így csinálni.

Nem véletlen, hogy mi minden esetben hangsúlyozottan felhívjuk az ügyfelek figyelmét arra, hogy ilyet ne csináljanak, mert bajuk lehet belőle. És addig a pontig, amíg belátásunk van a szöveg vagy fotó forrására, addig ezt az üzletpolitikát is követjük.

Üdvözlettel,

PikPok
sikermarketing.hu

WKing 2008.11.21. 09:13:30

Kedves PikPok! Kedves olvasók!

Ezen utolsó gondolattal, abba is hagynám a cég mentegetését: Sajnos, fogalmuk sem volt a forrásról, így nem is állt módjukban azt megjeleníteni.

Lábjegyzet gondolatok:

Szóval, megint megerősíteném azt az irányt, amit valamilyen módon kommunikálni kellene az egész webes közeg felé, hogy a tudás ma már közkincs, a weben minden elérhető. Megszerezhető. El kell engedni a régi beidegződéseket, hogy súlyos árat kell mindenért fizetni. Ez már nincs így. Gyakorlatilag az ár, a kapcsolat felvállalása a másik emberrel, felhasználóval, céggel.

Vállaljuk fel egymás értékeit. Ennyi a feladatunk.
Tisztelhetjük egymást, büszkék lehetünk a kapcsolatainkra. és könnyedén bevonhatunk ebbe másokat is. Az az egység a cél amiben mindenkinek megvan a saját egyedi értékes helye, pozíciója.

A kárt sokkal inkább a hozzá nem értés, a tudatlanság, és a sok alaptalan félelem okozza. Mint sem a tudatos lopás.
Eredendően kevés gonosz ember van.
Viszont olyan aki tudatlan sok.
"elvész az én népem m mivelhogy tudomány nélkül való"

Az egység és a közösség ereje a webes siker jövője. Mindenki más lassan besodródik a futottak még kategóriába...

A HVG nemrégiben megjelent könyve a "marketing a weben" a következő képen vázolja fel a jövő sikeres webes vállalkozását:

A jövő webes vállalkozásai, fel fogják építeni maguknak a saját fogyasztói piaci közösségüket, kommunikálnak velük, szponzorálnak olyan ingyenes platformokat ahol a piac és a cég nyíltan és őszintén tud egymással kommunikálni.
Nem marketing technikák fogják meghatározni az eladások mértékét, hanem a piac valódi igénye.
Nem manipuláció lesz, hanem kölcsönös érték-kommunikáció. Ezekben a közösségekben a fogyasztók is fontos szerepet kapnak, tartozhatnak valahova, és a véleményüket, ötleteiket önként megosztják a cégekkel, bármiféle piackutatást szükségtelenné téve.

Egy másik gondolat kör, ami talán idetartozik, az az, hogy minden nyitott szemű ember látja aki webes szolgáltatásokat ad el, vagy ezen a területen dolgozik, hogy maga a piac képzetlen.

Akik felvállalják a képzést is, szolgáltatásaik mellé, akik hajlandóak energiát tenni abba, hogy a minimális webes kultúrát átörökítsék azoknak akiket közvetlenül, vagy közvetve bevonnak ide, azok gondolkodnak felelősen a webes piaccal kapcsolatban.

A legtöbb webfejlesztő, webmarketing, és egyéb cég kb úgy viselkedik, mint az az autókereskedő, aki úgy ad el autókat, hogy nem kérdezi meg a vásárlót "ugyan már öcsém, tudod ezt használni?"
"csak a fizess most, és menj" cápa attitűd van mindenütt.
Nem csoda hát, hogy 1000 weboldalból ha egy könyvelhet el magának valódi sikereket. Az összes többi önmaguk és sokszor egymás kárára is lefolytak a lefolyón...a sokszor horribilis költségekkel együtt. A megtérülés halvány reménye nélkül.

Még ha elég kínos apropóból is, de mégis örülök hogy ezt a pár gondolatot megoszthattam veletek.

Baráti üdvözlettel
WKing

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.21. 11:11:56

Kedves WKing!

Való igaz, hogy a web, a használatának módja és hasonlók erősen fejlődőfélben vannak. Mint ahogy az is, hogy a megrendelők megtanulják, mit is várhatnak el egy honlapkészítőtől a pénzükért, és még sorolhatnám a webes történet többi szereplőjét. Nyilvánvaló, hogy itt sok minden le fog tisztulni a következő pár év alatt.
Ami a mi esetünkben a biztosítékot kiverte, az az volt, hogy pár hete rájöttünk, hogy egy "gazdagodj meg a saját munkádból és én majd megmutatom neked, hogyan legyél milliomos" jellegű, máig névtelen igehirdető ugyanezt a honlapunkat szétszedte és bemásolta magának egy blogba. Bejegyzésem itt:
marketingizek.blog.hu/2008/11/03/vallalkozasmenedzser_hu_kopi_peszt_a_javabol_gazdagodjon_meg_mas_honlapjanak_tartalmabol

Ez indította el aztán a lavinát, ami alá az Alfa Interprint is bekerült - és akkor most tételezzük fel, hogy jóhiszeműen, nem gonoszságból.
De erről a Jótollú Ákosról én nem feltételezem, hogy nála ez jóhiszeműség volt. Ez a netes hulladék is ki fog majd szelektálódni egy pár éven belül. Nekem csak annyi a félelmem, hogy ezek a zavarosban halászók már így is épp elég rombolást vittek véghez a szakmában - hova fog ez vezetni addig, amíg a tisztulási folyamat végére érünk? És eközben NEKÜNK hány ügyfelet kell győzködnünk róla, hogy bocs, mi nem ilyenek vagyunk? Mi nem ígérünk gyors meggazdagodást a netes marketing eszközök használatából, sőt, a legtöbb klasszikus netmarketing eszköz hatékonyságával szemben kifejezzük kételkedésünket is.

A másik kérdés az lehet, hogy a piac mennyire nyitott erre az igehirdetésre. Nemcsak itt, nemcsak a honlapjainkon, de minden konferencián, tévészereplésünkön (mert régebben voltunk mi a kerületi tévében is!:))), személyes tárgyaláson hittérítünk, nem tudom biztosan, hogy milyen eredménnyel. Azt azért elég jól tudom, hogy ha posztot írok a blogra, akkor témától függően milyen látogatottságra számíthatok. És ez azért nem mindig azt támasztja alá, hogy a piac olyan nagy mértékben nyitott lenne erre a dologra. De fog ez változni, és én azt is tudom, hogyan és mikor. (Ez is PikPok TITOK.:)))

Remélem, hogy ha már idekeveredtél a blogra, böngészgetsz, és a vidámabb témák is meg fogják ragadni a figyelmedet, aztán pedig csatlakozol a mi kis "bandánkhoz".:))

Üdv,

PikPok

Mokuska 2008.11.23. 18:53:43

Kedves PikPok!

Az Alfa Interprint vezetőjeként írok Neked. Való igaz, a tartalmat nézve követtem el hibát, amire WKing hívta fel a figyelmemet! Azonban, szeretném ha tudnád, nem szándékos gonoszságról, lopásról van szó, hanem arról a puszta tényről, hogy eddig pusztán dolgoztam, nyomdát vezettem, soha nem készítettem weboldalt, nem írtam cikkeket, így fogalmam sem volt róla, hogy az átvett anyagokat hogyan s mint kellene kezelni!!!! (Azt hittem, naivan, ami az interneten van, az "közkincs"). WKing szólt, mire úgy reagáltam, hogy ha ez nem helyes, távolítsa el a tartalmat. Tekintve, hogy nyomtatást adunk el 10 éve, nem logókat, olvasmányokat, nem profit szerzése volt a cél, hanem színvonalas írás közlése oldalunkon - ami sajnos a forrás megjelölése nélkül történt meg.
Kérlek, hogy ilyen indíttatásból 10 éves megfeszített szakmai munkámat, emberi hozzáállásomat nem minősítsd, úgy érzem, arra csak az engem személyesen ismerők lehetnek rálátással. Sajnálom ami történt, nem vagyok, voltam soha internetguru, a cikkeitekben taglalt szakszavakat sem ismerem, ezért ezentúl a webmester fogja készíteni. Téged pedig arra kérlek, keress meg bátran digitális nyomdai munkák ügyében, és majd ha lezajlott bármilyen üzlet közöttünk, utána ítélj meg engem ill. cégemet! Igazad van abban amit írtál, azonban ezt kivetíteni a másik személy, ill. cég komplex működésére eleve hibás felfogás!!! Kérdéseid esetén állok rendelkezésedre!
Márti
U.i.: nemrég találtam egy másik nyomdát, aki a korábbi (aip.hu) oldalunk TELJES anyagát, szövegezését átvéve hírdeti magát a neten, és az csak hab a tortán, hogy a székhelyünkkel szemben, az út túloldalán találhatóak...

Lackó 2008.11.24. 09:18:16

Kedves Mókuska!

A szabályok nem ismerete nem mentesít a felelősségre vonás alól! Még akkor sem, ha íratlan szabályokról van szó...
Ha a honlapodra felteszel egy szöveget/képet, azt (jó esetben) ország-világ láthatja, tehát alaposan meg kell gondolni, hogy mit és hogyan publikálsz. Ez vonatkozik egy blog-bejegyzésre, vagy egy kommentre is! A neten előbb, vagy utóbb minden kiderül.

Egyébként PikPok-nak akár még hízelgő is lehet, hogy ennyien másolják az írásait, és biztos vagyok benne, hogy a nagy részük nem rossz szándékból teszi ezt, csupán nem ismeri az alapvető internetes etikai normákat. Egy hivatkozás az átvett szöveg végén éppen elég lett volna!
A piacon biztos nem vennél el egy rekesz almát a kofa asztaláról fizetés (megkérdezés) nélkül, hogy aztán ugyan azon a piacon, a saját standodon áruld. Ez is hasonló szitu, csak virtuálisan.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.24. 09:18:49

Mokuska: miután te vagy az egyetlen olyan ember/cég, aki az általa elkövetett hibáért egyáltalán elnézést kér, így nem áll szándékomban tovább ostorozni.

De! Nekem is van lassan 15 éves megfeszített szakmai munkám, ami SZELLEMI munka. Máshogy nem tudom védeni a szakmai munkámat, csak így. Ha valaki - figyelmen kívül hagyva a honlapunkon megtalálható jogi nyilatkozatot, és az abban található, a szerzői jogra vonatkozó részeket - erre ráteszi a kezét, akkor magamra vessek, ha nem lépek fel ellene. A ti honlapotok esetében első körben csak egy írást fedeztünk fel, később találtuk meg a többit - nem ártott volna rögtön első körben utána nézni, mit honnan vettetek át, és felpakolni hozzá a linket. Miért nekem kellett a másodikat is megtalálni?
Ez az egész körülbelül olyan, mintha én besétálnék a nyomdádba, betolnék egy ív papírt a printerbe, majd a nyomattal elsétálnék, engedélykérés, fizetés és annak megemlítése nélkül, hogy a nyomatomat az Alfa Interprint készítette. Gondolom, ennek te sem örülnél. Utólag meg mondhatnám, hogy ó, hát csak jóhiszeműen csináltam, hiszen ott állt a gép, és éppen nem dolgoztak rajta...
Tény, hogy ebben az országban a szellemi munkának nulla becsülete van. De ezen a ponton azt kell mondanom, hogy nem érdekel, ha mást nem becsülnek meg érte, ENGEM becsüljenek meg. Naív elvárás, de elég nagy a szám ahhoz, hogy kiköveteljem.

Átolvastam azokat, amiket írtam. Nem találtam benne olyat, hogy én kivetítettem volna bármit is a cég komplex működésére. Én a tényt írtam le, hogy megtaláltunk egy, majd még egy tartalmat forrásmegjelölés nélkül. Véleményem szerint ez nem minősíti a cég komplex működését, fogalmam sincs, milyen minőségben dolgoztok. Üzletpolitikailag nagy marhaság volt, hogy annak idején nem kértetek engedélyt, és nem tettétek fel a linkünket - ez nem tudom, kinek a döntése volt. De ha megláttátok volna a lehetőséget annak idején az együttműködésre, most nem verném a habot.

Ha az a másik nyomda pedig ezt csinálja, akkor az a te problémád, hogy miért nem tudsz fellépni ellene. Gyanítom, én sem értem volna el ennyit, ha nincs ez a blog... (Amit létrehozni és ilyen látogatottságra felhozni nem két perc munkája...)

Üdv,

PikPok

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.24. 10:45:21

Nem hittem volna, hogy bárki is reagálni fog. Bár azt gondoltam, hogy a webmester szólni fog, miért veszi le a tartalmat a honlapról.
Azért ez díjazandó!
A legaranyosabb, hogy ezt Mókuska a kismókus és PikPok a kispingvin beszéli meg a virtuális világban:D nem egy ketrecharc :)))

Mokuska 2008.11.24. 12:38:05

Kedves Lackó!

Jójójó... megtanultam.
Ezentúl inkább majd költök, ha lesz ihletem :))
PS.: Azért almalopással hasonlítani kissé erős túlzás!!!!

WKing 2008.11.24. 12:40:33

:)
remélem sok weboldal tulajdonosnak és webfejlesztőnek lesz ez a kisebb beszélgetés jó példa arra, hogy hogyan is volna érdemes jó irányba haladni.
Az együttműködésre pedig lehet ez lesz az apropó :)
még ha kicsit kacifántos is a megismerkedési procedúra:)

részemről köszönöm a meghívást, és tervezem hoyg ellátogatok felétek többször.

Mokuska 2008.11.24. 12:49:56

PikPok:
Utolsó "magyarázkodásom" (vagy inkább megjegyzésem): a két írás lényegében egyszerre került fel, utána már csak stilisztikailag, külalakilag lettek alakítva, így nem arról van szó, hogy huzamosabb ideig, egymás után lettél volna "meglopva", csalárd módon, hogy majd talán nem veszed észre.
Még valami. Én erre gondoltam, mikor kértem, ne minősíts, idézet Tőled:
"...Ezek után, hogy erre így kellett rájönnöm, elég világos, hogy az Alfa Interprint lesz az utolsó, akikhez irányítjuk az ügyfeleket, mert semmi sem garantálja, hogy aki ilyenre képes, az más téren viszont 100%-os..."
Mégegyszer elnézést, tanultam a dologból, egy életre!! Kérlek, több fronton ne húzd le jobban a cégemet, asszem a számlát megkaptam.

PS.: nem tudom, hogyan kezdjek neki, hogyan kezeljem a szituációt, ami pedig az én dolgaimmal történt (honlapszöveg), azért áll az ügy, ennyi. Nem megy nekem a szándékos sárdobálás, kérdőrevonás, gonoszkodás - talán ezért nem védtem meg eddig oly vérmesen az érdekeimet??

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.24. 13:27:16

Mókuska! Pedig meg kellene védened! Minden esetben meg kell védened, vagy legalább célozni a helyes megoldásra és egyben elégedetlenségedre.
Én azt a kutyatulajdonost vadászom, aki a garázsbejárómra üríti a kutyáját. Készülök kirakni egy egyszerű vázlatos ábrát: kutyus kábelez, gazdi áll mellette, gazdiból buborékban: hihi, közben gazdi feje felett zuhan egy méretes virágcserép muskátlival és a tábla tetejétől egy másik buborék ugyancsak hihi felirattal... vagy legyen harsány wáháháh a hihi helyett? :) Mindegy, a lényeg, hogy megjegyezze a gazdi, hogy fel kell néznie, ha a garázsomnál járnak! esetleg egy hét múlva megrendezem a leszámolást, és a garázs elé kiteszek egy rommátört muskátlis cserepet. Akkor fog tudatosulni a gazdiban: Úristen, valakivel megtette...
Modern Psycho JagelloZ módra!
...függöny...

Mokuska 2008.11.24. 13:52:57

JagelloZ! Jó vadászatot :))
Érdeklődve várom majd a későbbiekben, vajh sikerrel jártál-e?? :))

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.24. 16:30:59

Igazándiból ez a történet egy ironikus tanmese volt!
Remélem Mókuska, hogy most már vigyázol, és figyelsz a virtuális muskátlis cserépre, amit PikPok tart a kezében a negyediken :), és aki idetéved, annak elmegy a kedve a másolgatástól, mert itt van ez a fránya összetört cserép a garázsbejárón, hogy riassza a szövegmásolókat:) csókolom!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.24. 16:46:24

Mókuska: ha valaki lemásolja a honlapodat, amivel dolgoztál, akkor a fellépés ellene nem sárdobálás. Itt üzletről van szó, nem az oviban vagyunk, ahol a kislapáton és a kisvödrön megy az osztás-szorzás. Ha az én érdekeimet sértik, akkor én lépek fel, ha a tieidet, akkor neked kell fellépned, mert más nem teszi meg helyetted.
Van egy olyan érzésem, hogy határidőn túli kintlévőségeid is vannak, ugye?:)) vagy :((. Csak azért kérdezem, mert épp tegnap tartottam székfoglalót egy vállalkozó barátnémnak arról, hogy ha neki augusztus óta valaki nem fizet, akkor hagyja abba a megértést, irány egy követeléskezelő cég. Ha nem tudsz fellépni az érdekeidért, akkor úgy sejtem, ez ott is megmutatkozik. Ha nem, akkor jó. De ha igen, akkor privátban - mindenfajta érdekeltség nélkül - bárkinek ajánlok követeléskezelő céget.

JagelloZ: a muskátlis példa szemléletes, PikPok kicsi, de nagy a szája. Végre valahol ez előny!

Lackó 2008.11.24. 16:46:57

Mókuska!
Dehogy erős túlzás! Én legalábbis hamarabb előállítok egy rekesz almát, mint 5000 karakter honlapszöveget:)))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.24. 17:21:15

Mókuska: nem reagáltam arra, amit idéztél tőlem. Ezzel a mondattal én mindössze annyit állapítottam meg, hogy ilyen előzmények után mi mit fogunk csinálni, és milyen kép alakul ki bennünk a cégről. Nyilvánvaló, hogy a kommentjeid alapján kirajzolódó kép azt mutatja, hogy azért nem ti vagytok a lelkiismeretlen gonosz farkas, akitől mindenkinek félni kell, de ezt majd minden olvasó úgyis magában eldönti. Ezért nem szoktam moderálni a blogot, vagy ha igen, annak nagyon alapos oka van.
És egyébként az egész blog témája nem az ilyen dolgok körül szokott összpontosulni. Ha végigböngészed, és tetszik, szívesen látunk az olvasók és kommentezők között.

Mókuska 2008.11.24. 19:33:19

Kedves JagelloZ!

Ez egy ironikus jókívánság és kérdés volt :))
Hajaj, hogy vigyázok kérem, nem szeretném, ha a fejemre esne bármi itt :))
Tanulok, tanulok...
Köszönöm az udvarias köszönést, nagyon jó esett!

Mókuska 2008.11.24. 19:38:23

PikPok:

nincsenek határidőn túli kintlévőségeim, ebben jó vagyok, de a honlapszöveg védésben már korántsem
:((

Mellesleg valahol azt éreztem, lehet hibásan, hogy millen jó, hogy valaki magáénak érzi, amit írtam, tehát az valahol jó és eladható... Önigazolás-féle volt, üzleti érdek eszembe sem jutott.
Sajnálom, én még hagyományosan működök. Inkább szánakoztam a cégen, aki nem tud újat kitalálni, hanem átveszi másét.
Ezt az új világot és új szemléletet még szoknom kell, nagyontávol áll tőlem.
Lehet, hogy ezért haladok lassabban előre?!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.24. 20:18:45

Mókuska: na, ezt jó hallani, hogy nincsenek kintlevőségeid. Akkor mégiscsak van olyan része az érdekeid védelmének, ahol hatékonyan működsz.:))

Honlap esetében a dolog kicsit máshogy működik, mint ahogy azt te most látod. Itt a dolog arról szól, hogy írok egy szöveget, amivel ha sokat dolgozom és a honlapkészítőm is jól végzi a dolgát, akkor adott keresőszó beírása után jó helyen fogok feljönni a Google-ban. Ha pedig jó helyen jövök fel, akkor az én honlapomra klikkelnek, és ha tetszik, amit ott látnak, akkor engem fognak megkeresni, vagyis enyém az üzlet. A kisvállalkozás számára pedig praktikusan ez az egyetlen reklámeszköz, amit hatékonyan tud használni. Ha valaki lenyúlja a tartalmat, akkor még akár ki is veheti a kezemből ezt a reklámeszközt. Az a másik cég pontosan ezt csinálta veled.
Az új szemlélet megszokása szerintem senkinek nem megy könnyen, aki még az előző rendszerben szocializálódott. Most mondjam megint azt, hogy a blogon a kulcsszavas rákereséseket a "marketing szakdolgozat letöltés ingyen" vezeti? Mert az látszik, hogy a top5 bejegyzésből az 5. helyen áll, miközben október elején írtam...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása