Az egészség jegyében új portékával kedveskedik nekünk a Danone/Győri Keksz, amikor piacra dobta és reklámozza új termékét - MOST FIGYEL! - a cereacol-lal és omega 3-mal készülő kolecontroll Jó Reggelt szeletét. Össze is futott a számban a nyál. Nem tudom, mi hiányzott, aztán rájöttem, hogy rejtett fogyasztói igényem volt a cereacolra, az omega 3-ra mindez kolecontrollba jól elkeverve.
-Na de mi ez, bakker?
-Keksz.
Ha pedig már jóllaktam, eszembe jut az azóta megváltoztatott szövegű Parodontax reklám, amely profilaktikus fogkrém parodontózis ellen, és gyorsan futok is fogat mosni.
-De miért is ezzel kéne fogat mosnom?
-Hogy ne potyogjanak ki darabonként a fogaid.
Mindkét cég népbetegségre hivatkozik. A magas koleszterinszintre meg az ínysorvadásra, ami ellen csodatermékeik minden bizonnyal megoldást nyújtanak.
Komolyan mondom, az átlag magyar polgárnak szánt reklámot lassan már csak azért értem, mert egy csomó szót az angolból (latinból) ismerek fel. Mindig vizualizálom ilyenkor egy kedves, ám egyszerű ismerősünket, aki bemegy a boltba, és kér kekszet cereacollal és omega 3-mal... De oda se neki, a multikat nem érdekli, hogy ugyanez a halandzsa egy angolszásznak, franciának, olasznak kicsit többet mond, míg egy magyartól ezek oly messze állnak, hogy az elmondhatatlan. Nem kell hogy értse, elég ha fizet érte.
Van egy magyar vállalkozás, akik sokáig hirdettek a HírTV-ben egy fantasztikus szlogennel, ami valahogy így hangzott: "Ahol nem kommunikálunk, hanem magyarul beszélünk." Több hónapja hallottam utoljára, így nagyon sajnálom, hogy csak a szlogenre emlékszem, a cég nevére nem. Pedig megérdemelnék, hogy emlékezzek rájuk. (Hátha valaki az olvasók közül fog emlékezni...)