Ismét megy a blogok versenye. Gondoltam egy nagyot, és beneveztem ezt a blogot a komplex blogok kategóriájában. Most ennyit tudok a versenyről:
Nevezés: június 2. - augusztus 10.
Zsűri szavazás: augusztus 12. - augusztus 17.
Eredményhirdetés: augusztus 19.Olyan webnaplók, ahol a szerző személyes bejegyzéseit, tematikus írásait, fotóit, közéleti észrevételeit egy felületen publikálja. A középpontban a sorokat jegyző személy áll, ő értekel, elemez többféle témában.
Kis módosítás: a középpontban a sorokat jegyző PINGVIN áll...:)))
Na de miért nem tanácsadó blog ez itten? Ahol pedig a legtöbb szakmai blog versenyez. Hát csak azért, mert ez annál sokkal szerteágazóbb, és mert főleg nem mindig csak eszet osztok, hogy kinek mit is kéne csinálnia, vagy ki miben hülye a végtelenségig.
A minap beleolvastam két marketing szakmai blogba egy-egy bejegyzés erejéig, és elolvastam a kommenteket is. Hihetetlenül jó lenyomatát adta a helyzetnek. Torzítva szummázom az olvasottakat.
A) blog
-Mit akarsz te bérblogger, a te nevedre semmit se ad ki a Google! -Épp hogy a te nevedre nem ad ki semmit!
B) blog
-Micsoda egy bejegyzés ez, a blogger saját maga ássa alá a szakmát! -Nem ássa alá, épp hogy túl műmájerek vagytok!
Így cserél eszmét a szakma...
A másik tapasztalatom a Kreatív online homokozójában, a Szívlapát c. blogon esett meg, ahová azóta se néztem be, és nem is fogok. Ott a kreatívok megkérdezték, hogy akinek nem tetszik egy reklám, annak miért nem tetszik. Én megírtam, hogy miért, mire a torkomnak estek és nyakonharaptak azzal a felkiáltással, hogy én se tudok sokkal kreatívabb lenni. Mondjuk, nem ez volt az eredeti kérdés... De levontam a konzekvenciákat.
A harmadik eset egy komment volt egy webmarketinggel foglalkozó emberke blogján. Valaki kommentezett, hogy ő nagyon szívesen olvasná a bejegyzéseket, de ez a becsukhatatlan bannerben dumáló kolléga olyan roppant módon idegesíti, hogy nem is tudja... Még jó, hogy nem a webergonómia fontosságáról nyomta az igét a kolléga...
Hát most meg én erre mit tudjak mondani? Talán csak annyit, hogy egy ilyen blogoszférában (hogy én is ilyen jó kis műmájer kifejezéssel éljek) én inkább szeretnék egy személyes webnapló lenni, mint a marketing fontosságának és hogyanjának igehirdetője. És akkor a személyes webnaplómban majd jól megírom, milyen marketinget csinál Panni a malomipari boltban...