Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Mikor NE keresd meg a sikermarketing.hu-t?

2009.12.01. 16:25 PikPok

Az utóbbi időben megszaporodtak a hozzánk érkező kérdések - érdekes, hogy vannak időszakok, amikor őrült sok kérdés jön, máskor meg sokáig semmi. Akadnak szóban, ismerősöktől érkező kérdések is, ezek viszonylag ritkák, de épp a minap kaptunk egy érdekes kis esettanulmányt.

A szituáció: készül a honlap, azzal a helyi céggel, akik már sok mást is csináltak, meg hát EU pályázat, meg miegymás. Időnként kapunk egy fél mondatos kérdést, hogy "készül a honlap, mit csináljunk vele?", de aztán a dolgok helyi szinten futnak tovább, és hozzánk már csak akkor kerül el véleményezésre a dolog, amikor már neten bemutatható formát öltött.

Ilyenkor már teljesen felesleges a tanácsunkat kérni. A múltkor egy ilyen honlapnál futó átnézésre a következő hibákat találtam:

  1. A honlap nyitó oldaláról nem derül ki, mi a honlaptulajdonos fő célja a honlappal. Három, teljesen különböző egység tűnik ki, amiből az egyik az oly sokat ajánlott (csak általunk nem ajánlott) Hírek. Funkcionális probléma.
  2. Bizonyos részekről nem derül ki, hogy kattinthatók-e vagy sem. Bannerek? Dekor-elemek? Menüpontok? Tudja a frász. És mivel a honlap még sehol sincs a késztől, nem is tudjuk. Design probléma.
  3. Ha belekattintok egy menüpontba, egy teljesen más design-ú, más színű oldalon találom magam. Webergonómiai probléma.
  4. A honlap tulajdonosával folytatott telefonbeszélgetésből kiderül, hogy valójában nem tudja, kiknek is szól a honlap, azok az emberek hogyan jutnak el hozzá. Nem lehet egy honlapot egyszerre csinálni mondjuk a betegeknek és a patikusoknak, sőt, a patika nagykereknek. Mint ahogy nem szólhat egy honlap egyszerre a kisvállalkozóknak és a multi cégek marketingeseinek sem. Webszövegírási probléma.
  5. Az oldalt programozó honlapkészítő semmit sem hallott a keresőbarát programozásról.
  6. Ahány gépen néztük meg a honlapot, ahány verziójú Mozillával meg Explorerrel, az annyiféleképpen volt szétesve. Ez már no comment.

Végtére is az illetőnek lesz egy honlapja, amivel ő majd marhára meg lesz elégedve, hiszen pontosan azt kapja, amit ő kért, amiért majd valamikor fizetni fog. Kijelentette, hogy persze, szívesen veszi a véleményünket, de nem garantálja, hogy aszerint is fog dönteni. Bingó.

Úgyhogy húztunk egy vonalat, mint egykori MLM-es ismerősünk, amikor a kettővel ezelőtti tuti MLM hálózat csúszott ki alóla. Azoknak, akiknek már van egy honlapjuk, amivel nagyon meg vannak elégedve, vagy már majdnem kész a tutmangyula új honlapjuk, azoknak nem mondunk semmit.  Nem fogjuk senkinek sem gyilkolászni az édes kis gyermekét, még akkor sem, ha az illető régi jó ismerős. Különösen pedig azért sem, mert pénzt nem látunk belőle így sem, úgy sem, konfliktust viszont a nyakunkba veszünk épp eleget.

1 komment

Címkék: honlap honlapkészítés webergonómia sikermarketing.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr461566634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skj Joe 2009.12.10. 20:03:41

Hm.
Végül is jogos.
Mondjuk aki ilyet benyög, hogy nem veszem figyelembe mit javasolsz. Annak úgyis mindegy.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása