Egyik nap a postaládámban egy érdekes angol nyelvű cikk volt a duplikált tartalmakról. Duplikált tartalomnak nevezik azt, amikor az egyik weboldalon már fent lévő szöveg átkerül egy másik weboldalra. Ez többféleképpen is lehetséges:
- Lenyúlással. Sajnos a mi esetünkben ez a leggyakoribb történet.
- Átvett-átadott cikként. Nálunk ez a második eset, és ilyenkor legtöbbször engedéllyel vesznek át tőlünk anyagokat, amiket esetleg épp mi adunk át egy-egy cikkgyűjteménynek.
- A honlaptulajdonos két domain alatt csinálja meg ugyanazt a weboldalt.
Először tudjuk le a 3-as számú esetet:
Ritka nagy baromság ilyet csinálni. Jó két éve annak, hogy összefutottunk egy roppant okos emberkével, aki a webáruházát csinálta meg ilyen módon. Az egyik domain-je a kft neve volt, a másik a vállalkozás fantázianeve. Megnéztem, milyen helyezései vannak bizonyos szavakra, és nem állt valami jól. Mikor mondtam neki, hogy ezen bizony javítani kéne, akkor közölte, hogy én hazudok, és szakmailag a béka feneke alatt vagyok, ha ilyeneket mondok, mert ő fantasztikus jól áll a Google-ban. Ezek után úgy gondoltam, dolgozzon neki a nyári villám, de azért érdekelt a dolog, hogy hogy hibázhattam ekkorát. Kiderült, hogy mikor megnéztem a helyezéseket, én a fantázianeves domainnel dolgoztam, ő viszont a kft nevesről beszélt. És minden bizonnyal roppant módon meg volt elégedve magával, hogy ennyi esze volt, hogy ugyanarra a szóra ő volt az 5. meg a 36. is...
Nem kérdés, hogy fordítva ül a lovon. Ugyanis ha én keresek valamit, megnézem az 5. találatot, és ha ott nem találom meg, amit kerestem, akkor megyek tovább. Ha a 36. helyen dettó ugyanazt a honlapot találom, azt fogom hinni, hogy elromlott a Gúglincs. Ebből tehát egyenesen következik, hogy a Google érdeke az, hogy a duplikációkat kiszűrje.
Mit mesél nekünk ez a kis angolszász Seherezádé a hírlevélben, mit néz a Google, amikor a duplikált tartalmat kiszűri?
- Mennyire megbízható a domain?
- Van-e az egyikről a másikra mutató link?
- Hova mutat a legtöbb egyéb link?
- Melyik az első hely, ahol a Google megtalálta az adott tartalmat?
- A tartalom valamely része meg lett-e vakargatva, át lett-e alakítva?
Teljes cikk: searchenginewatch.com/3636001
Mit tapasztaltunk mi?
A Google Magyarországon elsősorban azt nézi, mennyire keresőbarát az adott oldal. És a keresőbarátság itt azt jelenti, hogy mennyire szép a HTML kód!
Ebből az következik, hogy keresőbarát programozással esetleg még magunk mögé utasíthatjuk azt, akitől az adott tartalmat átvettük, de mindenesetre a többi másoló elé kerülhetünk.
Az ismeretségi körben (értsd: általunk szemmel tartott honlapok) van olyan, akitől kb. 3 éve loptak tartalmat, akkor rögtön le is nyomták a találati listán, és azóta se sikerült visszaszereznie a vezető helyét. A másolónak az oldala sokkal jobb keresőoptimalizálási szempontból! [Magyarán: aki tőlünk másol, annak keresőoptimalizálásból jobbnak kell lennie nálunk. Viszont mi meg tanulunk folyamatosan.:)))]
Tudok viszont egy olyan publikus példát említeni, amikor mi vettünk át tartalmat máshonnan (e-mailben kért engedéllyel és a forrásra mutató hivatkozással), és az eredeti forrás utáni második helyen vagyunk. Van egy eladó honlapunk (domain-nel együtt természetesen), amit az uram csak rézkecskeszűrőnek hív, de amúgy ez:
Az egyik oldal szövegét egy nagyon erős domain-ről, a Totalcar-ról vettük át. Íme a találati lista az első bekezdésről:
Amit ebből ki akartam hozni, az az, hogy ha valaki másol, akkor elég jó programozót is kell találnia, hogy ne csak a kopipészt legyen meg, de a tőle remélt forgalom is!:)))
U.I. Mivel semmi kedvem learatni a babérokat a keresőbarát programozással kapcsolatban, itt lehet gratulálni érte az uramnak, továbbá követni őt Twitteren (mert ez már olyan presztízskérdés:))):