Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Milyen marketinges szakmák vannak? avagy mit csinál egy digitális Buddha?

2010.01.26. 16:55 PikPok

Található az interneten egy lista, amely a címe szerint marketingeseket gyűjt csokorba. A lista összeállítója rábízta a listán szereplőkre, hogy ők nevezzék meg saját magukat. Mivel valaki engem is javasolt arra a listára, megnéztem a múltkor, hogy kik vannak még ott, kinek merre van hazája és mit lehet esetleg a nevéhez kötni. 

A "digitális Buddha", mint marketing szakterület megnevezés kicsit megakasztotta a torkomon a kávét - én azonban nem végeztem úgy, mint Hófehérke az almafalattól. Itt nem is annyira az most a fő kérdés, hogy kinek van annyi év tapasztalata és önbizalma, hogy ezt a megnevezést adja saját magának, hanem hogy egyáltalán egy lista összeálljon ilyen megnevezésekkel.

A következő az én véleményem (mint öreg indiánasszonynak):

A marketing imázsát a 90-es években jól megtiporták a különböző MLM-ek, és ez azóta csak annyiban változott, hogy mostmár onlájn is teszik ugyanezt. Az elmúlt 3-4 évben az infotermékes te-is-meg-tudod-csinálni jellegű "onlájn marketingesek" ezt az imázst a cipősarkukkal jól beledöngölték a talajba - akinek meg nem inge (nem market-inge, hahaha...) ne vegye magára. Lassan oda jutok, hogy célszerűbb lenne a közgazda oklevelem betétlapján fekete filccel áthúzni a "Marketing szakirány" szavakat, és átjavítani valami szebben hangzóra, mondjuk "Kőfaragó és balett-táncos" (csak hogy Rejtőtől plagizáljak).

Mert hát kérem, akárhogy is nézzük, a marketing mégiscsak egy szakma. Persze, persze, mondja most a kedves Olvasó, PikPok megint kikattan, de hát a helyzet attól még nem fog változni. Nem hát.

De akkor most megragadom az alkalmat, hogy a blogon leírjam (azoknak a kényszermarketingeseknek és webmarketing brókereknek is, akik kínjukban vágtak bele a szakma ütőerébe), hogy milyen szakterületek vannak.

Először is felosztható a marketing aszerint, hogy ATL (above-the-line, a vonal fölött), illetve BTL (below-the-line, a vonal alatt). A szájhagyomány szerint az elkülönítésnek annyi alapja van, hogy egy okos ember egy ügynökségnél a költségek részletezésénél egyszer húzott egy vízszintes vonalat a papírra. Ami fölé került, az volt az ATL, ami alá, az a BTL. 

  • ATL területek hagyományosan: tévé, sajtó, rádió, óriásplakát stb.
  • BTL hagyományosan: értékesítésösztönzés, bolti akciók, szóróanyagok, kiállítások, vásárok stb.

Az elkülönítést egyre kevésbé tartja fontosnak a szakma, tekintve, hogy a nagy cégek elsősorban integrált kampányokra, 360 fokos marketingre törekszenek. (Ez itt két kulcsszó azoknak, akik kényszerből marketingolnak, tessék rákeresni a gúgliban, és tanulni, tanulni, tanulni!)

Célszerűbb tehát felosztani a marketinges szakmákat aszerint, hogy milyen részterülettel foglalkozik valaki, illetve hogy teszi ezt a márkatulajdonos oldalán (magyarán a gyártó cégnél), vagy ügynökségi oldalon. Sosem csináltam titkot belőle, hogy az ügynökségi marketing munkát csak rózsaszínű végzős leányálmaimban tartottam vonzónak, egyszerűen azért, mert sem a folyamatot nem viszi végig (a termékötlettől a bevezetésig illetve piacról való kivonásig), sem mélyen bele nem lát egy-egy kampány eredményébe. Az ügynökségiek hozzáállását meg azóta tartom egyenesen gyomorforgatónak, amióta elkezdtük Csöpp és Potty forgalmazását. (csoppespotty.blog.hu/2009/11/09/ha_ugynoksegi_okostojas_vagy_szold_le_csopp_es_potty_kampanyat)
 

Így tehát nézzük a felosztást:

9 marketinges szakterület (PikPok szerint) 

  1. reklámügynökség : aki itt dolgozik, az csak a reklámkampányokba lát bele (tévé, sajtó, óriásplakát, citylight, internetes bannerkampány stb.)
  2. médiavásárló: ő veszi meg a tévében a reklámhelyet (őket mindig szerettem, egyrészt mert okosak, másrészt mert kedvesek szoktak lenni:)
  3. piackutató: ők állítják össze a kérdőívet, elemzik az adatokat (ők is okos emberkék szoktak lenni, van affinitásuk a matekhoz és a pszichológiához, őket is mindig szerettem)
  4. DM (direkt marketing): ők azok, akik nagyon pengék a mintaküldésben, adatbázis kezelésben, reklámlevelek küldésében, sőt, call centerben sem szoktak rosszak lenni (ők veszik fel a telefont, ami a termék csomagolására van írva - őket is szerettem, sok hibától óvtak meg)
  5. rendezvénymarketing: a nagy happeningek, ügyféltalálkozók szervezői
  6. promóciós: a bolti kóstoltatásokat ők szokták intézni
  7. webmarketing: minden olyan dolog ide tartozik, ami egy cég webes megjelenését jelenti
  8. reklámgrafikus: ők tervezik a szórólapot, termékcsomagolást, katalógusokat - alapvetően nem voltam velük rosszban, de számtalanszor sikítófrászt kaptam a helyesírási hibák miatt (amiket én hiba nélkül adtam át - ezt is utáltam, hogy örökké azt kell bogozni, hogy én írtam-e el, vagy a grafikus gépelte el...)
  9. brand marketinges: ő az, aki a megbízói oldalon ül, helyesebben futkos és veszekszik mindenkivel (ez voltam én). A brandesnek kell átlátnia az összes területet, amit feljebb leírtam, ugyanis a cég vezetése rajta fogja számonkérni, hogy mire költött és milyen eredménnyel. Sajátossága, hogy senkinek sem a főnöke, mégis mindenkin át kell vernie mindent határidőre.

No kérem szépen, tetszenek itt olyat látni, hogy digitális Buddha? Mert én nem. Ebből az következik, hogy a digitális Buddhának semmi köze sincs a marketinghez. Minden bizonnyal naphosszat mosolyogva, félmeztelenül ül a számítógépe előtt, és a köldökét nézegeti. (Itt kérek ismeretlenül is elnézést attól, aki magát így pozícionálta. Nem tudok róla semmit, a honlapról sem derül ki sok minden, ettől még lehet, hogy ért VALAMIHEZ, csak számomra, és a lista más olvasója számára sem derül ki, hogy mihez...)

Nem látható a listában továbbá olyan sem, ami értékesítéssel kapcsolatos. Ennek az az egyszerű oka, hogy a marketing és az értékesítés nagyon közeli területek, de mégsem egy és ugyanaz a két szakma. A fentiekből szerintem kiolvasható, hogy a marketing elsősorban a háttérmunkát végzi, úgymond az értékesítő kezébe adja a terméket, a reklámját, az érvelést, a piackutatási adatokat, hogy az értékesítő aztán ki tudjon özönölni a piacra, és el tudjon adni.

Nincsen semmi gond az infotermék bizniszben nyomulókkal sem. Épp csak nem online marketingesek. Hanem online értékesítők

Hát itt emelkedik kérem szépen az eb sírhantja...

 

21 komment · 1 trackback

Címkék: marketing online szakterület infotermék

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr671704144

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A fogkefétől a versenyautóig 2010.02.01. 09:17:26

Amway, Network21, emelem, de nem jutok semmire. Volt 8-10 nyugalmas évem, amikor már nem kellett tartanom attól, hogy barátaim és elveszettnek hitt ismerőseim találnak meg egy titokzatos üzleti ajánlattal, amit csakis személyesen adhatnak elő, és már n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.26. 19:54:47

eme furfangos szójátékokkal tarkított irományra megérte várni:)

ügyes összefoglalás!
tetszik:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.26. 20:57:25

Volna rajta min vitatkozni, hiszen ilyen antiszoc vagyok, de nincs értelme. A végkicsengés és a szellemiség olyan, ami tetszik, tehát: kellett :)

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2010.01.26. 21:33:29

Az említett lista alján egy igen érdekes "szakértői" oldalt találtam (social marketing szakértői weboldala): kaposlogisztika.extra.hu/ - mintha az ecseri piacon járnék... nem? de? vagy nem?

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.26. 21:57:47

Sziasztok. Köszönöm, hogy foglalkoztok az oldallal. Nagyon hasznos minden hozzászólás és az, hogy ezt élesen bíráljátok -> ebből építkezünk.
A csoportosítás jó, engedelmeddel át is veszem.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.27. 07:19:36

@$Norbert$: két hete privát mailben küldtem el neked ezt a felosztást, igaz, nem magyaráztam el, hogy melyik terület mit jelent, de gondolom, akkor nem újdonság a számodra ez az egész. AZÉRT írtam le, hogy vedd át. Akkor azt írtad, hogy kiindulási alapnak jó...
A történet eleje pedig az, hogy mikor tvitteren rákérdeztem, mégis mit csinál a digitális Buddha, akkor az volt a válaszod, hogy nem tudod, ki gyűjti össze azt a sok szakterületet. Én felajánlottam, hogy max. 10 pontban leírom és elküldöm. 9-ben írtam le és elküldtem.
Érdeklődéssel várom, hogy a fenti felosztást hogyan tudnád fejleszteni!

@Konrad: igen, antiszoc vagy, de legalább már belátod.:)))

@tothzoli: ezt a kérdést ne nekem tedd fel, hanem annak, aki a listát kezeli, sőt, bírálja. Mert vannak bírálók is.

Ja, és szavazzatok rám, rám, RÁM!!!:)))

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.01.27. 10:11:59

Ez hiánypótló volt, köszönöm!

kaposlogisztika · http://kaposlogisztika.blog.hu/ 2010.01.27. 23:59:04

elfogadni lehet, ám mennyire konzisztens a hálón? rákerestél már: eredménye?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.28. 08:34:12

@kaposlogisztika: épp ez az, hogy itt emelkedik az eb sírhantja. Ha a "háló népe" elkezdi az éterbe kiabálni, hogy az ő szakmai felosztása a valódi, attól az még nem lesz az. Ez akkor éppen olyan lesz, mint egyik kedvenc, kevéssé szalonképes graffitim: "Kétmilliárd légy nem tévedhet. A szar finom." Attól, hogy mindenki (akárki) a "digitális Buddha" és a hozzá hasonló szavakkal nyomja tele a hálót, attól ez még egy baromság, sőt mi több, valószínűleg csak a listán szereplő többi emberkének jelent valamit, mert az Ügyfél (nagy Ü-vel) ezen csak csuklik egyet. Legalábbis az a fajta ügyfél, akit én magamnak kívánok. Mert aki ettől elalél, az ne is keressen meg engem!

A másik dolog meg az, hogy mint a fentebbiek alapján gondolom kiderül, én a marketinges tudásomat nem a hálóról szereztem, hanem egyetemen tanultam, továbbá multi cégeknél szereztem szakmai gyakorlatot, mint brand marketinges. Az, hogy a ma magukat onlájn marketingesnek, ilyen-olyan marketing szakértőknek nevezők erről mit gondolnak, az engem különösebben azért nem érdekel, mert én pontosan tudom, hogy kik azok az emberek a marketing szakmában, akiket én szakértőknek nevezek, és akiknek természetesen se hírük, se hamvuk nincs azon a bizonyos listán. Magyarok, évtizedek óta oktatnak és mellette külső szakértők is, tehát nem asztal mellől szerzik a marketinges tudásukat. Rögtön három nevet mondanék: Dr. Hofmeister Tóth Ágnes, Dr. Totth Gedeon, Dr. Törőcsik Mária. Számomra ők azok, akiknek minden szavára figyelnék, ha hallatnák a világhálón.
A dolog másik része meg az, hogy jómagam is voltam külsős óraadó a Budapesti Gazdasági Főiskola Marketingkommunikáció Tanszékén (amíg nem álltak ennyire csehül anyagilag), tehát nagyjából sejtem, miről beszélek. Az előadásaim után a hallgatók odajöttek és megkérdezték, hogy "Tanárnő, tudna ajánlani könyveket, ahol ez le van írva?" Mondtam, hogy nem, gyermekeim, ez az Élet!
Éveken át írtam marketing szaklapokba, több mint 200 cikk van a hátam mögött.
Talán nem hangzik túl nagyképűen ezek után, ha azt mondom, ugyan már, ne a hálós konzisztenciával foglalkozzunk, hanem csak így simán új szakmámmal, a kőfaragással...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.28. 09:11:49

Ja, és még valami. Momentán ott tartunk, hogy a főiskolások és egyetemisták a marketing szakdolgozataik X részét veszik a honlapjainkról, illetve komplett honlapoldalainkat találtam már meg az interneten főiskolai segédletekben. (www.market-iq.hu) Igaz, nem abban a témában, hogy te-is-meg-tudod-csinálni infotermékes rendelj-gyorsan-iratkozz-fel. Hanem marketing témában.

ftk 2010.01.28. 13:56:15

@PikPok: Jól van, akkor nem járok rossz úton, már ami a követettjeimet illeti :)

2010.01.28. 15:45:27

őőő az igazság az, hogy szerintem Peti magasról letolja az egészet:)

ha komolyan gondolta volna, akkor később nem röhögi ki saját magát meg a listát:

beneipeter.com/post/207005149/es-igen-felkerultem-a-listara-mint-digitalis-buddha

ezt szerintem Norbinak kellett volna felügyelnie, hogy hülyeségek ne jelenjenek meg a listán

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.28. 19:32:39

@safranyn: akkor mégiscsak jól mondtam. A digitális Buddha naphosszat üldögél a gépe előtt, maga elé vigyorog és nézegeti a köldökét.
De akkor most marad a kérdés: mindenki röhögje-e ki a listát, tekintet nélkül arra, hogy kőfaragó vagy Buddha-e, vagy esetleg szóljunk már egy szót mi, marketingesek, hogy itt álljon meg a nászmenet, és esetleg kikérjük magunknak az "onlájn marketingesek" hordáinak hangos trappolását. (Ezt az MLM-esekről írta valaki, ha jól emlékszem itt a blogon kommentben.) Mert a listán csak lecsapódik az, ami az onlájn világban zajlik. Kb. olyan ez, mint a lakmuszpapír, az ellenben kétségtelen, hogy a lista kezelőjének nem ártana erre odafigyelnie, hogy a lista ne közröhej tárgya legyen, hanem mérvadó anyag.
Részemről nekem tiszta a lelkiismeretem, én a háborgást megtettem őfelé is hetekkel ezelőtt, sőt, segítő jobbot nyújtottam.

Na most elárulok még egy titkot: én egyetlen egyszer tettem be a szavazás linkjét a twitteremre, egyszer a blogra, oszt jónapot. Azóta csúszok lefelé a lejtőn, és ismertségemet csak azzal szoktam kicsit lassúbb csúszásra ösztökélni (teljes képzavar!), hogy szavazok magamra. Ez elég hatékonynak bizonyul, mert egy szavazattal akár 3 helyet is léphetek felfelé a listán. De mikor utoljára néztem, még mindig kevésbé voltam ismert szakember, mint a digitális Buddha. Asszem este betömöm a kispárnám csücskét a számba, és jól kisírom magam, de csak a Fábry után!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.28. 23:40:37

@PikPok: én ezt a listát mindig is viccnek gondoltam. A Benei is, egyébként. Ő egy kis hack-et követett el, én drasztikusabb voltam, és azt kértem Norbitól, hogy szedjen le onnan.
Sokat ismerek a listán lévők közül, sőt, ügyfelem is van köztük. Pontosan tudom, miért komolytalan és bulvár - de ahogy nézem, sokan (köztük a lista fenntartója) - mégis komolyan veszi. Ez van.
Sokat nem érdemes ezen ragozni. A hazai vulgármarketingesek úgysem fogják érteni (és megérteni) mi a bajunk velük.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2010.01.29. 12:08:12

Megint csak ti vagytok a legjobbak optimalizálásban... Digitális Buddha kifejezésre első a marketingizék blog. Gratulálok!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.29. 16:29:33

@Konrad: én bevallom, nem gondoltam viccnek a listát akkor, amikor először tudomást szereztem róla azáltal, hogy valaki ajánlott engem oda. Én a magam részéről úgy gondoltam, hogy ez tök jó, mivel én nem hírlevelezek és nem szoktam a bloggal sem címlapos lenni, magyarán nem vagyok az arcába tolva a népnek, és valaki mégis javasolt, akkor ez JÓ. Én úgy emlékszem, akkoriban rajta voltál te is, Nebojsa is, és még egy-két ember, akire azt mondom, hogy végül is ezekkel a csókákkal egy listán lenni nem tűnik rossznak, így mondtam, hogy persze, rendben van, a megnevezésem pedig lehet bármi, ugyanis ha kell, titkárnő vagyok, ha kell marketing tanácsadó vagy webszövegíró, vagy szakújságíró. De maradjunk akkor a webmarketing tanácsadónál. Én így kerültem fel a listára, és itt a blogon köszöntem meg annak, aki javasolt, ugyanis én úgy gondolom, hogy bárki is volt az, és bárki is lesz az, aki szavaz rám, annak ezt a megbecsülést meg kell köszönnöm.
A listával én különösebben nem foglalkoztam, néha megnéztem, hogy kik kerültek fel, rákerestem a nevükre a Google-ban (mulatságos eredményekkel), de tényleg nem érdekelt, hogy milyen ütemben csúszok lefelé.:)))
Az utóbbi időben - csendben figyelve a twitteren zajló eseményeket - heti többszöri szinten reklámozta a listát a tulajdonosa, ebből egyszer valahogy úgy, hogy "marketing szakemberek gyűjteménye". Erre csipogtam én vissza, hogy már ha a digitális Buddhát szakembernek gondoljuk... A többit már tudod/tudjátok.

A nagy fene helyzet azonban az, hogy itt most nagyon belekapaszkodtunk ebbe a szegény digitális Buddhába, pedig rajta kívül is vannak hajmeresztő titulusok!!!!! Az övé a legnagyobb baromság, ha már így őszintén beszélünk, de a többi se sokkal jobb!!!! Mindazonáltal úgy vélem, a többiek nem hackelési céllal íratták be maguknak azt, ami ott szerepel.
Továbbá ismerek olyan valódi bulvármarketingest, aki úgy gondolta, számára degradáló a listán lenni - nem tudom miért, amikor túl sok szakmaiságot számomra még ő sem tudott felmutatni, bulvárt és vulgárt viszont annál többet.

Ha már egyszer megkavartuk a biliben Csöppöt és Pottyot, vigyük végig a témát! Mi a bajunk az általad vulgármarketingeseknek, általam kényszermarketingeseknek nevezett emberekkel úgy összességében (mert egyesével nyilván jól elkvaterkáznánk velük)?
Nekem az, hogy az Ügyfélben azt az érzetet keltik, hogy van egy mindenre ráhúzható sikerrecept, illetve van egy Marketing Bölcsek Köve, amit ők hordanak a zsebükben, és ezt némi hírlevél feliratkozásért illetve szerényebb készpénz összegért infotermék formájában megosztják velük. Az Ügyfél számára ez szépen hangzik, mert akkor ő majd otthon jól megstupekolja a marketingjét, és boldogan csenget.
Aztán végigcsinálja a sikerreceptet, és az esetek X százalékában NEM MŰKÖDIK!
Mit fog gondolni? Először is azt, hogy szar ez a marketing, látszik, hogy kár költeni rá. Másodszor meg azt, hogy na, majd jól megkeresek egy másik marketingost, hátha az elmeséli nekem telefonban ingyen és bérmentve, hogy miért nem működik a dolog. És mivel a telefonvonal másik végén sokszor én vagyok, nekem szidja a Nagy Marketing Gurut, én meg nem mondhatom neki, hogy akkor oda menjen panaszra is, mert hát mégiscsak potenciális ügyfél, és ha nem is lesz köztünk üzleti kapcsolat, akkor is az én rossz híremet fogja kelteni, ha bunkó vagyok.
Hát nekem ez a problémám a vulgármarketingesekkel.

Az már az ő személyes problémájuk, hogy ők ÉRZIK, hogy nem értenek hozzá, nem fognak tudni az ügyfél minden problémájára választ adni, mert hát úgy vannak ők a marketinggel, mint Fábry poénjában az angoltanár (Angolórát adok-veszek). Csak hát itt infoterméket adok-veszek.
És még egy dologról nem tudnak (ez pedig látható abból a rettenetes erőlködésből, ami a neten, hírlevelekben, tvitteren megy): van egy olyan képződmény, hogy termékélet-ciklus. Benyomom ide a honlapunk aloldalát, ahol megtekinthető a termékélet-görbe (hasonlatosképpen mint a víziló az Állatkertben): www.sikermarketing.hu/vallalkozas_elemzes.html
Aki ügyes, ki tudja logikázni, hogy maga a teljes infotermék biznisz a termékéletgörbe mely szakaszán található, és most akkor mit is lehet csinálni.
Kedves Konrád, tudod, a legrosszabb esetben, ha már kiment a fejünkből, mi előkapjuk egyetemi jegyzeteinket, hogy a termékéletgörbe mely szakaszában milyen stratégiát kell választani, és akkor mi már tudjuk, merre van az előre. De aki erről még regélni sem hallott a Nagy Tanítóktól, az maximum várhatja a következő Nagy Fejtágítást, ahol majd úgy megvilágosítják, hogy egymás fejét is csapkodhatják kedvükre, és olyan AHA élményben lehet részük, hogy arról koldulnak.
És itt jön a történet igazán szép része: nem veszik észre, hogy ők csak kísérleti nyulak (vagy mondjunk inkább teheneket, mert azokat meg lehet fejni) a Nagy Guruk laboratóriumában.

Valahol olvastam egy blogon egy elvakult hívőtől, hogy minden magyar marketinges XY köpönyegéből bújt elő. És ez itt az igazán szomorú dolog. Hogy annyira el lehetett vakítani az embereket, hogy dolgos hangyaként már ők védelmezzék a Boly Urát. És nem is lenne ezzel semmi bajom, ha csinálták volna mindezt valami másik szakmában, nem abban, amit én úgy választottam, hogy amikor harmadév végén szakirányt kellett választani, akkor én azt mondtam, hogy ha engem nem vesznek fel marketingre, akkor abbahagyom az egyetemet...

Gurusajtó (törölt) · http://gurusajto.blog.hu/ 2010.01.29. 19:36:10

@PikPok: teljesen igazad van, én egy dologban mondanék más véleményt, az infotermékek nagy viharában egy - két helyen már olvastam nagyon jó tanulmányt - persze nem felkapottabb írta. Őszinte leszek, Wolf aki azt mondja, hogy polgári használatra minek használják a twittert, az én szememben egy kutya, de nem is az ugatós fajtából, hanem a csaholósból. évek óta ugyanazt hajtja ő is és a legtöbben. elfelejtik, hogy az idő rohamosan telik, van olyan aki még mindig a tavalyi - tavalyelőtti infótermékét nyomja, nem titok hogy Dollár az, de semmi újítás vagy kiegészítés nincs benne - gondolom ezután már lesz. Pedig rengeteg dolog már lejárt lemez azok közül, amiket ő eszköznek nevez.

Vannak itt mindenféle tanácsadók, én nem mondom, hogy az összes vulgáros vagy fiatal,- akik főleg nem Wolf seggégből bújtak elő - rossz. Nekik még tanulniuk kell, de inkább örömteli, hogy új utakon járnak. @kontarblog pl szerintem nagyon jókat ír, nagyon odafigyel és szereti a reklámszakmát. ő nem ebből él, hanem ez az élete és teszi őt különbbé a legtöbbtől.
@safranyn sem elvetendő nagyon jó a stílusa, csak kevés figyelmet kap, ő hogy ebből él e vagy sem, azt nem tudom, egy jobb napomon majd megkérdem. Twitteren ők a legaktívabbak, de rengete példát említhetnék még

A lényeg, hogy sokkal inkább olvasom őket vagy figyelek arra, hogy mit mondanak, mint azokra akik emberbe se nézik az ügyfelet. Persze téged is szeretlek, Konrádot is szivesen olvasom, mert nem csak marketingről ír, hanem jelenségekről is -mármint a blogjában.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.29. 20:23:45

@Gurusajtó: én bízom benne, hogy a mai fiatalok úgy fogják tanulni a szakmát, ahogy mondjuk én tanultam annak idején. Először is könyvekből, amit csak lehet, utána meg kellő alázattal az életből! (Az én trükköm az volt, hogy ahány céghez mentem, mindig előadtam a médiaügynökségnél, hogy én nem értek a médiához, magyarázzák el, mi az a GRP meg a reach. A végére nem tudtak olyat kérdezni, amit ne én tudtam volna a legjobban az összes brandes közül.)
Az egyik munkahelyemen mielőtt beültem volna a marketing osztályra, 3 hónapig mezei üzletkötőként dossziéval és rendelőlappal a hónom alatt, display darabokkal a hátamon és szórólap kötegekkel a fülemen jártam a boltokat és pakoltam.
Egy másik munkahelyemen ültem a boltban a kasszában. (Vicces volt, mert bejött egy volt osztálytársam, rám meredt, és megkérdezte, hogy "Hát te nem egyetemet végeztél?":))))
Szóval úgy érzem, ha én leírok vagy kimondok valamit, annak általában megvan a teljes szakmai és tapasztalati háttere is. Remélem, hogy Kontárblog és safranyn is olvassa most majd ezt.:)))

Én nem csinálok titkot abból, hogy meggyőződésem, hogy az üzlet mindig két EMBER között jön létre, akiknek egy hullámhosszon kell lenniük, különben a dolog nem fog működni. Ha valaki csak a pénzt nézi, ott kibillen az egyensúly. Lehet, hogy gennyesre keresi magát, de lesz más baja (betegség, magánélet, akármi). Az internet lényegében egy csatorna, ahol ezek a láthatatlan energiák ugyanúgy áramlanak. Ugyanúgy vannak energiavámpírok is, mint a való életben.
Éppen ezért én a neten is igyekszem szigorúan úgy viselkedni, ahogy az életben tenném.:)))

[De most gyorsan befejezem, mert kicsit élvezem, ahogy a kislányom ezt a dalocskát nézi szent áhitattal:
www.youtube.com/watch?v=yuUZrFwxDII
Olaszul nem beszélőknek: "Szeretnék egy fekete macskát"]

Gurusajtó (törölt) · http://gurusajto.blog.hu/ 2010.01.29. 20:48:47

Nem kívánom senkinek, hogy az a bizonyos egyensúly kibillenjen, de jónéhányan megérdemelnék.

A tapasztalat nagyon fontos, az a legfontosabb. Bármilyen téren vagy vezető, fontos hogy előtt "alkalamzott" is legyél. Úgy érted meg az egészet

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.30. 18:50:09

@Gurusajtó: igen, régebben benne voltam. De amikor Norbi elkezdte ezt hirdetni, akkor már nem tűnt viccesnek. A többivel egyetértek.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.31. 22:14:49

@Gurusajtó: köszönöm a dícséretet:D
remélem azért lassan ebből fogok élni, de no para, nem fogom telerakni vele a twittert, becsszó:)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása