Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Közös marketing - haveri cégek (de nem haveri kutyák)

2010.02.01. 17:40 PikPok

A minap hívott telefonon egyik kedves ügyfelünk, hogy mondjam már el a véleményem arról, hogy csinálna egy közös kis reklámot egy haverjával, akinek ott helyben van egy vendéglője. A haver népszerűsítené az ő szolgáltatását a vendéglőben, ő meg feltenné a partnercégek közé a honlapjára.

 

Mondtam neki, hogy rohadtul erőlködés szaga lenne ennek az egésznek, úgyhogy aludjon rá egyet.

Ez adta az ötletet ahhoz, hogy megpróbáljam összefoglalni, mikor érdemes közös marketing megjelenésben (szakszóval keresztpromócióban) gondolkodni.

  • Ha a két cég célcsoportja egybeesik vagy legalábbis átfedések vannak közte. A célcsoportokat olyan szinten szét kell választani, hogy mi pl. külön honlapot szoktunk javasolni, ha nagy a különbözőség. Két cég között, amik csak annyiban közeliek, hogy a tulajdonosok együtt szoktak sörözni vagy biliárdozni, nem biztos, hogy értelmes lesz egy együttműködés.
  • A fogyasztó számára legyen egyértelmű, hogy ez a két csóka itt most miért is közösködik. Logikusan együtt tud működni egy műbútorasztalos és egy lakberendező, vagy egy cukrász és egy fogorvos (ááá, nem, csak vicceltem!).
  • A reklám értéke legyen azonos. Esetünkben az ügyfelünknek van egy jól látogatott honlapja, figyelemre méltó Page Rank értékkel, a haverjának meg hát nem ilyen van. Ha ők ketten csak simán linket cserélnek (ami egyébként ma már egyáltalán nem indokolható keresőoptimalizálási okokkal sem), akkor azon csak a vendéglős nyer.
  • Egyik félnél sem szabad túlzásokba esni a reklámozást illetően. Minden erőltett, agresszív reklám azt kockáztatja, hogy a vevők inkább elkerülik, mint hogy odafigyeljenek rá.
  • Mindkét tulajdonosnak biztosnak kell lennie abban, hogy jó hírnevüket és a másik jó hírnevét semmi sem veszélyezteti. Mert például tessenek csak elképzelni, mennyit érne most nekünk a piacon, ha kiderülne, hogy mi csináltuk pl. a Hajdú-Bét honlapját... (Nem mi csináltuk. Ha mi csináltuk volna, már réges-rég Ciprusról blogolnék.) Mert hát a referencia is egy fajta keresztpromóció. 

[Itt jegyzem meg erős zárójelben - csak hogy dicsekedjek is egy kicsit - hogy a sikermarketing.hu Page Rank értéke 5-ös, így tehát praktikusan akik felkerülnek a mi referenciaoldalunkra, azoknak a honlapját villámos gyorsasággal indexeli a Gúgli, tehát több szempontból is megéri velünk dolgozni.]

  • A keresztpromóció választott módja mindenképpen legyen értelmes a fogyasztó számára. Ha a fent említett vendéglős mondjuk nagyon jóban van egy temetkezési vállalkozóval, aki fellendítendő a bizniszt (és tanulva a Marketing Mesterektől) nekikezd mondjuk árengedményes kuponokat ("Csak ma éjfélig!") osztogatni, egészen biztosan értetlenség fogja fogadni a megajándékozott vendégek részéről. Hacsak nem rendeltek éppen gombapaprikást, akkor viszont a vendéglős kerül igen nagy kakiba, már ami a hírnevét illeti. No de félre ezzel a remek tréfával, a lényeg az, hogy a két termék (szolgáltatás) fogyasztási (használati) gyakorisága essen egybe. 
     

 

Most így hirtelenjében ezek jutottak eszembe.

A fentiek alapján - hiszen oly sok buktatója van a keresztpromóciónak - kisvállalkozóknak én nem szoktam javasolni. Nagyon nehéz mindent úgy belőni, hogy mindenki jól jöjjön ki belőle. 

5 komment

Címkék: marketing reklám keresztpromóció

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr721720525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.01. 20:55:43

szerintem mondjuk kiscégeknél is működhet, ha vidéken, egy 'belterjes' távlatba van belőve.

most hirtelen nem tudok példát mondani, de végiggondolva egy ilyen szimbiota kapcsolatból teljesen jól kis ki lehet jönni egy kisebb reklámzajjal megáldott, nyugisabb környezetben, ahol olcsóbb reklámozással is jobban le tudnak csapódni a dolgok.

Az ismertebb húzná a kevésbé ismertet, így lehetne egyesíteni a két célcsoportot valamilyen szinten. Simán lehet átfedés, szerintem az a fontos, hogy az imázsa legyen 'azonos' a két cégnek, hogy kb ugyan arra a virtuális polcra tegye őket gondolatban az ember.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2010.02.02. 09:50:12

Én karaoke céget pattintottam össze a környék legnépszerűbb pizzériájával és gokart pályájával. Semmi más feltétel nem volt, én beépítettem a logójukat a karaoke vetítésébe meg a hírleveleimbe, ők meg rendszeresen utalványokat adtak, amiket a vendégeim között oszthattam szét, kvázi azokkal akcióztam.
Egy korrekt gesztus a vendégeknek, diszkrét reklámlehetőség a két partnernek és még én is jól laktam néha. Jah, ennek (is) a segítségével szinte 0-ról húztam fel egy szórakozóhelyet, ahová a kutya nem járt, mert annyira kiesett mindentől.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.02.02. 12:42:45

Kisközösségekben egyértelműen, meglepően sikeres tud lenni, tapasztalatom szerint.
Ne felejtsük el, hogy a kistelepüléseken amúgy is gyakori az árukapcsolás ("Disznó eladó, ugyanitt szabás-varrás és villanyszerelés"); miért ne menne ez vállalkozások szintjén is?

Persze fővárosi szemmel inkább viccesnek hat a kávézóban minden asztalon akkutárusan elhelyezett autószervíz-szórólap, de a piac mérete miatt igenis hatékonynak minősül, és nem mellékesen jóval magasabb százalékban éri el a célközönséget, mint a hagyományos hirdetési formák.

Szóval óvatosan a kritikával, a nagyvárosi tapasztalatokat sutba lehet dobni, minden ilyen munka előtt erősen javasolt egy felderítő terepmunka.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.02.02. 15:40:54

Akkor azt hiszem, kiegészíthetjük a gyűjteményt azzal, hogy:

"A helyi kisebb közösségekben - ahol a szolgáltatás igénybevétele helyi szinten történik - nagyobb a hatékonysága, de itt is ÉSSZEL szervezendő!"

Szeretném megjegyezni, hogy mi itt Pestlőrincen abszolúte megértjük a vidéki ember helyzetét, ugyanis ha bárki megkérdezi, hogy hol lakunk, és mondjuk, akkor az az első reakció, hogy "Olyan messze???" Tehát a nagy falun belül mi itt egy kis periféria vagyunk, semmit nem tudunk felmutatni a repülőtéren és Bokros Lajos új házán kívül, és tudjuk, hogy működik (működhet) a helyi szintű marketing.
Szerintem pl. nagyon jól működhet egy fodrász-kozmetikus együttműködés ezen a módon, és nem is azt mondom, hogy lehetetlenség jó keresztpromóciót szervezni. Én csak azt mondom, hogy túl sok idiótaságot láttam már, és az esetek nagy részében erőlködés jellege volt a dolognak, tehát óvatosságra intek.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.02.03. 14:53:29

Ezzel már így egyet tudok érteni.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása