Gurusajtó (gurusajto.blog.hu) írta nekem privát üzenetben, hogy kár, hogy nem vagyok eléggé a rivaldafényben, mert hogy a sok guru között néha elkél egy másmilyen hang is.
Való igaz, hogy nem óbégatok - se napi 5 hírlevélben, se tvitteren -, de még csak ordenáré címeket se adok a bejegyzéseimnek, hogy kikerüljek velük a blog.hu vagy az Index címlapjára. Mások már egészen biztosan hatalmas feneket kerítettek volna dolgoknak, amikről én hallgatok. Nem azért, mert kínosnak tartom őket, hanem mert itt ezen a ponton az Olvasók nem erre kíváncsiak. De a digitális Buddhás bejegyzés után valaki (a keresőszavas találatok szerint) arra volt kíváncsi, hogy "ki az a pikpok?". Ezért most bátorkodom kicsit összefoglalni, hogy ki is vagyok én a marketing szakmai életemet nézve.
Marketing szakirányon végzett okleveles közgazda. Én jobban szeretem magam közgazdásznak nevezni, mert az jobban hangzik, de hát a közgazda az 5 év, és egyetem, a közgazdász meg 3 év, és főiskola, szóval akkor maradjunk a közgazdánál.
Ex-multis-brand marketinges. Lejárt az 5 éves elévülési idő, úgyhogy talán elárulhatom, hogy olyan márkáknak voltam a marketingese, mint az Energizer, Knorr, Ajax, Palmolive. Nem sok olyan dolgot tudok mondani ezekből az évekből, amire nagyon büszke lehetek (hiszen egy multinál a legritkább esetben van szükség arra, hogy egy marketinges mást csináljon, mit amit külföldről meghatároznak), de egyet azért mégiscsak kiemelnék.
Ez pedig az Ajax Shower Power kelet-európai bevezetése.
Ez ő.
Ennek a bevezetését én kezdeményeztem (piaci becslés, teljes marketing terv, prezentáció a régiós nagyfőnöknek), aztán csináltattam rá egy piackutatást, egy tévéreklám adaptációt és bevezettük.
Kisebb szívfájdalom, hogy a nevét nem tudtuk magyarítani.
Szakújságíró. Legelső publikációm olvasói levélként jelent meg a Teszt Magazinban "Túlélőkés elhunytaknak" címmel, és a boldog emlékezetű Home Shopping Kft. adatbáziskezelési visszásságairól szólt (konkrétan addigra 5 éve elhunyt nagypapám címére küldtek ajánlatot túlélőkés és gumicsónak vásárlására).
Második publikációm a diplomamunkám rövidített változata volt, primer fogyasztói megkérdezés elemzése a biotermékekkel kapcsolatban, és a Marketing c. szaklapban jelent meg. Megtaláltam a neten egy disszertációt, amelyben az "egyik legsikerültebb" felmérésként aposztrofálták a kutatásomat.:)) Itt meg ajánlják valakinek a biotermékek témájában: listserv.niif.hu/pipermail/mit-hol/2001-February/003484.html
2003-ban kezdtem el szaklapoknak írni, a legtovább és a legtöbbet az IN-STORE Marketing c. lapnak írtam, ahol aztán már rovatot is kaptam. Sajnos eladták, és a lapot felvásárló konkurencia viszonylag hamar ki is nyiffantotta a lapot. Ezen kívül írtam még a Marketing&Media-nak, a Trade Magazinnak, a Hálózatnak, az Élelmiszernek sőt - erre igen büszke vagyok - angolul a Budapest Business Journal-nek.
Főiskolai óraadó. A BGF-en adtam elő pár órában, leginkább olyan témákban, amiket csak az életben lehet megtanulni. Volt ebben szó a kereskedelem működéséről, a kiskereskedelmi piackutatás felmérésének módszertanáról, eladáshelyi marketing anyagokról, stb.
Webszövegíró, webmarketinges a sikermarketing.hu-nál. A legkreatívabb munkahelyem, soha senki nem mondja, hogy "ezt nem csinálhatod!".:))
Elsősorban keresőoptimalizált honlapokat készítünk. Itt is minősítik a munkánkat, de ez a minősítő rajtunk kívül áll, így objektívnek tekinthető: a Google. SOHA nem mondjuk meg, milyen szavakra vagyunk az elsők (vagy akárhanyadikok), most sem fogom megmondani a szót, csak egy kis statisztika:
1 szó - 2 530 000 000 találat a Google-ban - 5. hely
3 szó - 76 000 000 találat a Google-ban - 9. hely
Úgy gondolom, ez azért már teljesítény, ehhez nem férhet kétség.
A vállalkozás "arca" leginkább én vagyok, én tartom az előadásokat, én írom a blogot, én kísérletezek az ilyen nyilvános dolgokkal, mint a Twitter. Az uram nem nagyon akar nyomakodni, hiába mondom neki. Két tévészereplésünk volt, az egyikben (TV18 helyi tévé) ketten voltunk, a másikban (Echo TV) csak én, az uram nem akart beszélni. Íme:
Az Echo TV-be egyébként úgy kerültünk, hogy megtalálták a honlapunkat a Gúgliból.
Nem akarom hosszú lére ereszteni, hogy hol mindenhol említődik a nevünk, meg lehet nézegetni itt:
www.sikermarketing.hu/media.html
Hát, ez itt PikPok.
Na most itt egy önértékelő szöveg jön, aki ezt nem bírja, az ITT hagyja abba az olvasást.
Azt hiszem, a fentiek alapján elég jól látszik, hogy valamit letettem az asztalra ebben a szakmában. Sok mindent láttam, rendkívül sok helyen előadtam nálam okosabb embereknek, hogy én ehhez és ehhez a dologhoz nem értek, így készséggel megosztották velem tapasztalataikat. Multis koromban olyan hozzáállással dolgoztam minden beszállító céggel, hogy később szakújságíróként bármikor odamehettem hozzájuk, hogy legyenek szívesek segítsenek nekem, adjanak információt a cikkeimhez. De soha nem óbégattam tele egyetlen céget sem azzal, hogy én milyen jó munkaerő vagyok - nyilván ennek köszönhető, hogy a ranglétrán sosem jutottam el túlságosan magasra.
Ez az a pont, ahol azt kell mondjam, mulatságosnak tartom, amikor bármilyen kényszermarketinges és webmarketing bróker azt mondja nekem, hogy "ügyes, jó lista, jól összeszedted a dolgokat, alapnak jó lesz". Csak magát teszi nevetségessé vele. Mert hát a fentiek alapján nyilvánvaló, hogy olyanná válik a történet, mint amikor az egérke a hídon azt mondja az elefántnak: "Hallod, elefánt, hogy dübörgünk?"