Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

PikPok és a rivaldafény - hallod, elefánt?

2010.02.02. 16:07 PikPok

Gurusajtó (gurusajto.blog.hu) írta nekem privát üzenetben, hogy kár, hogy nem vagyok eléggé a rivaldafényben, mert hogy a sok guru között néha elkél egy másmilyen hang is.

 Való igaz, hogy nem óbégatok - se napi 5 hírlevélben, se tvitteren -, de még csak ordenáré címeket se adok a bejegyzéseimnek, hogy kikerüljek velük a blog.hu vagy az Index címlapjára. Mások már egészen biztosan hatalmas feneket kerítettek volna dolgoknak, amikről én hallgatok. Nem azért, mert kínosnak tartom őket, hanem mert itt ezen a ponton az Olvasók nem erre kíváncsiak. De a digitális Buddhás bejegyzés után valaki (a keresőszavas találatok szerint) arra volt kíváncsi, hogy "ki az a pikpok?". Ezért most bátorkodom kicsit összefoglalni, hogy ki is vagyok én a marketing szakmai életemet nézve.

Marketing szakirányon végzett okleveles közgazda. Én jobban szeretem magam közgazdásznak nevezni, mert az jobban hangzik, de hát a közgazda az 5 év, és egyetem, a közgazdász meg 3 év, és főiskola, szóval akkor maradjunk a közgazdánál.

Ex-multis-brand marketinges. Lejárt az 5 éves elévülési idő, úgyhogy talán elárulhatom, hogy olyan márkáknak voltam a marketingese, mint az Energizer, Knorr, Ajax, Palmolive. Nem sok olyan dolgot tudok mondani ezekből az évekből, amire nagyon büszke lehetek (hiszen egy multinál a legritkább esetben van szükség arra, hogy egy marketinges mást csináljon, mit amit külföldről meghatároznak), de egyet azért mégiscsak kiemelnék. 

Ez pedig az Ajax Shower Power kelet-európai bevezetése.

 

Ez ő.

Ennek a bevezetését én kezdeményeztem (piaci becslés, teljes marketing terv, prezentáció a régiós nagyfőnöknek), aztán csináltattam rá egy piackutatást, egy tévéreklám adaptációt és bevezettük.

Kisebb szívfájdalom, hogy a nevét nem tudtuk magyarítani.

 

 

 

Szakújságíró. Legelső publikációm olvasói levélként jelent meg a Teszt Magazinban "Túlélőkés elhunytaknak" címmel, és a boldog emlékezetű Home Shopping Kft. adatbáziskezelési visszásságairól szólt (konkrétan addigra 5 éve elhunyt nagypapám címére küldtek ajánlatot túlélőkés és gumicsónak vásárlására).

Második publikációm a diplomamunkám rövidített változata volt, primer fogyasztói megkérdezés elemzése a biotermékekkel kapcsolatban, és a Marketing c. szaklapban jelent meg. Megtaláltam a neten egy disszertációt, amelyben az "egyik legsikerültebb" felmérésként aposztrofálták a kutatásomat.:)) Itt meg ajánlják valakinek a biotermékek témájában: listserv.niif.hu/pipermail/mit-hol/2001-February/003484.html
 

2003-ban kezdtem el szaklapoknak írni, a legtovább és a legtöbbet az IN-STORE Marketing c. lapnak írtam, ahol aztán már rovatot is kaptam. Sajnos eladták, és a lapot felvásárló konkurencia viszonylag hamar ki is nyiffantotta a lapot. Ezen kívül írtam még a Marketing&Media-nak, a Trade Magazinnak, a Hálózatnak, az Élelmiszernek sőt - erre igen büszke vagyok - angolul a Budapest Business Journal-nek.

Főiskolai óraadó. A BGF-en adtam elő pár órában, leginkább olyan témákban, amiket csak az életben lehet megtanulni. Volt ebben szó a kereskedelem működéséről, a kiskereskedelmi piackutatás felmérésének módszertanáról, eladáshelyi marketing anyagokról, stb.

Webszövegíró, webmarketinges a sikermarketing.hu-nál. A legkreatívabb munkahelyem, soha senki nem mondja, hogy "ezt nem csinálhatod!".:))

Elsősorban keresőoptimalizált honlapokat készítünk. Itt is minősítik a munkánkat, de ez a minősítő rajtunk kívül áll, így objektívnek tekinthető: a Google. SOHA nem mondjuk meg, milyen szavakra vagyunk az elsők (vagy akárhanyadikok), most sem fogom megmondani a szót, csak egy kis statisztika:

1 szó - 2 530 000 000 találat a Google-ban - 5. hely

3 szó - 76 000 000 találat a Google-ban - 9. hely

Úgy gondolom, ez azért már teljesítény, ehhez nem férhet kétség.

A vállalkozás "arca" leginkább én vagyok, én tartom az előadásokat, én írom a blogot, én kísérletezek az ilyen nyilvános dolgokkal, mint a Twitter. Az uram nem nagyon akar nyomakodni, hiába mondom neki. Két tévészereplésünk volt, az egyikben (TV18 helyi tévé) ketten voltunk, a másikban (Echo TV) csak én, az uram nem akart beszélni. Íme:

 

Az Echo TV-be egyébként úgy kerültünk, hogy megtalálták a honlapunkat a Gúgliból.

Nem akarom hosszú lére ereszteni, hogy hol mindenhol említődik a nevünk, meg lehet nézegetni itt:

www.sikermarketing.hu/media.html


 

Hát, ez itt PikPok.

Na most itt egy önértékelő szöveg jön, aki ezt nem bírja, az ITT hagyja abba az olvasást.

Azt hiszem, a fentiek alapján elég jól látszik, hogy valamit letettem az asztalra ebben a szakmában. Sok mindent láttam, rendkívül sok helyen előadtam nálam okosabb embereknek, hogy én ehhez és ehhez a dologhoz nem értek, így készséggel megosztották velem tapasztalataikat. Multis koromban olyan hozzáállással dolgoztam minden beszállító céggel, hogy később szakújságíróként bármikor odamehettem hozzájuk, hogy legyenek szívesek segítsenek nekem, adjanak információt a cikkeimhez. De soha nem óbégattam tele egyetlen céget sem azzal, hogy én milyen jó munkaerő vagyok - nyilván ennek köszönhető, hogy a ranglétrán sosem jutottam el túlságosan magasra.

Ez az a pont, ahol azt kell mondjam, mulatságosnak tartom, amikor bármilyen kényszermarketinges és webmarketing bróker azt mondja nekem, hogy "ügyes, jó lista, jól összeszedted a dolgokat, alapnak jó lesz". Csak magát teszi nevetségessé vele. Mert hát a fentiek alapján nyilvánvaló, hogy olyanná válik a történet, mint amikor az egérke a hídon azt mondja az elefántnak: "Hallod, elefánt, hogy dübörgünk?"

4 komment

Címkék: marketing keresőoptimalizálás honlapkészítés sikermarketing.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr301720649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gurusajtó (törölt) · http://gurusajto.blog.hu/ 2010.02.02. 18:01:21

Kedves hölgyem :D

az egyetlen baj az, hogy az a néhány magát marketingesnek nevező senki, ennek elolvasása után sem gondolkodik el azon, hogy jó szakmát választott e magának. Jónéhányukról tudom, hogy sosem tanult marketinget, a primer, szekunder, GYELV kifejezéseket még könyvből sem ismeri. azt hiszi marketingnek, amit maga köré kiépített.

Bízom benne, hogy ezek az emberek hamar eltűnnek.

Annak pedig kifejezetten örülök, hogy ezt megosztottad velünk, mert közelebbről megismerhetünk.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.02.02. 20:00:17

Tiszteletre méltó szakmai hátter, gratulálok.

belconboy 2010.02.03. 11:05:31

Én kerestem rá így a google-ben! :):):)

És a Digitális Buddhás listán meg is találtalak!(képszerint):)
Köszönöm szépen, hogy megosztottad ezeket velünk!

Gratulálok hozzájuk!!!

Még egyszer köszi!

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.04. 23:20:07

napok óta érlelődik bennem a gondolat, de most megosztom veled: olyan akarok lenni,mint Te:)
az elméleti rész megvan, a gyakorlatra nap-mint-nap rácsodálkozok:)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása