Újra és újra előkerül a téma, hogy akár ez a blog, akár más blogok hogyan bukkannak fel a Google-ban, mennyire keresőoptimalizáltak, illetve magának a bloggernek az érdeme-e, ha egy blog jó helyen áll egy szóra.
Amellett, hogy a téma itt is előkerült egy bizonyos keresőszóra elfoglalt helyünk alapján, figyelmembe ajánlottak egy blogot, ahol rengeteg posztban ismételgeti a blogger ugyanazt a kifejezést.
Ez a blog 2007. augusztusa óta íródik, sok mindent láttunk már, sőt, sok mindent ki is próbáltunk. Az alaphelyzet a következő: minden blog a blog.hu rendszerében egy-egy aldomain, amelyet húz magával a fő domain, vagyis a blog.hu. Alapból nem sok mindent állítanak be a bloggerek ahhoz, hogy blogjuk jó helyen jöjjön fel, ellenben sokan próbálják magukénak érezni az érdemet.
Én nem. Ez a blog nem az én különleges tehetségem miatt jön fel jó helyen. Tudnék rajta bütykölni, egyszer már ki is próbáltuk, de nem éri meg a vesződséget.
A blog az úgynevezett dinamikus programozással készülő rendszerek sajátosságát mutatja fel: mivel folyamatosan frissül, így azt üzeni a Google-nak, hogy
ma ilyen vagyok, holnap olyan, túl sok időt ne fecsérelj rám!
És a Google szót is fogad. Megnézi, indexeli, feldobja hirtelen, aztán idővel eldönti, hogy visszazuhan az ismeretlenségbe vagy ott marad. (Persze itt is van egy kritérium, ami alapján fent lehet maradni, de ezt most nem fogom elárulni, mert szerintem az a blogger is szokott itt olvasgatni, ne én legyek az, akitől tanul...:)))
A HTML programozású honlap sokkal lassabban jön fel (már amiket mi csinálunk), de akkor megbízhatóan ott is marad.
Blog.hu vagy saját tárhely?
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy egy idő után úgy döntenek, átviszik a blogjukat tokkal-vonóval a saját tárhelyre, persze ugyanúgy egy dinamikus felületre. Ez egy elég majom döntés véleményem szerint, ugyanis első körben túlzottan magabiztos, mondhatnám beképzelt, ugyanis azt feltételezi, hogy az illető blogger már kiépített magának egy annyira fix olvasói kört, hogy azok bizony követni is fogják, és továbbra is meglesz az adott bloghoz beállt zsizsgés. A zsizsgés utána elmarad, és az illető blogger kétségbeesetten jár vissza korábbi blogger társaihoz kommentelni, csak hogy az átkattintásokból legyen forgalma.
Vannak olyan blogok, akik nagyon sokat köszönhetnek a blog.hu címoldalnak vagy az Index blogketrecnek, közönségük pedig annak megfelelően is alakul. A blogketreces anyázós, káromkodós, ordenáré szavakkal telezsúfolt című poszt ugyan nagy pörgést idéz elő, ellenben viszont pont olyan közönséget is vonz, akik az ilyenre harapnak: odamennek, anyáznak, elmennek. Persze nyilvánvaló, hogy ezen blogok tulajdonosainak jól felfogott érdeke, hogy a blog.hu kebelén belül maradjanak.
Mi értelme van a blognak? Indítson-e blogot valaki, aki a vállalkozását akarja segíteni vele?
A blog tapasztalataim szerint első körben egy remek kapcsolatépítési eszköz. Itt most nemcsak a szakmai kommentezőkre gondolok (ők ugyanis cserélődnek!), hanem a potenciális ügyfelekre.
Blogot indítani azonban csakis és kizárólag annak érdemes, aki egyrészt könnyen tud írni, másrészt napi munkája mellett belefér az is, hogy rendszeresen írja a bejegyzéseket. (Régi olvasóim talán még emlékeznek, hogy ez a blog is napi frissítésű volt, aztán bejelentettem, hogy nem fér bele az időmbe a napi poszt, ritkítok.)
Úgyhogy véleményem szerint a blogot annak kell kezelni, ami: webnaplónak. Aki nem létező weboldalát akarja helyettesíteni egy olyan bloggal, ahol minden bejegyzés címében csak a fő keresőszavát ismételgeti kétségbeesve, hátha lesz tőle forgalma, az csak nevetségessé teszi magát olvasói, és így potenciális ügyfelei szemében.