Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Hogyan rendezzem be a boltomat? Hogyan rendezzek be egy használtruha boltot?

2010.03.02. 18:17 PikPok

A boltberendezésnek két kulcsfontosságú eleme van:

1. áruelrendezés és bemutatás

2. megvilágítás

A magyar boltok java része ettől a két problémától szenved. A turkáló boltok kapcsán egy korábbi bejegyzésben már ejtettem szót arról, hogy nagyon nem mindegy, milyen módon tudjuk bemutatni az árut. ( Hogyan nyissak használtruha boltot? ) Most egy kicsit ezen a vonalon megyek tovább.

Áruelrendezés és bemutatás

Az árut úgy kell elhelyezni, mintha a bíró okos lánya rendezné be a boltot. Kellően sok áru kell ahhoz, hogy vigyék, de kellően kevés ahhoz, hogy áttekinthető legyen a kínálat. Aki dolgozott kereskedelemben, az tudja, hogy ha egy nagy kosárban 2-3 darab van valamiből, azt már nem fogják elvinni. (Még szinte az utolsó zsemlét vagy kiflit sem veszik ki az ömlesztőből, tessenek megfigyelni!)

A boltosok nagy része nem használja ki a falakat. Nagyon innovatív ötlet, ha a boltban polcokat szerelnek fel abba a magasságba, ahol már nem éri el a vevő, és néhány terméket raknak ki rá. Láttam olyan megoldást is, amikor a mennyezetről a falak mentén lógtak a ruhák, mintha egy szárítókötélen lettek volna kirakva. (Nyilván nadrágoknál mutatott a legjobban...)

Ha tudjuk, hogy a vevők milyen rendszer szerint keresnek, eleve rendezhetjük úgy az árut. Lehet például színek vagy árnyalatok szerint rendezni, a szivárvány színei szerint vagy komplementer színekkel. Ruhák esetében lehet anyagtípus szerint rendezni. A gyerekruhákat célszerű méret szerint összerendezni.

Tessék megfigyelni, mit csinálnak az emberek egy turkáló esetében, ahol a nagy ruhakupacból válogatnak. Egy valaki megfog egy darabot, kirángatja, kiteríti a kupac tetejére - nemsokára valaki, aki már elvileg kellett, hogy lássa azt a darabot, megjelenik, és megnézi a kiterített, láthatóvá vált ruhát. Mi ebből a tanulság? Kell helyet hagyni erre a "kiterítésre".

Megvilágítás

Magyarországon elképesztő módon nem figyelnek a kereskedők arra, hogy megfelelő világítás legyen a boltban. Általában a megörökölt fénycsövek maradnak, szórják az enyhén kékes fényt - ami egyébként csak a húsárunak szokott jót tenni, más terméknek nem.

Külföldön a fénymarketing mint szakterület, teljesen különvált már a marketing egyéb területeitől, és nagyon komolyan koncentrál az árubemutatásra, illetve az egyes boltok speciális megvilágítási igényeire. Nagyon érdekes a történet, mert amíg nem tudatosítjuk magunkban, hogy egy boltban a "másságot" a világítás teremti meg, észre sem vesszük a jelentőségét.

Elképesztően nagy képgyűjteményem van eladáshelyi marketing képekből, úgyhogy elég nehéz volt kiválasztanom, melyiket is szeressem ide. De azt hiszem, maradok az "Igazán unalmas boltnál", amiről honlapunkon is olvashat a kedves olvasó.


 

 

Az Unalmas boltról bővebben itt: www.sikermarketing.hu/kreativ_marketing.html

[Egyébként foglalkozunk boltberendezési tanácsadással is (van világítástechnikával foglalkozó mérnök is kis csapatunkban), úgyhogy lehet minket keresni az info kukac sikermarketing.hu-n.]

Szólj hozzá!

Címkék: bolt turkáló boltberendezés eladáshelyi marketing használtruha bolt eladáshely

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr471803437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére