Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Webáruházak, akiknek csak a torkuk véres - avagy "Miért nincs forgalom a webáruházamban?"

2010.05.05. 16:47 PikPok

Lépten-nyomon belefutunk mostanában webáruházi kérdésekbe. Vagy egy jól működő webáruház tulajdonosa keres meg, hogy szeretne egy kicsit nagyobb nyüzsgést az áruház és a márkanév körül, hol pedig rosszul működő webáruház tulajdonosával akadunk össze, aki szeretné tudni, miért nem működik igazán jól az áruháza, és mit lehetne tenni. A második eset nagyságrendekkel gyakoribb, így megosztanék néhány tapasztalatot a kedves Olvasókkal.

Milyen problémákat látunk webáruházi körökben?

Koncepciótlan honlap.

Az, hogy egy honlap nem rendelkezik semmilyen koncepcióval, a mi olvasatunkban azt jelenti, hogy pl. üresen tátongó menüpontok vannak az ígéretes "Hamarosan..." üzenettel, vagy pedig minden képen látszik, hogy ahogy esik, úgy puffan alapon kerültek oda, ahova. Egyik hatalmas, másik egészen picike és mégis rossz felbontású, teljes a káosz.

Sehol nem kell annyira jól megtervezni a honlap felépítését, mint épp a webáruháznál, itt ugyanis van egy bizonyos út, amit be kell járnia a látogatónak. (Egy céges bemutatkozó honlap esetében még az is elég lehet, ha megnézik a referenciamunkákat - már ha vannak egyáltalán - hiszen amúgy is benyomások és érzések alapján döntenek.)

Információszegénység.

Egy webáruházban ugyebár nem vehetjük kezünkbe a terméket, nem olvashatjuk el az összetevők listáját, nem olvashatjuk el a használati utasítást. Mindennek a honlapról kéne kiderülnie, a webáruház tulajdonosok - talán részben azért, mert saját maguk rögzítenek több ezer cikket, és belefáradnak a számukra egészen egyszerűen érthető termékek magyarázatának pötyögésébe - erre nem helyeznek kellő hangsúlyt.

Mindenkinek, aki a neten próbálja magát eladni, bizalmat kell keltenie. Nem árt, ha tudjuk, merre van hazája, milyen gyakorlata van, hány éve űzi a szakmát (már ha van szakképesítése ahhoz, amit el akar adni... marketinges körökben fehér holló....), és ha még egy fényképet is látunk róla, az külön jó pont. Webáruház esetében is fontos, hogy tudjuk, ki fog eladni nekünk, ki szállít, kinél tudunk reklamálni, ha gond van.

Láthatatlanság a keresők számára.

Nemrégiben találkoztam olyan honlappal, amelyet a készítője az elkészülés pillanatában elfelejtett láthatóvá tenni a robotok számára, így még a saját domain nevére sem jött fel a Google-ban. Persze ez az egész azért nem csak egy gombnyomás, mert maga a keresőoptimalizálás már a honlap tervezésének pillanatában kezdődik.

 

Hol látjuk a webáruházak legnagyobb problémáját?

A legnagyobb probléma ott van, hogy a webáruház készítését vállaló webmesterek technikailag leprogramozzák azt, amit a megrendelő kér. A megrendelő viszont nem ért sem a koncepciókészítéshez, sem az arculati tervezéshez, sőt, azt sem gondolja végig, hogyan fogják majd megtalálni a webáruházát a neten. Nem tudja, hány látogatót kell produkálni egy nap ahhoz, hogy legyen belőle egy vevője ("nem konvertálnak, az apjuk szemit, nem konvertálnak!"). És mire ezekkel a problémákkal szembesül, addigra már réges régen kifizette a több százezret a honlapkészítőnek, és már több hónapja ment el azzal, hogy könyörgött, hogy ezt és ezt még változtassa meg benne a mester, de a mester nem reagált. (Megfigyeléseink szerint ezeket a webmestereket mindig Péternek hívják.)

És ha esetleg előre végiggondolt módon kerülne egy KONCEPCIÓ, lenne egy ARCULAT, és még a KERESŐ is látná az oldalt, akkor még mindig csak a legminimálisabbat tettük meg azért, hogy a webáruház ne csak egy múló hóbortja legyen a vállalkozónak, ami csúfos bukással ér véget.

 

2 komment

Címkék: google keresőoptimalizálás honlap webáruház weboldalkészítés webáruház készítés

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr761976837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftk 2010.05.21. 21:17:44

Igeeeeen, mindig Péter, aki nem reagál - telitalálat :D

boldogok_a_sajtkészítők 2010.06.12. 19:09:55

hm, ha már így (névben legalábbis :) megszólíttattam, hadd legyen itt egy pár dolog a 'túloldalról' :

- a megrendelő mindig 'ért' a koncepcióhoz - legalábbis miután meghallotta, hogy a tervezés ('az nem is munka') is pénzbe fog kerülni, nem csak a programozás (kivétel: 'szomszéd Pistike', aki csak programoz mint az eszetlen, de legalább olcsó)
- ha valamit az ember fix áron vállal el, ha van egy kis esze, a munkát is fixálja (ugye?) különben a 'szerintem még nincs kész, úgyhogy nem fizetek' című csapdába esik. (ha meg egyszer beleesett, akkor ne tessék csodálkozni, ha nem reagál utána)
- ha azt szeretnéd, hogy valaki rendelkezésre álljon ('reagáljon'), az a legtöbb esetben pénzbe szokott kerülni.
- másodlagos folyománya: a rutinos ügyfél a "fix árat kérek, de én nem tudom megmondani, hogy mi is kell, csináld meg, amit megbeszéltünk, meg ami még majd eszembe jut, ha meglátom". Persze erre lehet tervezni az árban, lásd még első pont :)
- ha programozóval beszélsz, jó észben tartani, hogy a 'hiba' fogalma egyenlő azzal, hogy valami nem működik. Ebbe nem tartozik bele a 'nem olyan mint gondoltam' és 'mégsem ezt szeretném' vagy a 'nem-e lehetne-e még azt is beletenni'. (lásd még kettes pont :)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása