Kicsit Minarik Ede utánérzés, kicsit a bankos sorozatreklámok világa, kicsit erőltetetten vicceskedő. Ebből állt eddig az Unicredit focicsapatos reklámsorozat. Most a vicceskedő sorozat új elemmel bővült, amiben autókonvojban utazik a csapat, és az egyik autóban a befektetési formák bikkfanyelvét figurázzák ki. A kapus szakszavakat sorol, a többiek jól kiröhögik, majd jön a csattanó: az Unicreditben nem kell ilyeneket mondani és/vagy érteni.
Ami nekem szemet szúrt, az az, hogy az autóban a csapat mezét viselő nőci ül, és ő is poénkodik a kapussal. Nem értem, nem értem. Azt hittem, így a 21. század marketingjében már sikerülni fog átlendülni a "pucér nős kártyanaptár, ami szerelvényeket reklámoz" színvonalú reklámokon. Úgy veszem észre, nem sikerült.
Miért berzenkedem a nőcis reklámoktól?
Nem azért, mert ebben a női nem lealázását és hasonlókat látok. A női nem a megbecsülést egyedi szinten tudja kivívni magának, nem valamiféle harcos feministák által.
A problémát itt abban látom, hogy a magyar reklám (és marketing) mindig a cicababákban látja a megoldást. Valószínűleg azért, mert a döntéshozók férfiak, és őket az érdekli, hogy a bankos reklámban cicababa legyen, ellenben kevésbé zavarja a tülökorrú főszereplő. (Mert az ő görögös metszésű arcéle annyira nem volt fontos a castingnál. [casting= reklámszereplő válogatás])
Íme egy annak idején nagy vihart kavart cicababás megoldás:
A való világ azonban egészen más, ha körbejárunk egy strandon, egészen más zsanerű nőkkel találkozunk. És a vásárlási döntéshozók nagy része nő - nem tudom, másként van-e ez a bankválasztással. Egy egészséges beállítottságú nőt pedig nem vesz le a lábáról egy cicababa.
Sok évvel ezelőtt a neten szörfölve találtam egy fotót. A kép egy tejtermékes cég, a Clawson bolti hostess-ét ábrázolja. Íme:
Dorothy Long, aki a boltban sajtot kóstoltat
Kedves Hölgyeim! Azt hiszem, egyetérthetünk: meggyőzőbb Dorothy, mint a pucér cicababa, ha arról van szó, hogy ízletes, jó minőségű kajával akarjuk ellátni a családot.
És persze megint csak az angolok: ezek nemcsak a gyepet nyírják meg a parlamenti demokráciát építgetik több száz éve. Ezeknél azok a vállalkozások, akik a saját hülyeségüket akarták ráerőltetni a népre, már régen kihaltak. Ezek tudják, hogy a vevőből kell kiindulni...