Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Unicredit koedukált focicsapat - eléggé meggyőző a cicababa poénja?

2010.08.23. 10:05 PikPok

Kicsit Minarik Ede utánérzés, kicsit a bankos sorozatreklámok világa, kicsit erőltetetten vicceskedő. Ebből állt eddig az Unicredit focicsapatos reklámsorozat. Most a vicceskedő sorozat új elemmel bővült, amiben autókonvojban utazik a csapat, és az egyik autóban a befektetési formák bikkfanyelvét figurázzák ki. A kapus szakszavakat sorol, a többiek jól kiröhögik, majd jön a csattanó: az Unicreditben nem kell ilyeneket mondani és/vagy érteni.

Ami nekem szemet szúrt, az az, hogy az autóban a csapat mezét viselő nőci ül, és ő is poénkodik a kapussal. Nem értem, nem értem. Azt hittem, így a 21. század marketingjében már sikerülni fog átlendülni a "pucér nős kártyanaptár, ami szerelvényeket reklámoz" színvonalú reklámokon. Úgy veszem észre, nem sikerült. 

Miért berzenkedem a nőcis reklámoktól?

Nem azért, mert ebben a női nem lealázását és hasonlókat látok. A női nem a megbecsülést egyedi szinten tudja kivívni magának, nem valamiféle harcos feministák által.

A problémát itt abban látom, hogy a magyar reklám (és marketing) mindig a cicababákban látja a megoldást. Valószínűleg azért, mert a döntéshozók férfiak, és őket az érdekli, hogy a bankos reklámban cicababa legyen, ellenben kevésbé zavarja a tülökorrú főszereplő. (Mert az ő görögös metszésű arcéle annyira nem volt fontos a castingnál. [casting= reklámszereplő válogatás]) 

Íme egy annak idején nagy vihart kavart cicababás megoldás:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A való világ azonban egészen más, ha körbejárunk egy strandon, egészen más zsanerű nőkkel találkozunk. És a vásárlási döntéshozók nagy része nő - nem tudom, másként van-e ez a bankválasztással. Egy egészséges beállítottságú nőt pedig nem vesz le a lábáról egy cicababa.

Sok évvel ezelőtt a neten szörfölve találtam egy fotót. A kép egy tejtermékes cég, a Clawson bolti hostess-ét ábrázolja. Íme:

 

Dorothy Long, aki a boltban sajtot kóstoltat  

 

 

 

Kedves Hölgyeim! Azt hiszem, egyetérthetünk: meggyőzőbb Dorothy, mint a pucér cicababa, ha arról van szó, hogy ízletes, jó minőségű kajával akarjuk ellátni a családot.

És persze megint csak az angolok: ezek nemcsak a gyepet nyírják meg a parlamenti demokráciát építgetik több száz éve. Ezeknél azok a vállalkozások, akik a saját hülyeségüket akarták ráerőltetni a népre, már régen kihaltak. Ezek tudják, hogy a vevőből kell kiindulni... 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing reklám nők unicredit hostess bankreklám

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr462240542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása