Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Finisében az X-faktor, finálézott a Megasztár - a megláthatatlan marketing?

2010.12.19. 07:09 PikPok

Viszonylag kevés műsort nézünk a két kereskedelmi csatornán (mondhatnánk úgy is, hogy nagyon keveset), de a tehetségkutatónak nevezett műsorok ezek között szoktak lenni. (Bár azért itt is megvan a Terra Incognita, a korábbi Megasztárok szinte teljesen kimaradtak...) Most ellenben nyomon követtük mindkét adón a rétestésztát műsorfolyamot. Személyes véleményünk, hogy a Megasztárosok messze magasan jobbak voltak, mint az X-faktorosok, utóbbinál sokszor nehézségekbe ütközött felfedezni a dallamot...

Nem tudom, a kedves Olvasó melyiket nézte (esetleg egyiket sem), de én most nem mennék részletekbe, már ami a kik és hogyan témát illeti, feltételezem, hogy valami fogalma mégiscsak van a történésekről.

A döbbenet számomra az, hogy - figyelve a Facebook-ot - emberek képesek egymással ölre menni a témában, és olyan ostoba módon nem veszik észre, hogy (mindkét csatorna részéről) egy jól megcsinált marketing kampányban vesznek részt, hogy az döbbenet. A bejegyzés kezdéseként azt írtam, hogy "tehetségkutatónak nevezett". Nos, ez részben igaz is, de aki került már valamilyen közelségébe tévéstúdiónak, az tudja, hogy ez az egész egy nagy gyár. Semmi különbség nincs a tévéműsorok gyártása és a samponok, fogkrémek, levesporok gyártása között, talán csak annyi, hogy a tévéműsor alapból képes érzelmek kiváltására, míg két levespor imádói nem küldik el egymást kölcsönösen ide meg oda. (Bár a levesporosok azért ezt SZERETNÉK!)

A zsűri

Mindkét zsűriben helyet foglaltak olyanok, akiknek ez a zsűrizés meglehetősen jól jött saját ismertségük növelésére. Konkrétan Mester Tamásra és Keresztes Ildikóra gondolok - tessék csak visszaidézni az ő viselkedésüket. Mester beszólogat a finis felé közeledő, 4 szereplős döntő két élenjárójának, de csak burkoltan (miszerint ő Tolvait és Kállayt látná szívesen a döntőben, miközben akkor minden jel szerint Szíj és Kökény lett volna döntős), Keresztes Ildikó pedig még azon is tombolt és/vagy sírt volna, ha bejátsszák neki, hogy valamelyik mentoráltja nyikorogva csukta be az ajtót. Kicsit túljátszották a szerepüket - kellett valami, amivel ők maguk is kitűnnek. Kár, hogy ez így van - Mester Tamás például zseniálisat énekel az Elizabeth c. musical-ben, csak hát az ugye rétegzene... (Der Letzte Tanz - Elisabeth)

Szóval volt az a pénz, amiért erős (túl erős) érzelmeket lehetett leolvasni a zsűri arcáról...

Igazából azt kell mondjam, a legkarakánabb figura, aki nyilván ellent mert mondani mindennek, ami a szerződésében volt, Friderikusz volt, aki először is javasolta élő adásban, hogy ne egy napon menjen a két műsor a két csatornán, később pedig elég szépen helyrerakta a nézőközönség soraiból neki mutogató Isten állatkáját.

 

(Az megér egy külön misét, hogy hogyan juthatott idáig a világ, hogy valaki egy műsorstúdióban nekiáll mutogatni - azt hitte nyilván, hogy otthon ül a tévé előtt, issza a sörét és böfög, anyjuk meg szolgaian bólogat, amikor ő beszól a hülye médiasztároknak.)

 

Az énekesek

Ahogy telt-múlt az idő, azért csak kiderült, hogy a szereplők többé-kevésbé komoly színpadi múlttal rendelkeztek. Előfordult, hogy a zsűriben ülő zenészcsalád ifjú tagja szavazatával besegítette a másik zenészcsalád ifjú tagját a kiválasztottak közé - nincs is ezzel semmi gond, hiszen a tehetség az tehetség, csak persze el lehet rajta gondolkodni, hogy egy ilyen kis országban nem esett-e meg az, hogy mondjuk amíg a szülők együtt alkottak, zenéltek, addig a mára felnőtt gyerekek csendben szórták egymás fejére a homokot a homokozóban... Mert szerintem megesett, és akkor már megint bejátszik az ismeretség és ismertség is, ha két, teljesen azonos adottságú énekesről beszélünk. Persze nyilván bekerült (mert be kellett hogy kerüljön) a nép egyszerű lánya/fia is, ez kellett a sikersztorihoz és az érzelmek felkorbácsolásához, míg a neves leszármazottak a profi műsort hozták.

[Itt most le kell szögeznem: NEM azt akarom ezzel mondani, hogy akinek anyukája, apukája ebben az iparágban tevékenykedik, az maga nem lehet tehetséges. Dehogynem. Nyilván az ő szempontjukból az a siralmas, hogy egy ilyen műsorra van szükség ahhoz, hogy megismerje őket a nép. Csak nekik meg azon kell elgondolkodni, hogy ők nem ugyanolyan eszközökké váltak-e a médiagépezet kezében, mint a nép egyszerű fiai és leányai, akik viszont nyilván nem tudnak erről az egészről annyit, mint akinek anyja, apja otthon ezt el tudja magyarázni, hogy hogy is megy ez...]

 

A legokosabb klímás

Megemelem a kalapom ezelőtt a klíma forgalmazó előtt, aki nagyon jó érzékkel vett egyetlen egy reklámhelyet valamelyik X-faktoros műsor reklámszünetében. Ugyanis felröppent a hír, hogy a tinilányok bálványa, Vastag Csaba pucéron szerepelt egy reklámfilmben. Nos, biztos sokan nem vették észre, de ez a bizonyos film egy klíma forgalmazó filmje volt, és miután a hírt felkapta a média, gyorsan be is került a reklámblokkba. Sajnos nyilván annyiba került az az egy megjelenés, hogy a forgalmazónak nem futotta többre, így a márkanév se maradt meg bennem, de ha csak néhány emberben megmaradt, akkor bingó.

De akkor is, így kell ezt csinálni, pillanatok alatt dönteni és ráröppenni a média adta lehetőségre.

 

Hopp, rákerestem, íme a Fisher Klíma reklámja:

 

Az istenadta nép

"Szavazzanak, senkinek a kedvence nincs biztonságban!" - hallhattuk kismilliószor. És a nép nyomta a nyomorult androidos mobilt, hogy a közel 300 Ft-os röszü (vid szöveges üzenet - az uram így hívja) győzelemre segítse a kedvencet. Aztán ha nem úgy lett, mert nem Kökény Attila nyerte meg a versenyt, hanem Tolvai Renáta, akkor billentyűzetet ragadott, és kiadta magából:

Milyen érdekes Kökényre nem mentek át az sms-ek!!! persze hogy szerelmes Kállayba ő azért mégis csak kettös állampolgár !!!! Sajnálom hogy bunda az egész végig őt nyomatták előre, már hányszor volt a kiesés szélén!!!! undoritoan becsapják a nézőket saját tapasztalatom alapján tudom hogy Kőkényre nem mentek át az Sms-ek!!!!

 

 szerintem sokat nyert kökény attila is!!!!!!!!most nem a nyereményröl van szó hanem hogy menyi ember szereti!!!!!edig is rengetegen szereték a megasztár elött és most mégtöben!!!!!az tuti hogy rengeteget halunk továbra is felöle!!!!!mind kettönek fantasztikus hangja van !!!!!!!!!!!!!!! És még valami Ne hasolicsák Attilát,Zámbor Jimihez!!!!!!!!!!!!!!Zámbot senki se mulya fel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 Kedves Józsi!A rasszizmust már büntetik,és be kéne téged zárni egy szij Mellinda koncertre örökre,h. azt hallgasd !!!!Te kis paraszt KÖCSÖG ! .ATTILA A LEGJOBB!!! ezt mindenki tudja ! CSak azért nyert a kis román kurva ,mert mindenkit leszopkodott a Megaházban.ENNYI csicska

 

 

További gyöngyszemek névvel, fényképpel itt:

www.facebook.com/permalink.php

 

Arra már nem is gondolt a számos és számtalan Isten állatkája, hogy ha valaki csalni akar, akkor a röszüből származó bevételt zsebre teszi, és mindösszesen annyit tesz, hogy a műsorvezető fülesébe másik nevet mond bele. Nem mutatták be ugyanis a közjegyzőt, aki a szoftver működését felügyeli...

A másik hozzászólás névvel, fényképpel (+gyerek fényképével) felveti a kérdést, hogy vajon Tolvai Renáta nyilvános becsületsértésért felnyomhatná-e a remekbe szabott sorok íróját... (De ezen agyalogjanak a jogvédők, akik megnézve a fényképet és a stílust, inkább az író jogaira szoktak vetődni, hogy jól megvédjék.)

 

Van-e füle a magyar népnek?

Amikor valamelyik jó hangúnak tartott énekes kiesett (persze ez is szubjektív, hogy kit ítélek meg jó hangúnak, mert amit az egyik szeret, azt a másik csak "autóriasztó hangú"-nak titulál), felröppentek ezek a kétkedések a Facebook-olók között. Én csak azt nem értem, miért ez a kérdés? A kérdésnek inkább úgy kéne hangzania: miért csak tinilány-bálvány fiúk maradtak az X-faktor végső 2 napjára? Vagy úgy: miért jutott idáig ( a Mester Tamás által oly sokszor csak vendéglátósnak aposztrofált) Kökény Attila?

A válasz hihetetlenül egyszerű: mert az ő szavazóbázisuk adja az RTL illetve a TV2 fő nézőközönségét. Kiknek tetszik Vastag Csaba? A tinilányoknak. És ezt Vastag Csaba is tudja, él is vele, tessék csak megnézni az igéző tekintetet, az erotikus vonaglást és a könnyeket. (Félreértés ne essék, nem vetek rá követ ezért. Jól csinálja. Ez kell a népnek, hát egye. 

A két tévé pedig kőkeményen márkákat épít. A márkaépítésnek minden jegye megvan: felépített arculat, együttműködés a bulvármédiával, hírek és botrányok generálása. A bevételt pedig végtelenségig elhúzott műsorok hozzák ezer reklámszünettel és a nép szavazataival. 

A versenyzőket pedig nem biztos, hogy azért trenírozzák, mert nekik akarnak jót. Persze az okos versenyző ebből tanul, de a lényeg mégiscsak az, hogy maga a műsor nézhető legyen. A homokszem azért kicsit belekerül néha a gépezetbe, amikor a versenyző nem lesz ANNYIRA jó, de a népnek mégiscsak ő kell...

Az OPNI szökevények

A műsorfolyam legdöbbenetesebb pillanata azért mégiscsak az volt, amikor a Megasztár fináléjába behívták az összes, korábban már adásba küldött szerencsétlent. 

 

 Az addig rendben van, hogy ezeket az embereket senki sem lökdöste oda, hogy hülyét csináljanak magukból, de mire való akkor a zsűri? Kicsit úgy érzem, másodszor is adásba hívni ezeket az embereket már nem jó poén volt, hanem embertelenség. De a népszerűség hajszolása még magánál a TV2-nél sem ismer határokat.

 

Hát, ennyi jutott így hirtelen eszembe a "tehetségkutató"-marketingről. Most lezárhatnám azzal ezt az egészet, hogy érdeklődéssel várom, hogyan zárul a mai X-faktor. De ez nincs így. Ugyanis nem tetszik a termék, amit nekem, mint nézőnek ma este el akarnak adni. Így aztán én is szavazni fogok. Nem röszüvel, hanem a távirányítóval.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: marketing reklám megasztár x faktor

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr562525198

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A nagy Megafaktor szavazás 2010.12.20. 00:53:52

Érdekesen alakult ez a két döntő. Érdekesen egyformán. A recept: Harmadik helyről kiesik az, akit addig a közönség kedvenceként a többség végső befutónak várt, hogy aztán a döntőben az utolsó kettő közül az esélytelenebbnek tartott versenyző vigye el ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása