Pár hete ment valamelyik adón egy Mel Gibson film, a "Mi kell a nőnek?". Elhangzott benne egy mondat, amelyet a főszereplő férfi lánya mondott el, valami olyasmi, hogy "-Mit nyüzsögsz itt mint egy Energizer nyuszi?" A film szövegének fordítója abszolút szöveghűen fordította az eredetit, a figyelmes magyar néző agyában azonban elindulhatott a vezérhangya, hogy miről is beszél, amikor az örök időkig járó játéknyuszi a Duracellé.
Nos, a helyzet az, hogy a háttérben tudomásom szerint az Energizer mulasztása áll. Az Energizer márkát tulajdonló Union Carbide (ugye emlékszünk még a UCAR tartós elemekre?) megcsinálta az ominózus filmet, amelyben egy vagány, sötét napszemüveges nyúl fáradhatatlanul dobol, míg a többi nyúl egy idő után lelohad.
A film órási siker lett, de magát a figurát, vagyis a doboló nyulat csak Amerikára, Oroszországra és Törökországra védték le. Ezt a rést kihasználva lépett a Duracell, és egy kevésbé vagány nyúllal, de ugyanazzal a sztorival kezdte reklámozni tartós elemeit Európa többi országában. Nekik is bejött, ha valakire azt mondom, hogy "pörög, mint a Duracell nyuszi", mindenki tudni fogja, miről is beszélek.
A vízözön előtt, amikor marketing asszisztensként dolgoztam az Energizernél, nagy szívfájdalommal töltött el, hogy mi itt nem használhatjuk a nyulat, ellenben pl. az orosz termékeken ott virított a nyúl. Főleg az töltött el szívfájdalommal, hogy sokkal vagányabb dolgokat csinált az Energizer nyúl. Úgyhogy most kárpótlásul közszemlére adok egy igen kellemes darabot, hogy tisztában legyünk vele, mit veszítettünk: