Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Egy félrefordítás, amit csak reklámtörténetileg bogozhatunk ki, avagy az igazi Energizer nyuszi

2011.02.05. 09:16 PikPok

Pár hete ment valamelyik adón egy Mel Gibson film, a "Mi kell a nőnek?". Elhangzott benne egy mondat, amelyet a főszereplő férfi lánya mondott el, valami olyasmi, hogy "-Mit nyüzsögsz itt mint egy Energizer nyuszi?" A film szövegének fordítója abszolút szöveghűen fordította az eredetit, a figyelmes magyar néző agyában azonban elindulhatott a vezérhangya, hogy miről is beszél, amikor az örök időkig járó játéknyuszi a Duracellé.

Nos, a helyzet az, hogy a háttérben tudomásom szerint az Energizer mulasztása áll. Az Energizer márkát tulajdonló Union Carbide (ugye emlékszünk még a UCAR tartós elemekre?) megcsinálta az ominózus filmet, amelyben egy vagány, sötét napszemüveges nyúl fáradhatatlanul dobol, míg a többi nyúl egy idő után lelohad.

A film órási siker lett, de magát a figurát, vagyis a doboló nyulat csak Amerikára, Oroszországra és Törökországra védték le. Ezt a rést kihasználva lépett a Duracell, és egy kevésbé vagány nyúllal, de ugyanazzal a sztorival kezdte reklámozni tartós elemeit Európa többi országában. Nekik is bejött, ha valakire azt mondom, hogy "pörög, mint a Duracell nyuszi", mindenki tudni fogja, miről is beszélek.

A vízözön előtt, amikor marketing asszisztensként dolgoztam az Energizernél, nagy szívfájdalommal töltött el, hogy mi itt nem használhatjuk a nyulat, ellenben pl. az orosz termékeken ott virított a nyúl. Főleg az töltött el szívfájdalommal, hogy sokkal vagányabb dolgokat csinált az Energizer nyúl. Úgyhogy most kárpótlásul közszemlére adok egy igen kellemes darabot, hogy tisztában legyünk vele, mit veszítettünk:

 

Szólj hozzá!

Címkék: reklám félrefordítás duracell energizer

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr292639991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása