Örömmel jelentjük, hogy a fejlécben látható pingvincsalád immár 4 tagúra nőtt.:))
A kórházi élményekkel nem terhelném most az Olvasókat - megtettem ezt lassan 3 éve, és a helyzet azóta sem változott - de mégiscsak belecsapunk a kismama-marketing érdekességeibe egy bejegyzés erejéig.
A 3 évvel ezelőttihez képest gombamód szaporodtak a kismamáknak a kórházban juttatott babacsomagok. Természetesen mindegyiknél az adatgyűjtésre megy ki a játék - hogy aztán az idióta ING Bank üzletkötője idióta módon a szüléshez képest 3-4 hét múlva akarjon mindenáron személyes pénzügyi tanácsadást kierőszakolni a kismamától, lelkiismeretfurdalást okozva, hogy a kismama nem képes foglalkozni leszármazottja 20 évvel későbbi anyagi helyzetével. Már előre várom, mikor csörren meg a telefon, hogy két etetés között mikor cserélhetünk eszmét a befektetési és megtakarítási lehetőségekről...
Szumma szummárum, ha jól számolom, 4 csomagot kaptam. A legtöbb szórólap és áruminta egészen hasznos volt, pelenkák, babaápolási cuccok, babatea áruminta, stb. Az egyik csomagban az újságosok gondolták úgy, hogy itt a soha vissza nem térő alkalom, hogy a kismamákat megcélozzák, persze több hónappal ezelőtti lapszámokkal, a remittendából:
- Kaptam egy Éva magazint. Csupa olyan cikk volt benne, hogy hogyan építsük a karrierünket, hogyan legyünk bombanők, és hol vásárolhatunk több ezer forintos ruhadarabokat, amikben csinosak lehetünk - persze darázsderékkal... Ment a kukába.
- Megleptek egy 3. évezred c. újsággal, melynek címlap sztorija a következő volt:
Az Apofisz aszteroida támad! Ütközés 2029-ben vagy 2036-ban?
Vagyis számoljunk: azok a kis porontyok, akiket most az anyukájuk éppen igyekszik rávenni arra, hogy szépen szopizzanak, és nagy kortyokban nyeljék az anyatejet, 18 vagy 25 évesek lesznek akkor, amikor az aszteroida palacsintává lapítja a Földet. Szép perspektíva... Most akkor szoptassam vagy ne szoptassam?
Azt hiszem, senkit nem lep meg, ha azt mondom, hogy nem leszek előfizetője ennek a két lapnak...
A címben ígértem még egy szomorú márkaépítési sztorit is.
Egyik nap bementem a csecsemőosztályra, hogy válasszak magamnak egy gyereket (a legszebbet persze! és hát nem tehetek róla, hogy az én lányom volt a legszebb:))), és a fürdető-mosogató fölött látok egy kis cetlit kiragasztva:
Fuksz Micike - NO JOHNSON
Nyilván a csecsemőgondozóknak szólt az üzenet, amit az anyuka kért, hogy márpedig az ő gyerekét még véletlenül se Johnson-ozzák.
A történethez hozzátartozik, hogy orvostól védőnőkig és többgyerekes anyukáig sokan felhívták már a figyelmemet arra, hogy Johnson-t ne használjunk, mert olyan allergiás lesz rá a gyerek, hogy arról koldulunk. Így saját tapasztalatom nincs, de egészen elgondolkoztató, hogy 20 év alatt hova jutott egy különben gondosan építgetett márka azzal, hogy nem teszi azt, amit magáról állít: nem ő a bababőr leggondosabb ápolója. Tanulság: nem elég jónak látszani, annak is kell lenni.