Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

A Google Pingvin ismét csapott egyet, de a szárnyalás még messze van

2012.06.11. 12:26 PikPok

Múlt héten, június 8-9-én pörgött át magyar nyelvterületen a legújabb Pingvin update, vagyis újrazongorázta a Google az algoritmust. Ami eddig csak szimplán furcsa volt, az most egészen káoszosnak látszik. Nyilván ezt mondja minden olyan optimalizálással foglalkozó (szak)ember, aki egyébként boldogan használt tiltott módszereket - így tehát nem tehetek mást, mint hogy kedves Olvasóim ítéletére bízzam, hogy vajon ők mit gondolnak, savanyú a szőlő vagy pedig itt TÉNYLEG valami rettenetesen idióta történetnek vagyunk szemtanúi.

Azok az anomáliák, amikről korábban már írtam a Google Pingvin kapcsán, még mindig tökéletesen ülnek, EGYETLEN EGY SEM oldódott meg közülük, sőt, a helyzet csak romlott. A magyar keresőoptimalizálással foglalkozó oldalakon csak arról lehet olvasni, hogy bizony, bizony, a rangsor változott, és a Gúgli helyretólta a kibillent időt, vagyis csak azok nyafognak, akiknek vaj van a füle mögött.

No most kérem szépen, én felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy

A GOOGLE PINGVIN NEM HELYRERAKOTT, CSAK CSAPKOD

és akit elér a szárnya, az korántsem csinált bűnös dolgokat, míg a helyén hagyott (sőt, felemelt!) oldalakat, amelyek évek óta számos Google ajánlást megszegnek. 

És nemcsak én mondom ezt, de sok külföldi keresőoptimalizálással foglalkozó blogger is. Ami kétségkívül megnyugtató, hiszen már majdnem azt gondolhattam volna, hogy csak a mi honlapjainkat érintette hátrányosan a Google Pingvin. És ez is iszonyú érdekes, hogy nem mindet, sőt, talán a többségét nem, és amelyiket érintett, annak is csak bizonyos keresőszavait (és ezáltal aloldalait) érinti. Vagyis még egy honlapon belül sem mondhatjuk azt, hogy a teljes honlap rosszul csinál valamit!

Nézzük akkor tételesen, hogy miket tapasztaltunk - és hátha ez aztán némi online vitát is generál, és a nálam okosabbak is majd megnyilvánulnak, nem lapítanak csendben, mintha náluk semmi se történt volna...

Mit állít a Google?

1. az eredeti tartalom elsőbbséget fog élvezni

Tételesen nem igaz! Az egyik aloldalunk tartalmát egy az egyben lelopták, a képek hivatkozását meghagyták. A Google hónapok óta "látja", hogy a tartalom a miénk, hiszen még a rejtett hivatkozás is ott van. Ennek ellenére a lopós oldalt még most is előbbre listázza, mint a forrásoldalt. Ennek egyetlen oka van: a lopós oldal összforgalma nagyobb.

Mi következik ebből? Kösd fel a gatyád, mert ha írsz egy akármilyen fantasztikus tartalmat, de valamelyik nagy weboldal ráteszi az enyves mancsát, úgy kisiccel a Gúgli az első helyedről - aminek RÉVÉN talált rá a lopós a te oldaladra - mint annak a rendje. Rámutató link, Page Rank, jó tartalom - mindez a bolgár népmese kategóriája.

Megjegyzem, ennek a történetnek NEM a Pingvinnel, de már az eggyel korábbi fekete-fehér állattal, a Pandával helyre kellett volna állnia, de nem állt helyre.

2. a kulcsszóhalmozás (keyword stuffing) büntetendő

Először is kezdjük ott, hogy mi az a kulcsszó-halmozás? Elméletben az, amikor csak azért ismételgeti egy oldal a kulcsszót, hogy jó helyen jöjjön fel a Gúgliban. Elméletben 5% feletti kulcsszó sűrűség már soknak számít. Gyakorlatban: a leghalványabb fogalmam sincs! Miért?

a.) Ha egy oldalnak adok egy címet, pl. "hogyan készítsek levélbombát a Google Pingvin programozójának?", és azon az oldalon tökéletes, eredeti leírást adok arról, hogy hogyan, sőt a postacímet is megadom, ahová kell küldeni, de nem írom bele a szövegbe a készítés, levélbomba, Google, Pingvin, programozó szavakat, akkor jó közelítéssel a béka segge alatt fog felhozni a Gúgli. Az ő fogalmaik szerint a szöveg nem arról szól, ami a címe, hanem arról, amilyen szavakat ismételget benne az írója. Idiótaság. 

b.) A Pingvin egy iszonyatosan nehéz szóra egy olyan oldalt hoz első helyen 4 és fél millió találatból, amelyen - írdd és mondd - 53 (ötvenhárom) szó van, aminek több mint 10%-a az adott kulcsszó. Ez egyrészt minden elemző szerint is kulcsszó halmozás, másrészt a legnagyobb jóakarattal sem mondható egyedi és értékes tartalomnak. 

(Megvizsgálva az adott oldalt, rámutató linkekkel érthette el az adott helyezést, melyeknek a többsége nem hasonló témájú, hanem teljesen más témájú honlapokról mutat az adott oldalra. De rámutató linkjei másnak is vannak, ettől még nem extra a dolog.)

Az oldal amúgy ránézésre erősen a 90-es évek végét idézi. Ízléseken nem vitatkozunk, de nesze neked felhasználói élmény meg oldalon töltött idő! Természetesen közösségi kütyük és megosztó gombok nincsenek - ott rohadjon meg a Google által deklarált "fontosnak tartjuk az emberi szavazatokat" (magyarul oszd meg, ha beledöglesz is).

3. újdonság vagy régiség

A Google bevezetett egy homályos "freshness factor"-t is, amivel azt tudják eldönteni, hogy egy adott oldalt gondoznak-e. Emellett - mint mindig - számít a domain kora és megbízhatósága is, elsősorban azért, hogy a Google meggyőződjön róla, nem valamilyen trükkről van szó, amikor egy domaint felhoznak valamire majd átirányítják.

Adott egy 1 éves domain, némi kulcsszóhalmozás és egy csipetnyi manipuláció. Adott szóra az oldal kemény versenyfeltételek között a 3. helyen van. 

Adott egy több éves domain, készül egy egyedi tartalom, kulcsszóhalmozás nélkül. Pingvin előtt feljön kb. a 8. helyig, a Pingvin első szárnycsapása visszadobja a 12. helyre, a második meg a 22. helyre hajítja, minden egyéb történet nélkül. Az egy éves domain marad ott, ahol volt.

4. átirányítás

A Google mindenhol deklarálja, hogy ha egy weboldal megszűnik, tájékoztasd róla a Google-t egy megfelelő átirányítással. Megtettük. Amíg az eredeti oldal létezett az átirányítást jelző file-lal, az indexben szépen átíródott a cím. Amint megszűnt - és ez egybeesett sajnos a mi kis Pingvinünkkel - az adott oldal gyakorlatilag eltűnt az indexből. Korrekt.

 Agyament szelektálás

Még egy érdekesség: a Google elkezdett szelektálni egy adott website aloldalai között. Van olyan oldal, amelynek egy teljes (eredeti tartalmú) aloldal csoportját tette büntibe (a top 10-ből hátradobta a 200. hely környékére és ott is hagyta, miközben más aloldalakat nem büntet). 

Van olyan oldal, amelyen tartalomfejlesztés történt. Sokáig nem a legrelevánsabb aloldalt hozta fel, aztán egyszer csak csoda történt, tudomást szerzett az új, sokkal relevánsabb tartalomról. 

Eltelt egy nap, és újra a régi jött elő (ez még normális jelenség lenne). De aztán gondolt még egyet, és egy még kevésbé releváns oldalt hívott táncba, és ezáltal persze nemcsak a béka, de a bányászbéka segge alá téve a domaint. 

Kérdezem én: arról szól ez az egész, hogy hozz létre eredeti tartalmakat, szolgáld ki a látogatódat, ne manipulálj, fejleszd mindig a tartalmaidat? Nem, egy túrót.

 

De akkor miről szól most így a Pingvin után a keresőoptimalizálás?

Tudja a fene. Tök jó lenne tudni, hogy milyen kottából éneklünk innentől fogva, de úgy tűnik, az a kotta nincs meg még a Google-nál sem... 

Szólj hozzá!

Címkék: keresőoptimalizálás honlap optimalizálás Google Pingvin

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr714579390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére