Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

A Marketing Izék hamarosan költözik

2013.03.05. 06:27 PikPok_

Kedves Blogolvasók!

Hozzátok szólok, akik velünk vagytok már régóta, RSS alkalmazásotok szorgosan becsipog, ha új poszt kerül ki erre a blogra. Régen írtam már ide, időm nagy részét az kötötte le, hogy a honlapunkat bővítettem. A tavalyi évben 20 új oldal került fel a honlapra. 

Nagy változás előtt állunk.

A sikermarketing.hu átalakul. Az idők szele meg saját korábbi hibáink javítása - tudjátok hogy van ez. Az új design-on dolgozunk már 1 hónapja (hobbi honlap - amikor épp nem az ügyfelek honlapjait csináljuk), én már lassan beleőszülök, már megvan az első olvasószemüvegem is (+0,5), de még távolról sincs kész. Ellenben viszont sikerült megoldani az RSS problémát, vagyis az új honlapon ez már működni fog.

A blogot is érinti a változás. Ezzel a bejelentéssel gyakorlatilag - terveim szerint - az egyik utolsó blogbejegyzést írom ide. Nagyon sokat mérlegeltem, gondolkodtam, agyaltam, hogy mi is legyen ezzel a bloggal.

1. Egyrészt kevés időm van írni - ez már önmagában is elég lenne.

2. A blognak addig volt jelentősége, amíg a látogatottsága nagyobb volt, vagy közel akkora, mint a honlapunké. Ez a helyzet azonban meglehetősen sokat változott: a sikermarketing.hu látogatottsága többszöröse a blogénak.

3. A blog.hu előnye - miszerint ki lehet kerülni a blog.hu címlapjára vagy az Index blogketrecébe - számomra nagyon régen és nagyon ritkán volt megadatva. Az Index - mint egyébként sok más, régebben minőséginek számító sajtótermék online változata - elment a totális bulvár irányába. Én pedig pár éve húztam egy vonalat (mint ismerősünk, B. Irénke): nem fogok káromkodni és anyázni azért, hogy népszerű legyek (tegyük hozzá, a trollok számára). Továbbá nincs szükségem a trollok okoskodására, meg arra se, hogy nekem az online kommunikáció jegyében figyelnem kelljen, ki mikor mit ír be. Tetszik tudni, ez negatív irányba befolyásolja a sejtjeim rezgését, úgyhogy legegyszerűbb kizárni az ilyet.

A hazai online kommunikáció és überprofi webkettes közösségi média leginkább arról szól, hogy frusztrált emberek öntik bele a nyomorukat a csatornába (mert hát ugye ez is egy nagy csatorna...), hogy itt minden milyen szar, és milyen szar is itt nekünk. Ez ellen meg egy módon lehet védekezni: ha a kloáka felénk eső végét betapasztjuk. Többre is jutunk így az életben.

[Csak egy egészen tipikus példát mesélnék a hazai online kultúráról... Pár hónapja feltettük az online chat-et a honlapunkra. Történt egy szép napon, hogy valaki beírta, hogy számmal illessem az ő legértékesebb szervét - no nem az agyát, hanem mást, de az biztos, hogy ő egyébként ott tartja az eszét. Majd mikor látta, hogy bizony az a fránya chat működik, és frappáns üzenete eljött, akkor beírta, hogy "bocsi". Visszanézve a logot, arra következtettem, hogy belefutott a honlapon egy olyan szövegbe, ami csak regisztrált felhasználók számára olvasható, és ezt találta a legmegfelelőbb módnak arra, hogy kifejezze a frusztrációját. Ha egyszer valaki kitalálja a monitorból a látogató arcába tolható gereblyét, én előfizetek a szolgáltatásra.)]

A blog.hu is folyamatosan alakít, nem mindig előnyére. Egészen konkrétan a pontot az i-re az tette fel, hogy gyakorlatilag kizártam magam a saját blogomról, ugyanis valamilyen rejtélyes oknál fogva a blog.hu-s regisztrációt és azt a nyomorult Indapassot soha nem sikerült összehangolni. A blog.hu-nál átírtam a mailcímemet, az Indapass-nál nem. A mailcímem megszűnt, a jelszavamat az örökös ilyen passz, olyan passzban elfelejtettem, az elfelejtett jelszó a megszűnt mailcímre megy, szóval elég volt. Eredeti nickem ott figyel az adminok között a blogon, mellette a mailcím, de soha többé oda nem fogok bejutni!

4. Sokkal jobban szeretek szakmai jellegű bejegyzéseket, véleményeket, elgondolkodtató megfigyeléseket leírni, megírni, mint a "kis színest". Ezek az írások a blogon mindig negatív látogatottsági csúcsokat hoztak, hasonlóképpen a Facebookos megosztásokhoz. (Facebookon ahány szakmai írást megosztottam, az mindig 2-3 rajongónk elvesztését okozta...) Ezért tehát úgy döntöttem, hogy ezeket a szakmailag időtállóan vállalható írásokat beviszem a sikermarketing.hu-n elinduló blogba, és az általam sokkal többet látogatott külföldi blogok mintájára ott elsősorban szakmai tartalmakat fogok megírni. És ezek a szakmai tartalmak akkor már lehetnek bő lére eresztettek, jobban körüljárhatnak egy-egy témát, és persze végső soron az oda látogatók a mi honlapunk látogatottságát fogják tovább növelni.

5. A Google tavaly áprilisban elindított lavinája, a Pingvin (szép képzavar!) nem állt meg. Megfigyeléseim szerint teljesen nyilvánvaló, hogy ahol óriási átrendeződések vannak még most is, szinte kéthetente, ott a versenyzők erősen éltek a linkek manipulációjával.

Magyarul: ha biztosra akarok menni, akkor nem szabad linket építeni. Inkább épüljön fel lassabban az oldal látogatottsága.

Gúgliék háza táján olvastam már olyanokat, hogy a blogok különösen veszélyes terepnek bizonyulhatnak, úgyhogy még ezt a funkciót sem bíznám nyugodt szívvel a blogra.

A honlapunkon belül elhelyezett blog új bejegyzései az RSS-en kívül meg fogják kapni azt a támogatást, amit január eleje óta az új tartalmaink is megkapnak: hírlevélben is kiküldjük az új tartalom linkjét. (A hírlevélre egyébként itt lehet feliratkozni: hírlevél feliratkozás

Ide írom a sikermarketing.hu RSS-ét is: sikermarketing.hu RSS

Összegzésül

Egyre inkább úgy látom, hogy az igazán hatékony online kommunikáció túlélésért folytatott marketing tevékenység egyetlen valódi eszköze a folyamatosan fejlesztett saját honlap. A "kiszolgáló" eszközök folyamatosan változnak (állítom, még maga Zuckerberg is úgy kel fel reggel, hogy mikor bekapcsolja a Facebookját, bambán mered a képernyőre, hogy már megint mi ez a szar, tegnap még működött....), a népszerűségük változik, ellenben az idő és az energia, amit egy-egy ilyen eszköz használatába bele kell feccölni, sokszor messze nem éri meg.

Visszatekintve az elmúlt (lassan) 6 évre, a leghatékonyabban befektetett időm az volt, amikor a saját honlapunkkal foglalkoztam. És mint azt tőlem már megszokhattátok, csak arra buzdítok, amit saját magam kipróbáltam.

U.I. Azért majd itt is bejelentem, ha átalakultunk. Lesz nyalánkság és meglepetés is.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing blog sikermarketing.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr455117304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére