Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Kapitális marketing tévedések - de vajon leleplezzük-e?

2008.09.18. 09:54 PikPok

A marketingben a dolgok valahogy úgy mennek, hogy gondolunk valamit a potenciális vevőről, szépen felépítjük magunkban a rendszert, ahol minden klappol (pl. nem hirdetek nyugdíjasoknak szóló terméket moziban, ellenben előnyben részesítem az ingyenes újságokat), aztán bedobjuk a horgot, és várjuk, hogy a hal ráakadjon. Az esetek nagy részében az a hal akad rá, amelyikre vágytunk, más részében nem akad rá hal, de a legérdekesebb az az eset, amikor nagyon is erősen rángatja a zsinórt a hal, csak épp nem az, amelyiket mi akartunk. Ez az az alapeset, amire nem emlékszem semmilyen olvasmányomból vagy szakkönyvből, hogy ilyenkor mit is lehet csinálni. Logikusan adja magát a dolog, hogy ekkor át kell nyergelni a másik halra - kvázi új receptet keresni a szakácskönyvben - hogy akkor ha ez már így alakult, mégis húzzunk hasznot a dologból.

A keresőoptimalizálással ez ugyanígy van, csak ott hamarabb látszik az eredmény. Az ember belő egy kulcsszót, felküzdni az oldalt az 1-5. pozícióba, aztán előfordul, hogy néz, mint a lukinyúl, hogy a forgalmának 30%-át az a szó hozza, de mégse lesz belőle üzlet. Vegyük példának ezt a szép szót, hogy "lukinyúl", és mondjuk azt, hogy tenyésztőként nyúlfiakat akarunk eladni.

Mit lehet tenni ilyenkor?

  • Lehet még tovább turbózni és színesíteni az oldalt, hogy annak a kulcsszónak az összes szókapcsolatát bele tudjuk pakolni az oldalba, és kicsit közelebbit tudjunk meg arról, vajon miért nem lesz vevő abból a látogatócsoportból (hiszen addigra már valószínűleg látogatócsoportot is tudunk képezni belőlük). Pl. jelen esetben beilleszthetjük a "néz", "kukucskál", "figyel" szavakat, de a "ketrec", a "pároztatás" és a "répa" is alternatíva lehet.
  • Árgus szemekkel (és fülekkel) kezdjük el figyelni, hogy ha pl. egy szakkifejezésről beszélünk, akkor nem-e véletlenségből az a helyzet van, hogy a köznyelvbe máshogy vonult be az a szó. Általában 2-3 hónap alatt le fog lepleződni néhány ilyen eset.

A két forrásból együtt már levonható a következtetés, hogy számunkra vér-szakmai kifejezésünket a köznyelv máshogy használja (pl. "néz, mint a lukinyúl"), máshogy keresi a neten, és a találat ugyan befut az oldalra, de mégsem válik vevővé. Ennek a félretájolódásnak a mértéke nagyon változó lehet, extrém esetben elérheti az oldal forgalmának 30-40%-át is. Ez semmiképp sem jó, hosszú távon megfontolás tárgyává kell tenni, mit csináljunk egy ilyen szóval/oldallal.

Végezetül...

Tök jó lett volna konkrétumokban beszélni - és hűséges olvasóim nyilván gyanítják, hogy konkrét szavak vannak a tarsolyomban - de nem lehet.:))) Ugyanis a kulcsszó szigorú üzleti titok - akár bejön, akár nem. Ha pedig annyival vagyok előbbre a konkurenciámnál, hogy egy paraszthajszálnyival többet tudok a vevőről, mint ő, akkor a titoknak még azon az áron is titoknak kell maradnia, hogy közben engem gondolnak hülyének.:)))

8 komment

Címkék: marketing tévedések

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr45666516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.webmotivator.hu 2008.09.18. 17:14:30

Egyetértek. Jó cikk. Azt viszont álmomban sem gondoltam, hogy a lukinyul-ra 1560 találatot ad a google :-)

Mária 2008.09.18. 17:39:20

Lukinyúlra 3700-at ad és a marketingizék a tizenegyedik :)

MacTom · http://www.webmotivator.hu 2008.09.18. 19:09:25

Basszus tényleg, hosszú ÚÚÚÚÚÚ! Mária, győztél! Amerre én születtem (ny.mo.) ott ez rendszeresen használt kifejezés volt. De ez a 3700 se semmi. Gondolom főleg nickek, meg néprajz.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.09.18. 20:08:01

Nyugat-Mo.-ról származó nagyapám sztenderd szövege volt a lukinyúl.
Viszont a "néz mint a lukinyúl" kifejezésre első helyen van a Marketing Izék! Ugye, ugye, a seózás gurujai...:))) (Mármint mi.)

ftk 2008.09.19. 12:11:26

Hehe :) Kérek szépen egy posztot a "pislog, mint a levelibéka" kifejezésre is :)))))))))

ftk 2008.09.19. 12:12:27

Lukinyúl egyébként menő nálunk is, Délnyugat-Magyarországon. Ja és a "pislog, mint miskolci kocsonyában a béka" is hasznos :)

Mária 2008.09.19. 15:20:41

Most jöttem rá, hogy a "lukinyúl" valószínűleg az üregi nyúl lehet :)))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.09.19. 15:35:49

Mária: talált:))) Mikor először hallottam, én rengeteget röhögtem rajta.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása