Folytonosan visszatérő téma, amikor ügyfelekkel beszélgetünk, hogy milyen domaint válasszunk a honlaphoz. Ilyenkor az egyik szempont (és ez a visszatérő elem), hogy a domain név megjegyezhető legyen. Mert hogy szerepelhet pl. autómatricán, hirdetésben, szórólapon, stb.
Naponta kb. 3500 reklámüzenet ér el bennünket. Ezeknek része a domain név is. Vajon manapság, amikor akárkinek lehet már honlapja, és domain nevek tömege zsong a fülünkbe, hányra emlékszünk pontosan azok közül, amiket tegnap hallottunk? Tippelek: egyre sem. Na jó, maximum kettőre.
Sőt, továbbmegyek. Manapság minden nagy cég Facebook oldalát (is) kommunikálja. Meg tudnánk mondani, hogy a legutóbb hallott/látott hirdetésben mi volt a Facebook oldal címe? Szerintem passz.
Tehát a honlapra találás elsődleges forrása a kereső, amikor is beírják a Gúgliba a cég vagy a honlap nevét, és jó közelítéssel az első találat lesz a vágyott honlap. (Én speciel hónapok óta mindig a keresőből megyek bele a Google Webmester eszközökbe, mert annyira nyakatekert a név, hogy nem tudom megjegyezni. A böngésző Kedvencek szervezésével meg nem szeretem az időmet tölteni. Érdekes, ugye?)
A Facebook oldalra találás is a keresés útján zajlik, feltéve persze, ha kedvenc béta oldalunk beépített keresője egyáltalán kiadja a keresett oldalt vagy személyt. Ugyanis nem mindig szokása!