Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Ez lenne a vírusmarketing?

2009.04.20. 08:05 PikPok

Szakmai sajtókapcsolataimból ismerem némileg a Revision nevű ügynökséget. Az új marketing irányzatokkal foglalkoznak, konkrétan vírusmarketing és gerillamarketing kampányok kidolgozásával. Ma, anélkül, hogy kritizálni akarnám őket, a webmarketingjükkel foglalkozom szigorúan webergonómai szempontból, és - sajnálom - állatorvosi lóként kell őket pellengérre állítanom. Mentségemre legyen mondva, hogy én felhívtam a figyelmüket, hogy kicsit rá kéne koncentrálni erre a weboldal-témára, és süket fülekre találtam.

1. Az e-mail cím működjön!

Amikor egy cikkhez anyagot gyűjtöttem, kiküldtem egy kör e-mailt a kollégáknak, hogy van-e valakinek érdekes anyaga, ami belekerülhet az újságba. A címlistámon kb. 100-120 marketinges volt (ma már nagyságrendekkel kevesebb, ugyanis a fele már más cégnél van), így a Revision mailcíme is. Kiment a mail, kértem egy visszajelzést, és kértem a nyersanyagot 2 héten belül. A Revision-nek küldött mailek RENDSZERESEN 3 hetet keringtek az éterben, mire visszapattantak nekem, hogy nem lehet kézbesíteni. Volt, hogy megkerestem egy másik mailcímen őket, hogy ezzel csináljanak valamit, mert nem először fordul elő, és én már 100 éve el is felejtettem őket, mire visszapattant a mail.

2. Ha már blog / aktuális / hírek, akkor legyen friss!

Akkoriban volt egy link a blogjukra, aminek az utolsó frissítése kb. 1 évvel korábbi volt. Ez ciki. Különösen akkor, ha egy cég modern marketinges tevékenységgel (különösen vírusmarketinggel) foglalkozik. Ezt is jeleztem, és - egyébként pocsék értékesítőként:))) - felajánlottam segítségünket, weboldalunk linkjével együtt. Udvarias elutasítás volt a válasz, mely szerint átalakulóban van a weboldal. Én erre visszaírtam, hogy oksa, érdeklődéssel várjuk.

A minap láttam, hogy az új oldalról (www.revision.co.hu - még NE írd be a böngésződbe!!!) volt egy átlinkelés ide, a blogra. Gondoltam, megnézem, hogyan került fel a Marketing Izék linkje. És akkor jött a döbbenet.

3. Segédprogram automatikus indítása????

Az oldal címének begépelése után megjelenik felül egy angol nyelvű címsor szinte kódnézetben, és egyből elkezd töltődni az Acrobat Reader. Ettől én nem kicsit lettem ideges, mert a Mozillámat rendszeresen lefagyasztják a pdf-ek (és hogy én miért nem installálom újra a Mozillámat, az egy másik mise). Itt nem a lefagyasztás történt meg, hanem egészen konkrétan egy trójait sikerült benyelni erről az oldalról, amivel azóta is küzd a vírusirtóm, és nincs kizárva, hogy hamarosan összeomlok.

4. Csodálatos Májkrém weboldal, enyhe szédüléssel

De ha már bent volt a trójai ("az éj leple alatt kimászunk a nyúlból!" "de a nyúl bent van, mi meg kint!"), gondoltam, megnézem a weboldalt. Az a fajta, amikor nemcsak függőleges, de vízszintes gördítősáv is van, nagy pacákban vannak a menüpontok, ahol mindenhol más tipográfiával vannak felírva a menük. Ha az ember klikkel, odébbcsúszik az oldal, lötyög, pörög, szinte elfog a tengeribetegség. Egy darabig próbálkoztam, hogy megtaláljam a linket, de nem ment. Ahol olvasható szöveg volt, ott olyan kicsi volt a szövegmező, hogy gördíteni és Tovább gombra klikkelni kellett, így megint nem tudtam, merre járok. Egész egyszerűen egy webergonómiai katasztrófa lett az oldal. De minden bizonnyal nagyon kreatív vírusmarketinges hatást kelt... már abban, aki vállalja a trójai kockázatát.

Egyszóval sajnálom a dolgot. Nagyon ráférne a Revision-re, hogy találjanak végre maguknak egy olyan weboldal készítőt, aki megmagyarázza nekik, hogy egy weboldal csak másodsorban kreatív, elsősorban egy használati tárgy. És ugye senki sem szeretné, hogy ha leülne a konyhaasztalhoz ebédelni, a szék kreatív módon pörögni, forogni, hajladozni kezdene vele, a zenéről nem is beszélve.

Ja, és NEM ez a vírusmarketing!

U.I. Szándékosan nem tettem linket az oldalra. Aki akarja, saját felelősségére megnézi az oldalt és benyeli a trójait.

3 komment

Címkék: vírusmarketing gerillamarketing weboldal webergonómia honlapdesign

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr131075407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftk 2009.04.20. 09:57:43

Trójaira nincs ötletem (mielőbbi teljes kilábalást kívánok), de a pdf-ek nekem azért fagyasztották le a gépemet (állítólag), mert frissítettem az AR-t, és állítólag az új verzió (8-as? 7-es? nem tudom) csinálhat ilyet.

nagytv2141 · tvtenor.blog.hu 2009.04.20. 10:10:46

Firefox legújabban még a youtube-ra is fagy néha, és valóban AR-FF hibáról van szó.

Kereszt-scroll site: szabvány ide vagy oda, itt koncepció volt ez a megoldás. Tetszik vagy nem, joga van megtenni a saját site-jával.

Trójai nincs - sztem az AR-FF hibát használta ki egy trójai, és bemászott egy porton.

Jó hír! Találtak programozót, sőt, fuzionáltak:
division3.co.hu/
kb 3-4 hónapja, talán elkerülte a figyelmed. Ezekután érthető, hogy parkolópályára került a régi site.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.04.20. 13:06:48

nagyteve: köszi az infót, nem tudtam a fúzióról, én mindösszesen azt kerestem, hogy honnan jött a link a Marketing Izékre.
Én egy pillanatig sem vitatom, hogy mindenki azt csinál a site-jával, amit akar. Amiről én beszélek, az az, hogy ez a website nem veszi figyelembe a webergonómiát, ezzel pedig több mint valószínű, hogy értékes potenciális ügyfeleket is elveszít, azokat, akik nem kínlódnak az ide-oda csuszizással. Ez nem az én problémám, ez a Revision problémája, és annak a nagy lehetősége, aki gerillamarketing és vírusmarketing ügynökségként a piacra lép, és egy használható weboldallal becserkészi az új vevőket. De legalábbis azt a réteget, aki a neten keres erre ügynökséget.
Duplán sajnálom, mert szerintem a régi weboldalon nagyon értelmes és jó anyagok voltak, amik itt a kegyetlen navigáció miatt rejtve maradnak.

(U.I. Napra pontosan 4 hónapja nem tartom rajta annyira az ujjamat a marketing szakma ütőerén.:)))
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása