Szakmai sajtókapcsolataimból ismerem némileg a Revision nevű ügynökséget. Az új marketing irányzatokkal foglalkoznak, konkrétan vírusmarketing és gerillamarketing kampányok kidolgozásával. Ma, anélkül, hogy kritizálni akarnám őket, a webmarketingjükkel foglalkozom szigorúan webergonómai szempontból, és - sajnálom - állatorvosi lóként kell őket pellengérre állítanom. Mentségemre legyen mondva, hogy én felhívtam a figyelmüket, hogy kicsit rá kéne koncentrálni erre a weboldal-témára, és süket fülekre találtam.
1. Az e-mail cím működjön!
Amikor egy cikkhez anyagot gyűjtöttem, kiküldtem egy kör e-mailt a kollégáknak, hogy van-e valakinek érdekes anyaga, ami belekerülhet az újságba. A címlistámon kb. 100-120 marketinges volt (ma már nagyságrendekkel kevesebb, ugyanis a fele már más cégnél van), így a Revision mailcíme is. Kiment a mail, kértem egy visszajelzést, és kértem a nyersanyagot 2 héten belül. A Revision-nek küldött mailek RENDSZERESEN 3 hetet keringtek az éterben, mire visszapattantak nekem, hogy nem lehet kézbesíteni. Volt, hogy megkerestem egy másik mailcímen őket, hogy ezzel csináljanak valamit, mert nem először fordul elő, és én már 100 éve el is felejtettem őket, mire visszapattant a mail.
2. Ha már blog / aktuális / hírek, akkor legyen friss!
Akkoriban volt egy link a blogjukra, aminek az utolsó frissítése kb. 1 évvel korábbi volt. Ez ciki. Különösen akkor, ha egy cég modern marketinges tevékenységgel (különösen vírusmarketinggel) foglalkozik. Ezt is jeleztem, és - egyébként pocsék értékesítőként:))) - felajánlottam segítségünket, weboldalunk linkjével együtt. Udvarias elutasítás volt a válasz, mely szerint átalakulóban van a weboldal. Én erre visszaírtam, hogy oksa, érdeklődéssel várjuk.
A minap láttam, hogy az új oldalról (www.revision.co.hu - még NE írd be a böngésződbe!!!) volt egy átlinkelés ide, a blogra. Gondoltam, megnézem, hogyan került fel a Marketing Izék linkje. És akkor jött a döbbenet.
3. Segédprogram automatikus indítása????
Az oldal címének begépelése után megjelenik felül egy angol nyelvű címsor szinte kódnézetben, és egyből elkezd töltődni az Acrobat Reader. Ettől én nem kicsit lettem ideges, mert a Mozillámat rendszeresen lefagyasztják a pdf-ek (és hogy én miért nem installálom újra a Mozillámat, az egy másik mise). Itt nem a lefagyasztás történt meg, hanem egészen konkrétan egy trójait sikerült benyelni erről az oldalról, amivel azóta is küzd a vírusirtóm, és nincs kizárva, hogy hamarosan összeomlok.
4. Csodálatos Májkrém weboldal, enyhe szédüléssel
De ha már bent volt a trójai ("az éj leple alatt kimászunk a nyúlból!" "de a nyúl bent van, mi meg kint!"), gondoltam, megnézem a weboldalt. Az a fajta, amikor nemcsak függőleges, de vízszintes gördítősáv is van, nagy pacákban vannak a menüpontok, ahol mindenhol más tipográfiával vannak felírva a menük. Ha az ember klikkel, odébbcsúszik az oldal, lötyög, pörög, szinte elfog a tengeribetegség. Egy darabig próbálkoztam, hogy megtaláljam a linket, de nem ment. Ahol olvasható szöveg volt, ott olyan kicsi volt a szövegmező, hogy gördíteni és Tovább gombra klikkelni kellett, így megint nem tudtam, merre járok. Egész egyszerűen egy webergonómiai katasztrófa lett az oldal. De minden bizonnyal nagyon kreatív vírusmarketinges hatást kelt... már abban, aki vállalja a trójai kockázatát.
Egyszóval sajnálom a dolgot. Nagyon ráférne a Revision-re, hogy találjanak végre maguknak egy olyan weboldal készítőt, aki megmagyarázza nekik, hogy egy weboldal csak másodsorban kreatív, elsősorban egy használati tárgy. És ugye senki sem szeretné, hogy ha leülne a konyhaasztalhoz ebédelni, a szék kreatív módon pörögni, forogni, hajladozni kezdene vele, a zenéről nem is beszélve.
Ja, és NEM ez a vírusmarketing!
U.I. Szándékosan nem tettem linket az oldalra. Aki akarja, saját felelősségére megnézi az oldalt és benyeli a trójait.