Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Árajánlat honlapkészítésre MLM-es gurunak

2008.04.27. 09:53 PikPok

A minap megkeresett minket egy ismerős, hogy honlapot szeretne. Az illető több MLM-ben is benne van, mindig tudja, mi éppen az aktuális világmegváltó csoda. Az nem zavarja, hogy ez átlag évente változik.
Nagyjából sejtettük, hogy mire számíthatunk, de azért elmentünk hozzá, hogy megbeszéljük, mit szeretne és mi mit kínálunk. Egy élmény volt.
2 órás megbeszélés keretében próbáltuk elmagyarázni, hogy neki egy olyan honlapra lenne szüksége, ahol minden létező TERMÉK-ről márkanév nélkül ad információt nagyjából olyan szinten, hogy "a tőzegáfonya jó hatással van a felfázásra". Mi ezt megcsináljuk, optimalizáljuk, aztán majd jelentkeznek nála a vevők vagy a potenciális forgalmazók. Ő egyfolytában azt hajtogatta, hogy az ő létező "webáruházába" kellene csak beterelni a vevőket, aztán ő hátradőlhet, és kaszírozhat, mert van egy Mariann, aki napi 4 órát ül a gép előtt, csinálja a honlapját, és havi 500 ezret keres ezzel. Egy másvalaki meg elintézte, hogy sok helyre betegye magát a gúgléban, mindig ott van, és vidékről is lépnek be alá az emberek, akiket pedig nem is ismer.
Magyaráztunk, szemléltettünk, rákerestünk ilyen-olyan keresőszavakra a Google-ban, de 2 óra múltán is ugyanezen a ponton állt a társalgás. Akkor már azt láttam, hogy az emberem előbb-utóbb felkap egy TERMÉK-et, és valahová nagyon belevágja (ugyanis TERMÉKEK sorakoztak a nappali minden négyzetcentiméterén a 70-es években vásárolt bútorok között). Mondtam, hogy oké, zárjuk rövidre. Addigra már hallottuk, hogy ez az illető múlt hónapban 500 ezret keresett, a fölötte lévő hölgy, akivel közösen gondolkodnak weboldal indításában, az 1 milliót keresett a múlt hónapban. Gondoltuk, akkor nem leszünk szégyenlősek az árajánlatnál... De amint elhangzott a bűvös szám, a mosoly lehervadt, és jött a válasz: "Mi olyan 20-30 ezer Ft-ra gondoltunk".
Mondtuk, hogy azt is lehet, csak nem nálunk, meg azért furcsa, hogy havi 1 millás illetve 500 ezres bevételből nem futi... (Érdekes volt, hogy minden MLM-es jövedelem az 500 ezres egész számú többszöröse volt.)
Nem nagyon reménykedünk mi azért ebben a megrendelésben...:)))

A múltkori MLM-es kis dolgozatomhoz még néhány kiegészítés:

1. Lefelé hazudunk, felfelé nyalunk.
Nincs az a köcsög MLM-es vezető, akinek ne kéne pitizni, hogy adjon TERMÉKET. Ha szakadás van (márpedig ilyen azért sűrűn előfordul), akkor némi tányércsörgés után mégiscsak félre kell tenni az ellenérzéseket, hiszen a TERMÉK és az ÜZLET mindenekelőtt..
Lefelé meg hazudni kell, leginkább a keresmények nagyságáról. Másfél éve egy FLP-s országos marketing igazgató havi 400-as jövedelmet reklámozott. Egy kb. 10 éves autója volt, többé-kevésbé lehasznált cuccai (ruha, táska stb.), és egy év sem telt el, árulni kezdte a Bt-jét.
Miért kell ennyire hülyének nézni az embereket?

2. "Van webáruházam..."
A webáruház nem attól lesz webáruház, hogy azt mondjuk rá. Hanem attól, hogy a weben meg lehet találni, kiemelkedik a honlapok közül, és szépen logikusan fel van építve. Az MLM-es cégek élnek ezzel a lehetőséggel, hogy azt mondják, bárkinek lehet webáruháza, amit megcsinálunk helyetted, te meg csak hátradőlsz, és dől a passzív jövedelem.
Aztán meg a forgalmazó csodálkozik, hogy 1. alig van látogató, 2. nem úgy rendel, aki rendel, hogy ő kapjon belőle jutalékot, hanem inkább direktben a cégtől. A 2-es pontban leírt problematikát ismerősünk úgy próbálta megoldani, hogy a saját "webáruházába" a "kedvenc oldalaim" közé feltette azt a linket is, amin a látogató éppen tartózkodott.
Kérdeztük, hogy miért. Mire a válasz az volt: "mert különben nem talál vissza". Próbálkoztunk áthidalni ezt a logikai szakadékot azzal, hogy mondtuk, hogy "jó, de ha már elment erről az oldalról, akkor hogy tud klikkelni erre a linkre?" A kérdés ugyanúgy nem hozta zavarba hősünket, mint egy olyan keresztkérdés, hogy van-e tartósítószer az XY cég által forgalmazott Aloe italban. A válasz megvolt: "hát hogy ráklikkel".

Azért volt egy pont, amikor már láttuk, hogy teljesen felesleges a küzdelem.
No de aztán megkaptuk a magunkét...

"-Hogy lehet az, hogy ti ekkora honlapkészítők vagytok, és nem léptek be a Flavin7-be????"
Jeleztük tisztelettel, hogy mi köszönjük, jól elvagyunk, ÉPPEN ELEGET keresünk vele (hát hiába, mire jó, ha az ember blogján kommentelnek...:)))).
Valahogy szóba került egy név is (nem mi hoztuk szóba), Szabó Lászlóé.
Ismerősünk elhűlve nézett ránk:
-Ti nem ismeritek Szabó Lászlót? Hát melyik országban éltek ti?
-Kit? A Kékfényest? - kérdezte az én emberem, de finom humorérzékére nem mindenki vevő. Aztán visszakérdezett:
-És te ismered Jakob Nielsent?
Látható volt, hogy az agytekervények kattogtak, hogy az a fószer vajon melyik hálózatban lehet...

Végül is a beszélgetést igyekeztünk rövidre zárni. Most épp olyan gyorsan be is fejezem ezt a posztot, mert megnézegetjük az illető cég webstatisztikáját, amit elfelejtett titkosítani... Azt már látjuk, hogy a saját weboldalunk havi látogatóforgalma több mint kétszer annyi, mint a tutiságos biznisz honlapjáé.:)))

15 komment

Címkék: honlap mlm optimalizálás webáruház

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr64442746

Mária 2008.04.28. 14:40:34

Már másfél napja kint van és még senki nem kötött beléd a bejegyzés miatt?

Szabó Lászlóról mit kell tudni egyébként? A Nielsen gyereket nagyjából el tudom helyezni, hogy ki lehet...

:)

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.28. 16:59:59

Szerintem kivették ezt a 3 napot is, így a munkahelyi blogolvasók most elmaradnak.:))

Szabó Lászlóról sosem fogjuk megtudni a lényeget, mert Nielsen említésére annyira zavarba jött a néni, hogy nem tért vissza az úriember munkásságára. Annyit mondott, hogy "Szabó Lászlót sokan támadják". Vajon mit támadhatnak rajta, ami egy MLM rendszer keretében jól eladható?

laktu 2008.04.29. 13:41:22

Szia PikPok!

Bocsánat, egy kicsit elbambultam... De ha MLM-ről van szó, akkor persze hogy itt vagyok.

Először is, örülök, hogy hasznát vettétek a kommentnek. :-)

Másodszor Szabó Lászlóról még én sem hallottam, ami azért nagy szó! Nem tudom, ki lehet, de még jó, hogy jön az ünnep, hazalátogatok, és meg tudom kérdezni a szüleimet. Hétfőn jelentkezem a válasszal.

Viszont: komolyan nem akad egy MLM-es olvasó sem, aki megosztaná velünk, hogy mit gondol a témával kapcsolatos bejegyzéseidről? Szívesen hallanám azt a másik oldalt is. Csak így lenne igazságos, nem?

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.29. 17:12:23

Szia laktu!:)) Köszi a kommentet.

Tudjátok, hogy normálisan megfogalmazott ellenvéleményt nem szoktam kimoderálni, úgyhogy tényleg érdekes lehet a "másik oldal" véleménye.
Szerintem velük az lehet, hogy valahol mélyen ők tudják, hogy ezt se kéne túlpörgetni, ez is csak egy kvázi vállalkozói, kvázi alkalmazotti státusz, és valahol egy kényszerpálya. Csak nekik jól esik olyanokat hallani, hogy "itt nem számít a végzettség, itt lehet belőled igazgató, csak keményen kell dolgoznod".
És egyébként én sohasem vitattam, hogy vannak, akik erre születtek, akik ebben sikeresek, és megtalálják a boldogulásukat. De a túlnyomó többség csak középszinten muzsikál, vagy az alatt. Az én bajom leginkább a rendszerben lévő HAZUGSÁG. Ha valaki egyszer kimondja, hogy "igen, lefelé hazudni kell, de ezzel ennyit meg ennyit lehet keresni", akkor máris minden a helyére kerül.

PikPok

laktu 2008.04.30. 10:10:54

Azért a blogbejegyzésednek az MLM-es vetületen kívül van még egy érdekes pontja. És ez is megérne egy misét: Mennyit hajlandó a magyar ügyfél fizetni az ötletért/szellemi kreációért? Vagy hajlandó-e fizetni érte? Ez a 20-30 ezer forintos összeg jól mutatja a helyzetet. És itt ügyfél alatt egyaránt értem a magánszemélyeket, kis- és középvállalkozásokat.

"Ez a szlogen kerül ennyibe? Hát ezt én is meg tudtam volna írni!"

"Ezért a logóért kéne ennyit fizetnem? De hát ez csak néhány vonalból áll! Mondjuk nagyon tetszik, de ezt bárki meg tudná rajzolni..."

Itthon nem szeretnek az ügyfelek fizetni a szellemi termékekért - legalábbis én így vettem észre. Amint adsz valami kézzel foghatót nekik (szórólap, prospektus stb.), boldogan fizetnek, de olyan megfoghatatlan áruért, mint az ÖTLET...hááát, nem annyira. Kíváncsi lennék a véleményedre. Gondolom, nem csak az MLM-es kollégáknál találkoztatok azzal a jelenséggel, hogy messze alábecsülik a munkánk ellenértékét.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.30. 10:30:23

Egyetértek. Mindazonáltal van itt még valami, amit már többször boncolgattam a blogon (akár a nőnapi bejegyzésem kapcsán is): nálunk nincs kultúrája annak, hogy valaki megkövetelje a munkája árát, vagyis a megbecsülést. Ha te nem 20-30 ezer Ft-os munkát végzel, akkor csakis akkor fognak érte többet fizetni, ha megköveteled, és valóban nem állsz szóba olyanokkal, akik ezt nem hajlandók kifizetni. Első körben nyilván nem könnyű, de utána az emberek elkezdenek megbecsülni, és fizetnek.
Szerintem nyugodtan fel lehet hozni példaként az orvosokat. Senki nem kezd el gondolkodni rajta, hogy megér-e neki egy akármilyen műtét 20-30 vagy akár százezreket. Az orvostársadalom kialakított egy image-et magáról, és ma már szinte mindenki természetesnek veszi, hogy a borítékot csúsztatni kell. Vannak piaci árak egy-egy műtétért, és az orvosok nem küzdenek, hogy megnyerjenek maguknak egy-egy beteget. Hírük van, keresik őket, mindenki tudja, hogy sokat kell adni nekik. Az ő szellemi munkájukat elismerik.
Véleményem szerint a többi szellemi szakmának ez ugyanúgy feladata lenne, hogy elismertessék magukat, hiszen mondjuk a sikerráta nem rosszabb egy marketing stratégiai tanácsadásnál, mint egy műtétnél - mert azok se sikerülnek mindig.
Az meg, hogy egy logót is tud bárki rajzolni, magától értetődik. Aztán nem értik, mi a probléma, miért nem tűnik elég komolynak a cég, miért csak olyan ügyfeleik vannak, akik utána nem fizetnek...

PikPok

laktu 2008.05.05. 17:42:50

Szia PikPok!

Eltelt a hétvége, úgyhogy én is visszatértem a szülői házból. Szabó Lászlóról nem sikerült sokkal többet megtudnom. Sem a szüleim, sem pedig az ő "szponzoruk", beleértve a "teljes felső vonalukat" nem ismerik a szakit. Bár az csak így utólag jutott az eszembe, hogy Leslie Tailorra nem kérdeztem rá... :-)

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.05.05. 20:17:30

Köszi laktu! Megnyugodtam. Ha egy teljes felső vonal nem ismeri, akkor én sem fogom szégyellni magam.:))

egy FLP-s 2008.06.04. 19:54:01

Csak egy-két gondolat... Az FLP-ben nincs "országos marketing igazgató" cím. Egy megfelelően felépített és jól működő hálózatban nem kell "felfelé nyalni, lefelé hazudni". Ami hosszú távon működik, az az őszinteség, a korrektség, a megbízhatóság. Az az üzlet, ahol a "felfelé nyalni, lefelé hazudni"-üzletpolitika az irányadó, rövid úton halálra van ítélve. Általában az MLM-üzletekben, így az FLP-ben sem ritka az említett 400 ezres (vagy magasabb, akár lényegesen magasabb) jövedelem. Természetesen, ez csak azok számára lehetséges, akik hajlandóak megtanulni azt a szakmát, s következetesen alkalmazzák is a tanultakat. Ja, és a tanulás (s a munka) természetesen nem ér véget az első komolyabb jövedelem elérésével. A kétkedőknek ajánlom, próbálják ki maguk(at). Keressenek egy megfelelő (!) vállalatot, azon belül egy megfelelő szponzort, s szabadidejük egy részében képezzék magukat, s azt fogják tapasztalni, hogy az MLM-ben szerzett jövedelmük nagysága, a hozzáállásuk és hozzáértésük szorzatával lesz egyenes arányban...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.05. 11:45:41

egy FLP-s: köszönjük az értékes gondolatokat, nyilván mindenkit meggyőztél, hogy milyen jó üzlet az MLM és az FLP. Én meg nyilván rémeket láttam, amikor egy FLP-s számtalan alkalommal elmondta, hogy ő országos marketing igazgató.

egy FLP-s 2008.06.05. 21:15:03

Nem a meggyőzés a célom... ne is higgyétek el... próbáljátok ki, s szerezzetek saját tapasztalatokat... vagy ne... ahogy tetszik... Azt sem mondtam, hogy rémeket láttál, csak azt, hogy az FLP-ben nincs ilyen cím, hogy "országos marketing igazgató". Persze, bárki mondhat bármit, nekem is mondtak már sok mindent, csak nem vagyok hajlamos arra, hogy bármit elhiggyek. Ha valamiben látok fantáziát, kipróbálom, s ekkor már joggal tudok véleményt alkotni. Nem tartom korrektnek azokat az embereket, akik úgy alkotnak véleményt, hogy hallották, hogy az ismerősük ismerőse azt mondta, hogy...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.06. 08:16:12

egy FLP-s: gondolod, hogy azok alapján tudok ennyi mindent írni, amit valakik meséltek nekem? Hát nem. És megnyugtatlak, elég mély az a merítés, ahonnan az információt vettem, nem korlátozódik csak az FLP-re.
Az a baj a megrögzött MLM-esekkel, hogy hagyják átmosni az agyukat. De hát a rendszer végül is erre épül: ne gondolkodj, csak csináld, amit kész receptként a kezedbe adunk.
Azt hiszem, itt a kulcsmondat: én nem hiszek el bármit. Nem hiszem el, hogy BÁRMELYIK MLM-es guru havi 400-at keres, amikor látom rajta, hogy havi 60-70-nél többet semmiképpen nem kereshet.
Minden céget azok az emberek minősítenek, akik benne dolgoznak. Ha az FLP-ben a nagyotmondás dívik, akkor ettől a cég egy nagyotmondó céggé válik, még akkor is, ha egyébként vannak benne kivételek. Ezt tudomásul kell venni, ez bármilyen más cég esetében is így van. És ha a fejeteken pörögtök, az MLM imidzse akkor is béka feneke alatt van, amiről azok az emberek tehetnek, akik az elmúlt 15 évben ezekben a rendszerekben hirdették az igét.

gondolkodom 2008.06.19. 01:51:39

"a béka feneke"... Szerinted, ha van egy vagy több tisztességtelen építési vállalkozó, ráhúzhatjuk az egész építőiparra, hogy tisztességtelen? Attól, hogy az Il Ferro tisztességtelen, ráhúzhatod az autóreklámmal foglalkozó összes vállalkozásra, hogy tisztességtelen? Ha téged egy zöldséges becsapott, akkor elítéled az összes létező zöldségest?

Aki havi 400-at keres, az nem MLM-es guru. Az MLM-es guruk a 400 többszörösét keresik... Nem mindenki MLM-es guru, aki annak mondja magát... Természetesen vannak olyan MLM-es/FLP-s igazgatók, akik 60-at keresnek (vagy 20-at). Ők nem MLM-es guruk, s valamit rosszul csinálnak.

Ez az "agymosás" ez egy érdekes dolog. Hogy ez honnan jött? Ezt a szót azért használod, mert "trendi"? Sok MLM-céget, sok MLM-est ismerek de egyiküknél sem tapasztaltam, hogy "agymosott" lenne. Azt igen, hogy megtanultak egy új szakmát. A hálózatépítést, amit ma már a világ legnagyobb egyetemein is tanítanak. Mindenki "agymosott", aki megtanul egy új szakmát? Ha nem, az MLM-esek mégis miért? S miért épp ők? Miért nem a banki ügyintézők? Miért nem a közgazdászok? Miért nem a "marketing-guruk"? Csak zárójelben: sok embernek hasznos lenne, ha agymosásban részesítenék, mert akkor képes lenne tiszta fejjel gondolkodni pl. az MLM-mel kapcsolatban.

gondolkodom 2008.06.19. 02:01:13

...ja, csak egy baki a blogodban... a címben egy MLM-es gurut említesz, aki a második mondatod szerint "több MLM-ben is benne van"... A kettő kizárja egymást. Egy "MLM-es guru" nincs benne több MLM-ben. Ha mégis, akkor nem MLM-es guru... Sőt, a szakma alaptételeivel sincs tisztában. Épp úgy, mint te az MLM-mel/MLM-esekkel...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.19. 07:46:22

Kicsit unalmas már az MLM-hívők kommentezgetése itt, ezen az MLM ellenes blogon. Gyertek még többen, démonizáljatok!!! Ezt úgyis beleverték a fejetekbe.
De mindenekelőtt alkossatok magatoknak egy külön blogot, aminek az olvasottságát szépen feltornásszátok arra a szintre, ahol ez a blog van, és esküszöm, SOHA nem fogok odamenni, és szutykolni isteneteket, az MLM rendszereket.
Minden MLM hívő kommentjét innentől kezdve kimoderálom.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása