Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Fodrászat XVIII. kerület - 40 perces szörfölés a neten...

2008.07.09. 08:30 PikPok

Az úgy esett, hogy kedvenc fodrászomat hiába kerestem már egy ideje, és most az a hír járja, hogy kiment külföldre dolgozni. (Nem akarok mindig Ferenc testvér ominózus mondatán lovagolni, de hát ha egyszer ez van, akkor ez van. Ez a lány is komolyan vette...) Gondoltam, keresek másikat, de nem bolyongással, hanem a neten. Elvégre is a 21. században vagyunk.

Nem feszítem az idegeket: a vége az lett, hogy az én egyetlenem vágott le 3 centit az amúgy hosszú hajam végéből. 40 perc után tettem fel neki a kérdést, hogy vállalja-e...

Mindenféle gyűjtőoldalak tömege került a szemem elé, egyik használhatatlanabb, mint a másik. Mit kezdjek egy olyan gyűjtőoldallal, ahol csak a fodrászatok címe van, de se nyitvatartás, se telefonszám? Tudom én, hogy a gyűjtőoldal készítője épp erre játszik, hogy majd a listákon szereplők fizetni fognak, hogy megjelenjenek ezek az adatok is, de mégis mivel akarná meggyőzni őket, hogy ez hatékony?

A kedvenc gyűjtőoldalam a következő:

www.minosegi.hu/index.php

A cím szerint minőségi szolgáltatókat gyűjtenek össze... Érdemes végignézni a XVIII. kerületi fodrászok weblapjait. A 6 linkből 2 használható, Kaméleonék honlapjáról azt se tudom, hogyan menjek tovább.

Kérem szépen, én ettől frusztrált leszek. Ennek pedig csak részben az a következménye, hogy házilag vágunk hajat. Egyéb következményei:

  1. Nem kattintok gyűjtőoldalakra.
  2. Nagyon gyorsan elkattintok olyan oldalakról, mint Kamélonéké.
  3. Rá se kattintok ingyentárhelyes oldalakra, mert feltételezem, hogy a házi buhera kiismerhetetlen káoszában találom magam, és nem információt kapok a nyitvatartásról és az árakról.
  4. Nem lesz belőlem bevétele se a fodrásznak, se a gyűjtőoldal tulajdonosnak, mert elveszítenek mint potenciális vevőt.

Hát ez van. Megint csak a szokásos kérdésemet tudom feltenni: ha az agyunkat az agysebésszel és nem a hentessel műttetjük, akkor a honlapunknál miért a házi buhera a megoldás?

15 komment

Címkék: honlap házilag

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr63559936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2008.07.09. 12:05:36

fodrasz.lap.hu

fodraszat.lap.hu

Hátha...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.07.09. 14:58:39

Ez mit sem von le annak a helyzetnek az érdekességéből, hogy a Gúgliban ez a felhozatal...

Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.07.10. 09:31:46

Mint egyéb mocskos kapitalista gyűjtőoldalak tulajdonosa, felhoznám mentségül, hogy ezek a linkek ingyért kerülnek fel oda. Hogy minőségi e, arról most nem nyalatkoznék.
Viszont
1. ha már fizet érte, akkor már meggondolja mi is kerüljön fel
2. hamarosan megoldom a problémádat, bár azért remélem addigra találsz fodrászt. Én a 3. kerületben tudok egy jót :) Mert a rést a pajzson már megtaláltam, köszönöm a megerősítést.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.07.10. 11:47:28

Zsuzsanna: szerintem logikai bukfenc van a gyűjtőoldal-indítók agyában. Felteszik ingyen, remélve, hogy majd a jóember fog fizetni, ha látja, hogy jönnek onnan megkeresései. De mivel a gyűjtőoldalak többsége pocsék, így a potenciális vevő nem klikkel oda, nem generál forgalmat, így végső soron nem generálódik forgalom az ingyé fentlevőnek sem. És amikor a gyűjtőoldal tulajdonosa felbukkan, hogy kérje a zsetont, különben lekerül onnan a link, akkor nincs meggyőző érve amellett, hogy évi 2 fillért fizessek, hogy fent legyek. Aztán persze nem kerül le a link, hiszen egy 5 élő linket tartalmazó oldal mégiscsak égő, és így bezárult a kör.
Felvetésem tehát kétirányú volt:
1. a gyűjtőoldal tulajdonosok vegyék tudomásul, hogy sajnos akár egy évig is kell minőségi munkát végezniük lényegében ingyen.
2. a kisvállalkozók meg vegyék tudomásul, hogy egyrészt kell egy normális honlap, másrészt ha már van honlapjuk, az ne valami olyan legyen, ahová csak kínjában kattint a látogató.

Kívülállóként beszéltem, uff. Remélem, okosságommal hozzájárultam, hogy gyűjtőoldal tulajdonosként rájöjj, mit is kéne tenned, hogy jobb legyél, mint a többi gyűjtőoldal tulaj.:))

Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.07.10. 17:51:55

Tapasztalatom szerint a nálam lévő oldalak elég komoly forgalmat kapnak. Hogy aztán ők megtudják e már győzni őket, az nem az én dolgom - ebben a történetben. Máshol igen... de az mindegy most. Nem én teszem fel őket, ők regisztrálnak, és van egy minimum szűrő, minden szart nem veszek fel.
Mivel a látogatók 80%-a organikus találatokból érkezik, és ezek szintén hasonló aránya releváns kifejezésekre érkezik, így nincs zsákbacica. Tematikus oldalaknál azért ez egyszerűbb.
Nekem a hirdetések hoznak bevételt, és nem a kétfillért próbálom kisajtolni. Illetve vannak plusz szolgáltatások, ami vagy kell, vagy nem.

Másrészt valóban sok a halott link, az elhagyott, elhanyagolt weboldal, ami nekem sem jó, mert csökkenti a látogatók kattintó kedvét.
Tény és való azonban, hogy egy gyűjtő felfuttatása 1-1,5 év.

Társkereső Tanácsadó · http://tarskeresotanacsado.5mp.eu 2008.08.14. 12:23:08

Szerintem még annyira nincsen 21. század. Nem gondoltál pl arra, hogy KIMENJ AZ UTCÁRA, és sétálj úgy fél órát?
Tudod, madárdal, napsütés, friss levegő, amitől az agy telemegy azoxigénnel...
A blogod amúgy jó, csak esetenként a régi jól bevált "Józan Paraszti Ész" többet egít, mint a gugli...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.14. 17:28:05

Társkereső Tanácsadó: nem, ezúttal nem gondoltam rá, mert egyrészt az általam ismert fodrászatok nem a madárdalos környéken, hanem benzingőzös környéken vannak, másrészt erősen reméltem, hogy a net segítségével találok egy-két újfiút (bocs, újlányt) a környéken. Ráadásul a frizurám akkor éppen csak egy utat bírt volna ki: a fodrászig.:))) Vagy ha kóválygok, akkor hajat kellett volna mosnom és beszárítani.:))) Szóval a Józan Paraszti Ész azt diktálta, hogy az emberek szeme elől elzártan kutassak.:))
És meg lennél lepve, ha látnád a blog látogatottsági statisztikáját, hányan keresnek még rajtam kívül fodrászt a kerületben a gúgli segítségével!

Társkereső Tanácsadó · http://tarskeresotanacsado.5mp.eu 2008.08.22. 16:18:40

Akkor meg te vagy azt élhetetlen! Ha abban a kerületben, ahol laksz, olyan sokan írják be a gugliba, hogy fodrászat, akkor nem értem, hogyhogy nem tudtál már eladni minden ott működő fodrászatnak legalább egy gagyi weboldalt! Ha csak db-jáért kértél volna 50 rugót, akkor ma mennyi pénzed is lenne? Vagy ez nem egy marketinges dolga???
Mégiscsak jobb lenne kimenni arra a friss levegőre...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.23. 17:03:16

Ad 1: nem csinálunk gagyi weboldalt
Ad 2: az ELADÁS az a kereskedő dolga, a marketinges ELŐKÉSZÍTI az eladást
Ad 3: nem tukmálós MLM-esek vagyunk, hozzánk jönni szoktak a vevők
Ad 4: láttál te már ilyen szerinted potenciális ügyfelet élőben? mert nem úgy tűnik...
Egyszer majd összegyűjtöm azokat a szövegeket, amiket a szerinted ilyen tuti potenciális vevők elmondanak.
Egyébként igen, valahol jó témát feszegetsz: sík hülyéknek eladni valami kevés munkával összetákolt, standard gagyendáré szart relatíve sok pénzért. Ez a gazdagság forrása. Csak nem a hosszútávú jó üzleti hírnévé...

Társkereső Tanácsadó · http://tarskeresotanacsado.5mp.eu 2008.08.23. 18:17:02

Oké, rendben. Akkor megkérdezem, hogy az ilyen nagyítóval is alig megtalálható fodrásznagyságrendű sík hülyéknek milyen weboldal való? Javíts ki, ha tévedek, de most éppen saját magaddal kerültél ellentmondásba:
1. bosszankodsz, hogy a kerületben nem találtál a neten egy fodrászt sem.
2. a "sík hülyéknek eladni valami kevés munkával összetákolt, standard gagyendáré szart" az nem járja.

Akkor meg honnan lenne neki weboldala? Ahhoz, hogy legyen neki egy általad is értelmesnek tartott weboldala, ahhoz neki le kéne perkálnia egy valag (vagy két valag) pénzet, ugye, de azt ELŐRE meg kéne neki keresnie, kérdem én, hogyan??? (Ha megadod a megfejtést, az nekem személy szerint is frankó lenne...) És akkor még mindig ott marad a Nagy Kérdés: ki fogja azt a most már aztán kibaszott jól összerakott weboldalat megkeresni, és aztán hogyan lesz ennek a szerencsétlennek BEVÉTELE belőle. És azt légy szíves, számold ki, hogy mennyi idő alatt térül meg egy fodrásznak egy weboldal (mondjuk elég durva becsléssel, legyen a mértékegység mondjuk évezred). Na ezt marketingöld le!

Ui.: nekem nincsen semmiféle ellenérzésem, ha úgy tukmálok le valakinek valami szolgáltatást a torkán, hogy biztos vagyok benne, hogy az jó lesz neki. Túl sok a hülye, és túl kevés az idő, az ember néha nem ér rá magyarázgatni; elszedi a pénzt, megcsinálja a melót, aztán ráérünk utána majd tisztázni, hogy kinek volt igaza...

Társkereső Tanácsadó · http://tarskeresotanacsado.5mp.eu 2008.08.23. 18:29:22

Elnézést, az előző hozzászólásom NEM a társkereső tanácsadásról szólt, azt ingyen csinálom, és mivel nem kapok érte pénzt, ezért erre az előzőkben írt módszer nem érvényes. Ingyér senkivel nem erőlködök, hogy lenyomjak rajta valami okosságot. Csak akkor alkalmazok enyhe "erőszakot", vagy "tukmálást", ha nem csak a másik félnek van belőle haszna, hanem nekem is. Ennyire önző vagyok...

Bocs a duplázásért.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.24. 08:54:23

Ajánlom, olvasd el ismét a bejegyzést. A GYŰJTŐOLDALAKRÓL szólt elsősorban, másodsorban pedig arról, hogy az a fodrász, akinek van is weboldala, soha nem találkozott a "weboldalak használhatósági kérdései" c. kérdéssel.

Egyébként abszolúte semmi ellentmondás nincs abban, amit írtam. Igen, bosszankodok, és igen, úgy gondolom, sokaknak nem lehet eladni normális weboldalt. Mi ebben az ellentmondás? Nem vagyok én megváltó, hogy mindenáron jót akarjak annak, aki ezt nem veszi észre. Ellenben az a 2-3 fodrász, aki valamilyen módon ezt felismeri, és tud olvasni a sorok között, olyan versenyelőnyt kovácsolhat magának, mint annak a rendje. Csak nem házi buherában összetákolt weboldallal! (Nem fogom leírni, hányan keresnek meg minket azzal, hogy van weboldaluk, de soha senki nem keresi meg őket onnan...)

Előző bejegyzésedben élhetetlennek neveztél, hogy miért nem adok el összetákolt weboldalt 50-ért. Erre válaszoltam, hogy MERT NEM AKAROK. Az, hogy egy fodrász mikor fogja kigazdálkodni egy normálisan összerakott weboldal árát, már nem az én problémám, mint hogy az meg nem a fodrász problémája, hogy én kinek adok el honlapkészítési szolgáltatást. Az már jóval inkább az ő problémája, hogy bizonyítékom van rá, hogy az emberek keresnek a neten ilyen dolgokat, és ő erről nem tud. Ez is persze csak akkor a problémája, ha nincs elég bevétele, és a fodrászok reggeltől estig malmoznak unalmukban, míg a járulékok és a rezsi fizetve vannak. (Mert ha nincsenek, akkor ez se probléma.)
Hogy mikor és mi térül meg egy fodrásznak, azt azért nem tudom kiszámolni, mert mióta élek, nem kaptam blokkot a fodrásznál, innentől kezdve az ő bevételeivel és költségeivel még csak számolni se tudok. És a fedezeti pont kiszámítása nem "marketingölés", hiába is szeretnéd. De ajánlom figyelmedbe Bauer-Berács: Marketing c. tankönyvét, érdemes elolvasni, hogy pontosabb fogalmaid legyenek a marketingről.

"nekem nincsen semmiféle ellenérzésem, ha úgy tukmálok le valakinek valami szolgáltatást a torkán, hogy biztos vagyok benne, hogy az jó lesz neki" - hát neki lesz, ebben nagyjából biztos lehetsz. De mindenki úgy tukmálja magát, ahogy akarja.
Kellemes dolog, hogy ingyen csinálod a szolgáltatásodat - nem mellesleg jól bekommentelsz olvasott blogokra, hogy felhívd a figyelmet a weboldaladra. Ezt jól megmarketingölted. De jól megnéztem az oldaladat, látom rajta, hogy te se tudtál kigazdálkodni rá egy megfelelő összeget. Nagyjából ennyit is várhatsz tőle. 184 programozási hiba van a nyitóoldalán, a robotok se sokat látnak belőle. De hobbi weboldalnak jó lesz.

Társkereső Tanácsadó · http://tarskeresotanacsado.5mp.eu 2008.08.24. 21:02:53

Jól van, most már eljutottunk addig a pontig, ahol nem annyira érdekes a dolog. Valami különös születési rendellenesség miatt nehezen tudom elfogadni azt, hogy egyre többen merülnek bele az internetbe olyan mélységig, amit én nem tartok egészségesnek, de ez innentől legyen az én bajom. (ugyanez az értetlenség vehető észre velem szemben a "webhívők" köreiben, úgyhogy 1:1, x). 3 éve még be sem tudtam kapcsolni egy számítógépet, és a haladási sebességemből ítélve nem forognak veszélyben egyetlen webguru babérjai sem (mindent saját erőből tanultam meg, se könyv, se tanácsadó). Azt viszont még senki nem tudta nekem elárulni, hogy mi a különbség a között, hogy elhirdetek egy újságban 200 E ft-ot, vagy ugyanennyiért megrendelek egy weboldalt, na akkor mi van??? Az újság hirdetésfelvevője sem tud garantálni nekem POTENCIÁLIS érdeklődőt, és a webguru is azt mondja, hogy még xy idő, mire elkezdik nézegetni az oldalamat, vagy perkáljak még, ha sürgős... És ugye az magától értetődő, hogy mindenki keresőoptimalizálós spécialista, akkor meg mi alapján döntsek? Képzeld el, hogy mindenki a saját edzőcipőjét akarja a lábadra húzni, hogy ugyebár az a legjobb... És úton-útfélen mást sem kapsz, csak azt, hogy "nem akarom leszólni mások teljesítményét, mert ugye te döntesz, a te pénzed...". Van nekem 2 olyan pali is, akik már évek óta weboldalt akarnak nekem eladni, méghozzá (állítólag) nagyon haveri áron, de még nem látom azt, hogy akkora nagy értelme lenne a dolognak, bár mostanában már kezdem sejteni, hogy rossz tuti nem lenne. Ha annyi pénzem lenne, mint amennyit be akarnak tőlem már egy ideje szedni (3 éve volt egy nagyobb bukásom, még nem gyógyultam meg), akkor talán bele is vágnék. Úgyhogy az ingyentanácsadó projekt sem fog sokáig tartani.
A weboldalam programozási hibáit tuti nem én csináltam, ahhoz én annyira szakbarbár vagyok, hogy még elrontani sem tudnék semmit (vagy mégis?). De most, hogy tudom, hány db van benne, majd elkezdek gondolkodni, abból mindig jó dolgok szoktak kisülni...
Egyébként pedig nem tudtam, hogy a te oldalad mennyire látogatott, nem ez volt a legfontosabb abban, hogy elkezdtem hozzászólni, egyszerűen csak kiakadtam azon, amit írtál. Ha a te oldalad lenne a legutolsó a látogatottsági listán (pedig az az enyém), akkor is írtam volna. Jelenleg még azt sem tudom, mi micsoda itt: feedek, visszapingek, meg mittudomén mik. NEM TALÁLTAM semmit ezekről a szavakról az internetes szótár oldalon :( Azt sem tudom, hogy a saját statisztikáim mit jelentenek. És szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Legfeljebb többen vannak, aki nem merik bevallani, nehogy hülyének nézzék őket. Én már nagykorú vagyok, hozzászoktam. Na helló, visszaállok olvasó üzemmódba. Köszi az eszmecserét, nekem jól esett.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.25. 08:11:41

Társkereső Tanácsadó: örülök, hogy ezt leírtad, mert sajnos ez a jellemző a honlapkészítés végtelen világában. A megrendelő nem tudja eldönteni, hogy mi alapján válasszon honlapkészítőt, a honlapkészítők java része pedig mindent megtesz a ködösítés érdekében. Nálunk éppen ezért egy honlapkészítés előtti megbeszélés lehet 2 órás is, de volt már 4 órás megbeszélésünk is, amikor elmondjuk, hogy mit miért hogyan, és azt is elmondjuk, hogyan tud a megrendelő ellenőrizni minket.
Mi sem így születtünk, nem kevés időt áldoztunk rá, hogy átlássuk, mi az, ami marhaság és mi az, ami tényleg úgy van, és kik a valódi guruk. Sőt, nem kis pénzért külföldi szakkönyveket is rendeltünk, és folyamatosan próbáljuk minden fórumon mondogatni a megrendelőknek, hogy IGENIS tudja ellenőrizni, hogy mit várhat egy honlaptól! (Egy időben volt egy ilyen ingyenes szolgáltatásunk is, amiben bárkinek a weboldalát részleteiben teszteltük és megmondtuk, hol a probléma. Aztán mikor az egyik ilyen buzgó hallgatónk 1 hónappal az ingyenes tanácsadás után kiállt és webmarketinget tanított, akkor rájöttünk, hogy ez nem nyerő stratégia.:))) Viszont onnantól kezdve ráerősítettünk az illető legfontosabb webes vállalkozásának legfontosabb keresőszavára, és lenyomtuk.:)))
Visszatérve az ellenőrizhetőségre: a honlapunk egyik oldalán van egy sáv, amibe ha beírod a te honlapod (vagy a potenciális honlapkészítőd) címét, kiadja, hogy hány programozási hiba van rajta. Itt a link:
www.sikermarketing.hu/szabvanyossag.html
Ez az elemző a te oldaladon 126 hibát és 28 figyelmeztetést jelez, a korábban írt 184 hibát egy gyorsabb, de szigorúbb elemzővel néztem.
Ez az ellenőrzés még nem minden, de már fontos lépés a minőségellenőrzés felé. Én sem fogom leszólni mások teljesítményét, de ami tény, az tény, és a weben mindenre meg lehet találni a magyarázatot (apróbb szépséghiba, hogy jelenleg még jellemzően angolul).
Nincs semmi gond azzal, ha nem tudod, mi az a visszaping meg hasonlók. Én is sokszor kérdeztem itt a blogon a saját olvasóimat, hogy ebben a rendszerben hogyan tudom azt megoldani, hogy... És segítettek!:)
Ha kérdezel, szívesen írok neked olyan marketinges könyvcímeket is, amiket 1800-4000 Ft közötti áron meg tudsz vásárolni bármelyik könyvesboltban, és pici gondolkodással a saját vállalkozásodra nézve alkalmazni is tudsz. Ráadásul ezeket szerintem érthető nyelven írták, vagyis mindenféle közgazdasági előképzettség nélkül érthetőek.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.25. 08:14:55

Ja, bocs, rájöttem, hogy egyszer már megírtam az általam ajánlott szakkönyveket itt, csak sokat kell gördíteni lefelé:
www.sikermarketing.hu/marketing_cikkek.html
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása