Kezdem a linkkel:
Aztán folytatom egy olyan ponttal, ami egyébként elég nehéz kérdése a webnek és a honlap felépítésének, vagyis legyen-e Aktuális menüpont, és ha már van, hogyan oldjuk meg? Itt most nem a programozási kérdéseket szeretném taglalni - bár amikor az ügyfél előáll az ötlettel, hogy ő szeretne Hírek/Aktuális menüpontot, akkor azt is kéri, hogy azt majd ő szeretné frissíteni - hanem magát a rendszerességet, a folyamatos publikálást.
Blogger kollégák tudják, hogy vannak napok, amikor nehéz új témát találni, az embernek nem jön úgy az ihlete, ahogy kéne. De akármi történik, a blogot életben kell tartani, ennek pedig sokszor ára van, mert az ember inkább szundikálna, minthogy blogoljon.:))) Egy blog esetében tehát alapvető feltétel a rendszeres frissülés.
De mi a helyzet a klasszkus cégbemutató honlapokkal?
Ügyfélkörünkben még nem volt olyan honlaptulajdonos, aki a kezdeti szövegírási kínokon való átlendülés és a honlap "kilövése" utáni 1-2 éven belül leült volna akár egyetlen sort is megírni a honlapjára. Akiknél van Aktuális menüpont, azoknál ez sokkal látványosabb, akiknél nincs, azoknál is azt szoktuk kérni, hogy keresőoptimalizálási szempontból havonta-kéthavonta írjanak egy-egy újabb oldalt a honlapjukhoz. Nem szoktak... Még akkor sem szoktak, ha tisztában vannak vele, hogy mitől pörög a honlapjuk, és mennyire fontos lenne rágyúrni egy-egy keresőszóra, mert akármikor jöhet a konkurencia, és betámadhat.
Saját honlapjaink esetében bőséges tapasztalattal rendelkezünk. Régesrégen azt tanácsolta nekem a honlapkészítő (akkor még nem foglalkoztunk ezzel), hogy csináljunk egy folyton frissülő oldalt, mert azt szereti a keresőrobot. Ebből a megfontolásból két honlap esetében is így tettünk. SOHA nem vettük észre, hogy egy ilyen aloldalt jobban szeretne a Google! Sőt, mivel a szövegtartalom maga egy összevissza katyvasz webszövegírási szempontból, így a találatok is esetlegesek voltak, és legtöbbször semmilyen értékes forgalmat nem hoztak a honlap egésze számára.
Amit viszont egy ilyen aloldal mindig is eredményezett: pampogó látogatót, aki megnézte az utolsó dátumot, majd tette a megjegyzést, hogy ezek szerint netán befuccsolt a cég??? [Aki tán még emlékszik rá, ő volt az a fogorvos, akinek elfuserált üzletpolitikájáról többször is írtam. Vagyis máséban a szálkát...] Mert akárhogyan is nézzük, a honlap tulajdonosa előbb vagy utóbb már más dolgokkal fog foglalkozni - mint én pl. ezzel a majdnem napi frissítésű bloggal - és óhatatlan, hogy a frissítgetések elmaradoznak. Ez pedig image-romboló hatású lehet, feltéve, hogy egyáltalán van olyan látogató, akit egy ilyen menüpont érdekel. (Tapasztalataink szerint keveseket, ahhoz képest, amennyi meló van egy ilyen aloldallal.)
Mit javaslunk az Aktuális-mániás ügyfeleknek? Hogy indítsanak blogot.:))) Belenéznek a Marketing Izékbe, majd megállapítják, hogy na, nekik ez nem menne.:))) És akkor már az Aktuális oldal is feledve van.
Kis Liza honlapján mégis van egy Aktuális oldal, csak épp Szüleim írták néven fut. Na, nem lett véletlen, hogy hogy oldottuk meg rajta az egyes bejegyzések elválasztását.:))) Aki akar, majd számol, hogy a "Liza ma 6 hetes" bejegyzést mikor írtam.:))) Így szándékozunk kivédeni a pampogást, de egyben mégis tájékoztatni a látogatókat (elsősorban barátokat, ismerősöket). Meglátjuk, hogy fog sikerülni.
A kisded honlapja egyben teszt is, amivel teszteljük, egy szabványos, de nem optimalizált szövegű honlap hogyan fog feljönni a keresőkben. Amellett persze, hogy mi folyamatosan tudunk gyönyörködni a kis tündérben!:)))