A minap egy kedves és hűséges blogolvasó (éljen!éljen!) privát mailben kérdezte, hogy most akkor nem érti, kellenek-e a linkek vagy sem, mert a blogon elég elítélően nyilatkoztam róla. Gondoltam, visszatérek a témára, mert ezek szerint nem fogalmaztam világosan.
A linkek kellenek, de csak ha jók!
Milyen a jó link? Honnan linkeljenek a mi oldalunkra?
- Olyan, ami lehetőleg a mi honlapunkkal (mármint a honlaptulajdonos honlapjával) azonos témájú.
- Nagy a látogatottsága.
- Magas a Page Rank értéke.
- Sűrűn látogassa a robot.
- Lehetőleg a www.sikermarketing.hu referenciaoldala legyen!:))))
Az utolsó pont persze még akár vicc is lehet, de a helyzet az, hogy ott tartunk, hogy a "Miért válasszam a sikermarketing.hu-t honlapkészítőmnek?" kérdésre azt tudjuk mondani, hogy "Azért, mert így optimalizálás nélkül is lehetnek első helyeid a Gúgliban! Hát még mi lesz, ha optimalizálunk is?":)))
Pár hónapja említettem, hogy a kisded weboldala (melynek célja elsősorban a barátok és ismerősök folyamatos kíváncsiságának kielégítése) egyben egy teszt is a számunkra. Az ég egy adta világon semmit sem csináltunk a honlappal, mint felraktuk a referenciáink közé és természetesen szabványosan programoztuk. Így meglepetésként ért, hogy keresőszavas rákeresés is volt a honlapra. (Na jó, annyira azért mégsem volt meglepetés, számítottunk rá.:))) Ellenőrzéskor kiderült, hogy első helyen áll a honlap (Kis Liza honlapja). Íme:
Úgyhogy mostmár elmondhatjuk, hogy a mi "egyedi értékesítési ajánlatunk" (USP - unique selling proposition) vagy a magyar marketingben elterjedtebb szakkifejezéssel "egyedi termékelőnyünk" a következő:
Honlapot PikPokéktól, hogy jól rámlinkeljenek!
(Nem annyira frappáns, de majd még agyalok rajta.:)))