Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Milyen téma lenne még jó a Marketing Izékre? Elnézést Kívánok ötlete - web 2.0

2009.06.02. 09:49 PikPok

A blogunkról írott nagyon kedves és hízelgő véleménye mellett Elnézést Kívánok egy ötletet is adott, hogy még miről olvasna szívesen:

Adná magát, hogy a blog foglalkozzon startupok és különösen webkettesek marketingjével; szívesen olvasgatnék ebben a szimpatikus megközelítésben ilyesmiről is. Mondjuk ez egy nagyon bizonytalan téma, kevés igazi szakértővel, és sok sötétben tapogatózással, úgyhogy nem róhatom fel a hiányát.

Először is köszönöm a felvetést.

Másodszor pedig reagálnom kell rá szakmailag. Teszek rá egy kísérletet.

1. Mikor én tanultam a marketinget az egyetemen, akkor még az Internet szinte nem is létezett. Ebből következik, hogy a webmarketinget a gyakorlatban kell elsajátítani, illetve külföldi szakkönyvekből foltozgatom tudásom fehér likjait.:)) Addig pedig, amíg nem tudok erről a témáról eleget és nem tudom mindezt 100%-osan megbízhatóan, addig nem akarok róla igét hinteni. Tudom, ezzel meglehetősen egyedül állok a piacon.:)))

2. A webkettes témákat, eszközöket a gyakorlat alakítja. Tehát az, aki nem ápolgat a kertecskéjében legalább 10 különböző témájú weboldalt a hozzájuk tartozó webstatisztikákkal, nem blogol, nem csetel(t), és nem mélyül el olyan alapvető kérdésekben, hogy hogyan működik maga az egész internet, annak az észosztása olyan, mint a kismalacok szalmaházikója.

A webkettő jelentené a blogolást, fórumozást, kommentelést, egyéb interaktív módszereket. A webet nem lehet gőzhenger módjára megközelíteni, csak maximum lassan, úgy, mint ahogyan jött Józsi az úthengerrel. A web kidobja magából a direkt reklámot, nagyon lassan, nagyon nem pénzéhes módon és nagyon sok munkával lehet image-et építeni. Hányan hirdetik ezt így? Hányan mondják ki, hogy egy sikeres vállalkozás felépítése évekbe telik még a neten is? És persze hány kényszervállalkozónak van erre ideje, energiája, hogy ezt végigcsinálja?

3. Szakadék tátong a kisvállalkozások webes jelenléte és a multik webhez való hozzáállása között.

  • A kisvállalkozások: felismerték (egy részük, de nagy részük még nem!), hogy a web üzletszerző eszköz, de nincs idejük még jóformán arra se, hogy egy épkézláb webszöveget írjanak a honlapjukra, nemhogy ennél mélyebben belemásszanak a webes aktivitásba. Mert ha belemásznak, azt a tulajdonosnak kell tennie.
  • A multik: nekik van rá pénzük, hogy megfizessék a legextrább webkettes dolgokat (mondjuk hirdetés az MSN beköszönő ablakában, interaktívnak minősített játszós weboldalak), de nekik meg sem a hozzáértésük nincs meg a webhez, sem a hajlandóságuk, hogy megértsék, a webet nem lehet lerohanni az idióta márkaüzenetekkel.

4. Rengeteg a kókler. A legtöbben, akik az interneten akarnak vállalkozást indítani, abban a hitben élnek, hogy csak kipakolják a weboldalt a netre, és dőlni fog a pénz. Valójában nem árulnak semmit, csak a "tudást". De miből van a tudásuk? Abból az egy darab nyomorúságos weboldalból, meg az 500 blogkommentből, amit itt-ott elhelyeznek?

A webkettőt hirdető szakemberek java részre csak beszél valamiről, de nem tudja, valóban beválik-e. Még akik a legprofibbnak tűnnek, azok is csak olyanok, mint régen az orosztanárok: egy leckével járnak a tanítványok előtt. Mi is olyanok vagyunk, de mi legalább megmondjuk.

5. Nekünk is vannak üzleti titkaink.:))) Alapból nem hiszem el, ha valaki ilyen vagy olyan tutiságos receptet mond. Mindent ki szoktunk próbálni. És ha már kipróbáltuk, a belőle szerzett tudást megtartjuk magunknak és ügyfeleinknek, akik megbíznak bennünk annyira, hogy tudják, minden, amit a webes jelenlétükkel kapcsolatban javaslunk, az ő érdekükben van.

És most, hogy leírtam, miért is sötétben tapogatózás a webkettő, rámegyek a témára, és körüljárom azokat a dolgokat, amik ide tartozhatnak.:))) A héten például publikáljuk először itt a blogon a mi saját webkettes próbálkozásunkat, és kíváncsiak leszünk, hogyan fogadja a nép.:))

Még egyszer köszönet érte!

[Arról, hogy mi is az a webkettő, a hu.wikipedia.org/wiki/Web_2.0 oldalon olvasható egy jó összefoglalás.]

U.I. Átolvasva a javaslatot, lehetséges, hogy Elnézést Kívánok arra gondolt, hogy arról a marketingről írjak, ahogyan mondjuk egy iwiw2-t lehet bevezetni a piacra? Nem tudom...

8 komment

Címkék: web2.0 webkettő webmarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr921156331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkvblogger · http://kkvinfo.blog.hu/ 2009.06.02. 11:47:39

Sziasztok,

Startupokkal foglalkozó blog már létezik: http://startup.blogter.hu/

Illetve Longhand is indított egyet: startup.blog.hu , de ott nem született még bejegyzés három hónap alatt...

Max Logan (törölt) 2009.06.02. 13:04:19

Nekem amióta csak meghallottam először a webkettő kifejezést bajom van a dologgal.

Alapvetően úgy érzem, hogy jön valaki, kitalál valamit és generálnak mögé egy akkora hype-ot, hogy az viszi előre az egészt, de értelme semmi.

Meglátásom szerint ilyen pl. a Plurk, vagy Twitter. Éppen nemrég írtam róla, hogy mit gondolok a kérdéskörről. Mai napig nem értem, hogy miért jó az, hogy mindenki mondja a hülyeségeit és mások meg követik. Főleg úgy, hogy érdemi infót nem lehet átadni abban a rövid hosszban, ami pl. a twitteren is van.

Egyre több ilyen webkettes izé van, amiből én azt veszem ki, hogy a kitalálóik azt gondolták, hogy most össezhozunk valamit és híresek leszünk (és/vagy dől a lé).

Hirtelen nem tudnék olyan közösségre épülő szolgáltatást mondani, aminek igazán látom értelmét, ami értéket teremt (iWiW-ről is töröltem már magam).

Ami pedig a közösségre való támaszkodást illeti, ötletnek jó, de már lemondtam róla a Gportal-os időkben. Elvétve akad talán egy-két olyan közösségi megmozdulás ami értelmes, értéket teremtő, a közösség érdekeit szolgáló öltelen alapszik.

Lehet engem maradinak nevezni, de ez az ossszunk meg mindent dolog szerintem úgy általánosságban nem működik (működni persze működik, de értelme nincsen). Nem nagy tömegeknek kell szolgáltatásokat, termékeket fejleszteni, hanem lokálban, kisebb közösségeknek (amit aztán ésszel ki lehet majd idővel terjeszteni).

Ez a megközelítés persze szembemegy jelen világunk pénzorientált szemléletével, de én egyre inkább azt mondom, hogy dolgozz, csináld azt amit szeretsz, teremts értéket, adjál sokat és őszintén, a pénz meg jön majd "magától".

xsolutions · http://blogvilag.hu 2009.06.02. 14:08:35

Kóklerségről eszembe jut, amikor ismerőseim hónapok munkájával PROFI módon írtak egy JÓ könyvelő programot (az egyikük könyvelő, direkt egérmentes használatra is tervezték, és minden olyat szállít, amire a könyvelői munkájában szüksége lehet).

Miután kész lettek, csináltattak egy weboldalt (grafikussal, szövegeket ők találták ki). A weboldalon nincs statisztika, linkbuilding nem történt. Amikor megmutattam az onlineadózást, hogy blogot kéne írni, akkor a tipikus válasz: "nekem erre nincs időm". Ja bocsi, akkor a webről nem is fogsz eladni.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.02. 15:00:01

@kkvblogger: nekem a startup-ról más jutott eszembe, de nem volt túl jó csengése, nem is írtam le. Elvileg - ha jól olvastam utána - a startup arról szólna, hogy egy kicsi, de mozgékony jellemzően szoftverfejlesztő kitalál valamit, és kvázi kockázati tőkebefektetők segítségével felfuttatja. Ha a kockázati tőke helyett offshore-os pártfunkcit mondanánk, abban már több realitást látnék a magyar piacon.:)))
@Max Logan: az iwiw-ről már régebben nyilatkoztam a Népszabadság Online egyik cikkében, konkrétan azt, hogy üzletileg nem hiszek benne. Ezt annyiban kell felülbíráljam, hogy bizonyos üzletekre működik, pont azokra, amikre egy apróhirdetés is működik. Abban nagy igazságod van, hogy csak a hype-ot generálják, vagy ahogy itt ezen a blogon szívesebben mondom, megy a marketinges süketelés.:)))
@xsolutions: egy ilyen megrendelő esetén egyetlen megoldás van, mégpedig a valódi és jó keresőoptimalizálás, amihez mi adunk egy kis linképítést is. A mi ügyfeleink így tudnak eladni a webről. De majd egyszer hátha valakit rá tudok dumálni a blogolásra!:)))

xsolutions · http://blogvilag.hu 2009.06.02. 15:44:30

@PikPok: nem ügyfél, barát :) És semmilyen segítséget nem fogadtak el, mert a weboldal "úgy jó, ahogy van" (ezt ismered :)). A blogolásra rádumálás: engem az onlineadozas.hu/ megvett, mert a könyvelői tematikájú cikkről látszik, hogy ért hozzá, képes a megrendelő nyelvén (azaz az enyémen) elmondani, hogy miről van szó, stb. Erre már lehetne építeni sok mindennel.

kkvblogger · http://kkvinfo.blog.hu/ 2009.06.02. 16:05:44

@PikPok:

Nem-nem, a startup a kezdő online vállalkozásokat takarja (általában tech. területen, de nem feltétlenül).

Nem attól startup, hogy van-e kockázati tőkebefektető, vagy sem mögötte. Attól még startup, ha nincs. (És ugye errefelé nem is nagyon van...)

Az offshore-os pártfunkcis témát meg hagyjuk meg a Kékfénynek. :O)

Startupok pl: moly.hu, prezi.com, cégnéző.hu és minden új online vállalkozás.

Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2009.06.02. 18:47:45

A startup nem feltétlenül on-line vállalkozás, a lényeg, hogy magas tudástőkéjű legyen, amely igényelheti a pénztőke bevonását.

Egyébként nagyon tetszik ez a blog téma. Magam 9 honlapot, és hozzájuk kapcsolódva 3 blogot menedzselek, és nekem is az a tapasztalatom, hogy a netes üzlet beindulása nem megy egyik napról a másikra. Viszont kitartó munkával lehet eredményeket elérni. Egyik honlapomat például 7 hónapja kezdtük el, és mára már folyamatosan megy a dobozos termék értékesítése, és egy hónapon belül indul a havi előfizetős termék is.

A közösségi szerkesztésű portálokrról nekem jó a tapasztalatom. Régebben néhány évig rendszeresen fórumoztam egy sport témájú - egyébként üzleti célú - oldalon, és szinte mindent ott tanultam, amit erről a sportról tudok. Viszont magam is grátisz fordítottam magyarra szakcikkeket, ami másokat is érdekelt, és ezek a cikkek jelenleg is oszlopos részét képezik a honlapnak. Alatta persze a nick-nevemmel, ami az adott szakmában azóta jól hangzik, és annak is konvertálható piaci értéke van, hogy több ezer post-ommal az első 10 hozzászóló között vagyok. Szóval én üzletileg is fontosnak tartom a közösségi site-okat.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.02. 18:51:10

@xsolutions: bocs, ha barát, akkor minden világos.:))) Két nagyon jó barátunknak akarunk honlapot csinálni tavaly szeptember óta ajándékba...:))) Szuper keresőoptimalizálással, totál webergonómikusan.:))) Még nincs kész egyik se.:)))
@kkvblogger: köszi a felvilágosítást, én azt hittem, hogy kockázatitőke is van a dologban.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása