Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Mi az a szűrő a Google Analytics-ben? Olvasnivaló a hosszú hétvégére...

2009.08.21. 09:27 PikPok

A minap a blogon kibontakozott eszmecsere kapcsán jutottam el most oda, hogy klikkeltem a Google Analytics súgójában a Mi az a szűrő? című menüponthoz.

Íme: www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py

Hát ja. De nem baj, fel a fejjel, ott figyel jól eldugva a jobb oldalon a Szószedet, olvassuk csak el benne fürgén, mi is az a naplófájl:

Egy web- vagy proxyszerver által létrehozott fájl, amely minden hozzáférési információkat tartalmaz az adott szerveren végzett tevékenységről. A webszerverszoftver által létrehozott fájl minden sora egy találat, vagyis egy fájllekérés. Ezért a naplófájlban lévő sorok száma megegyezik a fájlban lévő találatok számával, nem számítva az esetlegesen jelen lévő definíciós sorokat.

Világos, mint a nap. Régen volt már, amikor az egyetemen számítástechnikát tanultunk (1989-ben az 1966-ban modernizált S-Fortran 66-os programozási nyelvet!), ott rekordok voltak a naplófájlban, vagy mik, és hát idestova mégiscsak 20 év telt el azóta, nyilván megkopott már az a tudás...:))))

Remélem, ez a bejegyzés hozzájárul ahhoz, hogy a kedves olvasók is kedvükre játszadozzanak az analiticsükkel, mintákat, szűrőket állítsanak be itt a hosszú hétvégén.:)))

És ha már benne vagyok ebben a felhasználóbarát súgóban, gondoltam, utánanézek, mi a pite a visszafordulási aránnyal. Igen megörültem, amikor láttam a linket, hogy "fejtörést okozó visszafordulási arányok".

www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py

És ide jutottam:

Sajnáljuk, de a kért információ nem található. Próbáljon meg keresni vagy tallózni a Súgóközpontban.

Tök jó. Tudjátok mit? Keresgéljen a Súgóközpontban az, akinek az életének az egyetlen értelme az analitics böngészése. Én megyek bográcsozni.

2 komment

Címkék: google analytics súgóközpont

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr481327430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.08.23. 09:09:25

Szia, ebből is tökéletesen látszik, hogy a Google Súgója korántsem ad választ minden kérdésre...

A szűrőkezelő segítségével egyébként olyan szűrőket hozhatunk létre, ami módosítja a fiókunkban naplózott adatokat látogatóinkról annak érdekében, hogy jelentéseink jobban megfeleljenek a mérési céljainknak. Hogy érthető legyen, pl: ki lehet zárni bizonyos IP címekről érkező látogatásokat vagy teljes domain tartományokból érkező látogatókat szűrhetünk ki. De pl. honlapunk csak egy adott alkönyvtárát is tudjuk mérni.

Ezek a szűrési lehetőségek előre be vannak állítva egyszerűen csak be kell kapcsolni őket a "+Szűrő hozzáadása" gombbal. Persze lehet egyedi, egyéni szűrőket is létrehozni, de ez már nem egy hozzászólásba való történet, haladó szint.

***

A visszafordulási arány pedig egy olyan mutató, amely százalékos arányban megmondja, hogy a látogatóink mekkora hányada szökött meg az első oldalunk megtekintése után.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.08.23. 09:59:29

Szia Zsolt!

A Google Súgója egyrészt nem ad választ minden kérdésre, másrészt nem beszél az átlagos felhasználó nyelvén. Bennfentes, programozói nyelvet használ. A szószedete pedig hasonlóan bennfentes, és enfarkába harapó kígyó módjára kavaroghatunk a programozói szakkifejezések tömegében, ha egyszer nagyon ráérünk.

Lefordítva a szűrőkről írottakat "átlagos felhasználó" nyelvre:
"A Google Analytics a honlapra látogatókat a számítógépük azonosításával számlálja, egy olyan kódszám segítségével, amelyet IP címnek hívnak. Vannak esetek, amikor szükséges lehet, hogy egy-egy számítógépről érkező látogatókat - pl. saját magunkat - kiszűrjük, hiszen a mi látogatásunk módosíthatja a statisztikai adatokat. De megtehetjük azt is - amennyiben honlapunk programozásakor eszerint építették fel a honlapot - hogy csak bizonyos oldalainkra érkező látogatók mozgását, aktivitását elemezzük, amit a honlap adott lapjain végeztek. Így például lapok csoportjának minősíthető az, ha a Bemutatkozunk menüpont tovább bomlik Sajtónk, Referenciáink és egyéb aloldalakra."
Valahogy így.

A visszafordulási arány, mint mutató számomra nem kérdéses, mindösszesen az a kérdéses, hogy ha egy honlap egyetlen aloldalból áll (lásd értékesítési honlapok), akkor ott a fenti definíció szerint értékelhetetlen a visszafordulási ráta, még akkor is, ha valaki 1 órán keresztül folyamatosan olvassa, de nem kattint sehova. (Itt az a kérdés, hogy képes-e az Analytics mérni, hogy a látogató épp "néma"-e, mint ahogy teszik ezt a chatprogik és a Skype is... Erre nem kaptam választ a Súgóból, tehát ez is amolyan olddmegdonald kérdés a gúgliban.)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása