Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Honnan tudhatom, hogy a konkurensem hogyan jön fel a Google-ban?

2010.02.25. 16:50 PikPok

A minap ért minket a vád ezen a remek közösségépítő Twitteren, hogy "alapszavakra" nincs sehol a honlapunk a Google-ban - nem tudom, pontosan melyik honlapunkra gondolt az illető, akinek a személye egyébként teljesen lényegtelen is. 

"Alapszavak". Mik azok az alapszavak? 

Megmondom őszintén, nem tudom. Minél többet foglalkozunk keresőoptimalizálással, webszövegírással és honlapkészítéssel, minél több honlapnak a webstatisztikájába látunk bele, annál kevésbé merném kijelenteni, hogy 

1. előre pontosan látható, mik lesznek az igazi, ütős kulcsszavak a weboldalon

2. azok a szavak, amik a téma "alapszavai" mennyire lesznek hatékony szavak az üzlet szempontjából.

Ez az egész kulcsszó téma valahogy olyan, mint amikor át kell lépegetni egy mocsáron, nagyjából sejtjük, merre van az út, de a legbiztosabbnak látszó pont - amit egyébként elérni is nehéz - pont besüpped alattunk. Az a pont pedig, ahová egészen biztosan senki sem tenné a lábát, a lehető legjobb kivezető utat fogja megadni.

Ugyanis a helyzet az, hogy itt vannak a Nagy Kulcsszó Félrevezetések. Az ember mondjuk kitalálja, hogy árul a honlapján fazekat. Azt gondolja, hogy logikus módon a "fazék" szóra kell elöl lenni a Google-ban. Szépen meg is csinálja, aztán csak azt látja, hogy jönnek, kattintanak, de fazekat nem akar egyik se venni.

Persze közben akadnak olyan honlaptulajdonosok, akik verik a mellüket féltéglával, hogy "első vagyok a Google-ban fazék szóra!", de valójában csak ők tudják (meg a 2., 3., 4.), hogy nullát se ér, hogy ott vannak.

Aztán egyszer csak jön valaki, és egy megérzés folytán csinál egy honlapot, ami a "fazék, répaorr és seprű" kifejezésre jön fel a Google-ban, úgy, hogy erre persze kevés találat van, de kiderül, hogy a nép valójában ezért keresi a fazekat, hogy télen összehozzon egy remek outfitet a hóembernek. És máris a répaorr fogja megnyerni a versenyt, miközben mondjuk simán a "fazék" szóra sehol sincs a Google-ban.

Mit csinálok akkor, amikor új ügyfelünk jön, és elmondja, kik a konkurensei?

Persze célszerű megnézni, hogy hanyadik helyen jön fel a Google-ban azokra a szavakra, amiket mondjuk beállítottak a kulcsszavak között az úgynevezett meta tag-ekben. De még ez sem jelent túl sokat, hiszen azt még mindig nem tudhatom, hogy ha a konkurens jó helyen jön fel "ceruza" szóra, akkor vajon abból csinál-e forgalmat magának, vagy a "színes ceruzá"-ból, ami mondjuk épp nincs beállítva...

Amit mi ilyenkor megnézünk, az a honlap teljes szerkezete, webszövege, az oldalon lévő szöveg mennyisége, az oldal programozása.

Aztán következő lépésként általában az egészet úgy ahogy van, elfelejtjük, mert ami a legtöbb honlapból kimarad, az a potenciális vevő fejével való gondolkodás. Vagyis akármilyen szépnek és egyszerűnek tűnik, hogy hasunkra üssünk, és megmondjuk, mik az "alapszavak", azokból csak az marad(hat) ki, ami a marketing lényege, és amire nagyon kevés kényszermarketinges képes: az empátia.

Szóljak-e (beszóljak-e) konkurensemnek, ha szerintem "alapszavakra" nem jön fel a honlapja a Google-ban?

Hát ha én 1. jó helyen szerepelek, 2. pénzt is keresek vele, akkor igen nagy marha lennék, ha még fel is hívnám rá a konkurensem figyelmét. Ha jó helyen szerepelek, de egy büdös vasat se keresek vele, akkor hergelhetem az illetőt, hátha ráfekszik ő is azokra a szavakra, addig se foglalkozik más, sokkal több üzletet hozó szavakkal. 

Összességében a helyzet az, hogy szerencsére elég nagy tócsa ez a Google, amiben mindenki pecázhat kedvére. Oszt győzzön a jobb, (vagy aki fekete kalapos, Google által tiltott módszereket használ - rövid boldogság lesz az)!

 

11 komment

Címkék: google kereső keresés kulcsszó kulcsszavak

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr221778558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.25. 19:02:33

Hát igen, a kulcsszó-fetisizmus... Pedig a SEO lényege nem ez, hanem a jó és értékes forgalom. De vannak, akinek ezt nem lehet elmagyarázni sajnos.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.25. 21:03:45

"annál kevésbé merném kijelenteni, hogy előre pontosan látható, mik lesznek az igazi, ütős kulcsszavak a weboldalon"

hát ez annyira igaz, kb 2 hónapja döbbentem rá, hogy nem csak az emberek találnak rá tök hülye keresések alapján a blogomra, de van, hogy én se találom meg az adott postomat, mert egyszerűen nem írtam le, vagy nem jól írtam le a kulcsszót. Röhej, de néha nem írom le a cég, vagy a márka nevét, amiről írok:D bizony időről időre rádöbbenek, hogy ha én a bogommal bizonyos márkákra rákeresve első oldalon tudok lenni a googléban, akkor ott a cég részéről igen nagy probléma van...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.02.26. 10:35:36

Csak rejtetten van benne a posztban, de leírom akkor pontosan megfogalmazva, hogy
"Elsők nem arra vagyunk a Google-ban, amire felhoz, hanem amire keresnek is."

2010.02.26. 11:49:30

@PikPok: szerintem senki nem keres rá mondjuk arra a szóra, hogy "foci" - hiszen tudja több száz felesleges találat közül kell kikeresnie ami valóban érdekli... itt sokan elfelejtik, hogy már az átlag kereső (és itt most az emberre értem) is sokkal intelligensebben keres, mint néhány éve, tehát felesleges alapszavakra "helyezkedni". de addig jó, amíg ezt nem sokan ismerik fel - legalábbis nekünk :)

Lackó_ 2010.02.26. 19:26:11

@safranyn:
Tegnap ezt a keresőszót írta be egy kedves látogató: ígyen kíkutya. Talán ő nem tartozik az "átlag kereső" kategóriába :-)

Lackó_ 2010.02.26. 19:29:56

Most esik csak le... lehet, hogy töri a magyart, és egy ócóó ebédhez keresi a hozzávalót????

2010.02.26. 19:31:32

@Lackó_: hehe :)ő a másik véglet :) de megtalálta amit keresett?

Lackó_ 2010.02.26. 19:59:47

@safranyn:
Ááááá, dehogy! Ilyesmivel nem foglalkozunk... Esetleg két tetőnyúllal szolgálhatnék, csak az Anyósom meg ne tudja:)))

ftk 2010.02.28. 12:40:03

@Lackó_: sanszos, hogy a kedves látogatód most tanul olvasni :) Az elsős lányom jellemzően hasonló sorokkal örvendeztet meg...

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.02.28. 23:10:30

A mocsaras példa jó, de inkább az egész szakmára vonatkozik. Lassan már többen halásznak a zavarosban, mint ahány hal van :) Ugyan is SEO guru bárkiből lehet. Nem kell pénz, nem szakértelem. Jó meggyőzőképességgel kell rendelkezni, hogy az ügyfelet meg tudja győzni, hogy Ő itt az ÁSZ, hiszem az elért eredmények elérésének értékelése is szubjektív. Ezzel alapvetően nekem nincs is bajom, de azzal inkább, hogy hiszékeny kkv-k egyre többen hiszik azt, hogy azért nem sikeresek (sőt ez az egyetlen akadály), mert nem jók SEO-ban. És ez ezzel a legnagyobb probléma. Ez most egy trend, de majd elmúlik :) De remélem legalább pl. a Google jót szórakozik ezen témán és talán Ő ennek az igazi nyertese, hiszen mindenki azzal van elfoglalva hogy hol van a keresőkben és milyen szóra hányadik. Ez a téma fontos, de mértékkel. Azért, aki azt hiszi, hogyha sárgarépa szóra első, akkor az azt jelenti, hogy sok fazekat fog eladni annak azért kitartást kívánok :)

2010.03.01. 13:26:12

@Atisp: ez a sárgarépás példa nagyon jó :D
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása