Kevés olyan babacucc van, amire azt mondom, hogy ezt bárkinek ajánlom. A terhes biztonsági övterelőről már régebben írtam, most egy másik TERMÉK-ről lesz szó.
Ki ne tudott volna nekitámaszkodni a szagnak, amit a csecsemők képesek előállítani egy viszonylag ritkán szellőztetett lakásban?
Nos, mi ezt megúsztuk, ugyanis barátnőm kölcsönadta a valamit, a szagmentesen záró pelenkatartó vödröt. Van ebből is többféle, ráadásul amit ő adott kölcsön, annál is történt egy kis váltás menet közben. A működés mindenhol azonos: a vödör szájánál körben van egy műanyag tartó, amiben egy hihetetlen hosszú nejlon "cső" van felhengergetve (ahogy a nők szoktak belebújni a nejlonharisnyába, nagyjából úgy kell elképzelni). A cső aljára kötünk egy csomót, azt zsupsz bele a vödörbe, majd ebbe tesszük a használt pelenkákat. A csövet egy szerkezet segítségével meg lehet tekerni, így egy szép hosszú, koktélvirslihez hasonlító produktumot hozunk létre, természetesen a vödör belsejében. Persze a tető is elég jól zár már magában is, de a nejlon is segít ebben.
Természetesen kell hozzá venni utántöltőt. Mikor elkezdtük használni, kétféle utántöltőt lehetett kapni: a 0-6 hónaposat és a 6 hónap+ -t. Aztán egyszer csak bejött egy új fajta, ami már csak egyféle volt. Mondták a boltban, hogy ez lesz az új, és ehhez majd egy új vödör is kell, mert a nagyon régi vödrök ehhez nem jók. De az én uram szemmértéke nagyjából milliméteres eltérésekre van kalibrálva, úgyhogy ránézett és mondta, hogy nem baj, nekünk jó lesz. Jó is lett.
Nagyon úgy tűnik, most vagy bevezető akció van, és azért lehet 3 darabos kiszerelésben venni (és így olcsóbb), vagy rájöttek, hogy a vödörvásárlást is lehet így ösztönözni, ha kevesebbe kerül az utántöltő, mert aki egyszer már vesz, az hónapokig fogja úgyis használni.
Nézegettem az utántöltő dobozát, megláttam rajta a flekket (azt a színes kis zászlószerű kiemelést), és benne a magyar fordítást:
IGAZI ÉRTÉK
Tudom én, hogy külföldiül biztos fontos marketing üzenet a "value", de ennél nyakatekertebb szöveggel még angolul is ritkán találkozik az ember.
Mert ugye "value for money" = középszar minőséget kapsz drágábban, mint a kínaiaknál.
Annak idején a "value brand" kifejezés nagyjából azt jelentette, hogy olyan cuccost kapsz a pénzedért, aminek azért van valami márkája, és még épp le tudsz hajolni érte úgy bokavonalba a hipermarketben. Tipikus példa a Tesco Gazdaságos (és ha emlékeim nem csalnak, Angliában épp a Value névre hallgatnak).
Valahogy ez ám a helyzet ezzel a pelenkatartó zacskóval is. Kicsit vékonyabb a zacsi, kicsit rövidebb a cső, de azért teljesíti a funkcióját. Az viszont, hogy "igazi érték" lenne, több mint mulatságos. Talán ami belekerül...